Wiadomości z Rudy Śląskiej

Fotoradar na DTŚ nadal w fazie testów. Konieczna była korekta ustawień urządzenia

  • Dodano: 2022-01-14 14:00, aktualizacja: 2022-01-19 09:59

„Zakręt mistrzów”, czyli rudzki odcinek Drogowej Trasy Średnicowej należy do jednego z najniebezpieczniejszych na trasie między Gliwicami a Katowicami. Nie ma tygodnia, żeby nie doszło tu do kolizji czy wypadku. Sposobem na walkę z piratami drogowymi ma być fotoradar. Urządzenie niedawno zostało zamontowane, ale choć wykonuje zdjęcia, to nie stanowią one jeszcze podstawy do wydania mandatu. Dlaczego?

Na początku grudnia na rudzkim odcinku DTŚ zamontowano maszt wieżowy do fotoradaru oraz zostało wykonane przyłącze elektryczne. Urządzenie do pomiarów prędkości pojawiło się tam w połowie minionego miesiąca. Jak informował rudzki magistrat, miało rozpocząć pracę 20 grudnia, ale tak się nie stało. Tego dnia przedstawiciele władz miasta podpisali protokół przekazania urządzenia Inspekcji Transportu Drogowego, a następnie przystąpiono do testów, które... trwają do teraz.

Trwają testy fotoradaru

Fotoradar na rudzkim odcinku DTS nadal nie działa. W czwartek, 13 stycznia, miało miejsce kolejne dostrajanie fotoradaru do wymogów GITD, bowiem odbiorca zgłosił poprawki, które wykonawca musi wykonać. Chodzi m.in. o korektę ustawienia zwierciadeł, poprawę kąta ustawienia obiektywów, a także dodaniu drugiej lampy błyskowej doświetlającej skrajny pas. Dzięki temu wykonywane zdjęcia będą miały odpowiednią ostrość.

Bilans kolizji i wypadków na rudzkim odcinku DTŚ i "zakręcie mistrzów"

Więcej informacji na ten temat znajdziesz TU!

Jak podaje oficer prasowy KMP w Rudzie Śląskiej - asp. szt. Arkadiusz Ciozak w 2021 roku na całym rudzkim odcinku Drogowej Trasy Średnicowej doszło do 41 kolizji i 5 wypadków, w których ucierpiało 6 osób. Na słynnym "zakręcie mistrzów", na jezdni w kierunku Katowic, w ubiegłym roku doszło do 12 kolizji i 3 wypadków.

Komentarze (9)    dodaj »

  • Ihy

    Od lat obserwuje normalną jazdę 120km/h na tym łuku, nawet na mokrej nawierzchni. Kompletnie nic sie nie dzieje jadąc nawet szybciej. Problem jest w braku zachowania odpowiedniej uwagi i gwałtownych [...]h kierownicą jak i [...]ami hamulca, a czasami i gazu.

  • Zbychu

    Problem zakrętu to kilka elementów TO - tzw zakręt o łuku koszowym. tzn jadąc z kierunku Gliwic mamy jedziemy już po lekkim łuku od mniej więcej Orlenu. Jadać dalej zakręt zmienia geometrię i promień łuku jest mniejszy. Jaki jest efekt ?a) jadać z prędkością np. 100 km/h (dozwolona na większości DTS) do Orlenu jedziemy prosta więc ok. Od Orlenu leki łuk ale nikt nie zwalnia bo czuje ze jest ok. a potem nagła zmiana promienia skrętu na mniejszy (ciaśniejszy łuk) i robi się kuku. Nagle wzrasta siła odśrodkowa i wyrzuca samochód na zewnątrz. Kierowcy znający zakręt i na suchej drodze jadą bez problemu. Leki deszcz i już jest po zawodach. Auto wypada z drogi. Obecnie tak się dróg nie projektuje. Są odcinki proste łuki kołowe i krzywe przejściowe pomiędzy łukami. Wszystko to w skrócie żeby uniknąć nagłych zmian kierunku siły odśrodkowej przy zmianie kierunku jazdy. Tor jazdy ma być optymalny i bezpieczny. (brak poszerzeń na łukach itp). Zmiana kosztowna. Tam są obiekty mostowe i ściany oporowe. To wszystko trzeba by w skrócie przebudować (rozburzyć i postawić na nowo).b) na szczęście usunięto drugą przyczynę. Tnz nawierzchnię. (ale tylko na tym zakręcie). Nawierzchnia (warstwa ścieralna) po czasie się polerują się ziarna kruszywa i staje się śliska (współczynnik tarcia maleje - ludzie z branży drogowej znają temat).c) fotoradar. Problem nie zniknął tylko został jak zwykle prowizorycznie ,,naprawiony''.Wystarczy zobaczyć na google maps. na ten zakręt ze tam jest coś nie tak, nawet nie dla drogowców.UWAGA: Najważniejsze. Mimo to cieszmy się zę mamy DTS. Jazda z Gliwic do Katowic zajmuje 15 min. Co było kiedyś starsi wiedza a co było by dzisiaj bez DTS ?Jaka jest taka jest ale jest.

  • Franek

    53 kolizje czyli średnio jedna na tydzień. Jak dochodzi w tym jednym miejscu do tak dużej ilości wypadków i kolizji to trzeba by zadać pytanie. Czy to tylko wina kierowców a może droga w tym miejscu jest źle zrobiona? Ja obstawiam że to drugie bo jak to wytłumaczyć że na całej DTŚ tylko w tym jednym miejscu są ciągle kolizje i wypadki.Fotoradar to nie jest rozwiązanie problemu jak droga w tym miejscu została źle wykonana. Wykonawcę trzeba gnębić za takie partactwo a nie karać kierowców.

  • Iks

    Przeczytaj artykuł jeszcze raz. Liczba 53 dotyczy CAŁEGO rudzkiego odcinka. Zakręt mistrzów to 15 zdarzeń, więc chyba jednak nie jeden na tydzień.Skoro dziesiątki (albo setki?) tysięcy kierowców przejeżdża tamtędy bez kolizji, a 15-tu kolizję zaliczy to chyba wina nie leży po stronie zakrętu (?)...

  • Łuk

    Bzdura, kłania się ułańska fantazja kierowców. Ograniczenie prędkości po coś jest! Nawet jak jest zupełnie bez sensu, jest znak i trzeba dostosować prędkość, ale grono eksperckie kierowców ma to gdzieś i efekty są!

  • Lityk

    Nie. Ktoś to położył i odebrał 100km/h a potem 80? i fotoradar nie przed zakrętem tylko w połowie czyli jakby w krzakach typowa łapanka. Jest dopuszczalne 100 więc wypad.

  • U1bator

    Pytanie. Ile było wypadków na zakręcie miszczuf po likwidacji garbu/uskoku? Fotoradar wcale nie jest tam potrzebny, to tylko maszynka do generowania kasy do budżetu państwa za pieniądze Rudzian

  • Lityk

    Dokładnie ten garb był masakra. Stare auta zużyte opony i wylot z drogi. Teraz to się do sądu nadaje o to ograniczenie.

  • darek

    Oczywiście, że jest potrzebny. Zminimalizuje to zagrożenie dla normalnych ludzi stwarzane przez sebixów w bmw, audi czy nowobogackich januszy w suvach.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również