Wiadomości z Rudy Śląskiej

Kolory w marketingu - dowiedz się, jaką moc ma dany kolor

  • Dodano: 2018-06-22 06:45, aktualizacja: 2018-06-22 06:50

Kolory mają na nas oddziaływać w określony sposób. Wiedzą o tym pracownicy działów marketingu i wykorzystują różne kolory w marketingu. W jaki sposób? Jaką moc mają kolory? Dowiedz się z tego tekstu.

Kolory w naszym życiu

Każdego dnia mamy do czynienia z kolorami. W domu, w pracy, w samochodzie, dosłownie w każdym miejscu. Już dawno zostało stwierdzone, że kolory mają na nas wpływ. Kolor czerwony pobudza do działania, niebieski uspokaja, biały daje nadzieję, zaś czarny przygnębia. Wiedzą o tym ludzie zajmujący się marketingiem i wykorzystują działanie barw.

Kolory w marketingu – jak działają?

Na temat kolorów w marketingu przeprowadzono wiele badań. Jeżeli wierzyć ich wynikom, aż 65% klientów uważa kolor za najistotniejszy czynnik, na który zwracają uwagę podczas robienia zakupów. Jak widać, nie tylko kobiety kupują samochody kierując się swoim ulubionym kolorem, ale robi to zdecydowana większość z nas, również w trakcie „zwykłych” zakupów. O mocy kolorów doskonale wiedzą marketingowcy i korzystają z niej w każdej sytuacji. Nie tylko rozważnie dobierają kolory do danego produktu, ale również jego opakowania. Kolory są również istotne w reklamie, zarówno prasowej, telewizyjnej, jak i internetowej. Jak więc one działają i który kolor ma jaką moc? Odpowiedź poniżej.

Znacznie kolorów w marketingu

Idąc do galerii handlowej jesteśmy wręcz bombardowani kolorami. Tutaj czerwone logo sklepu, obok pomarańczowe, jeszcze dalej zielone. Z reguły, my jako klienci, nie przywiązujemy do nich żadnej uwagi. Ot, po prostu ta marka stwierdziła, że jej głównym kolorem będzie czerwień. Tymczasem dział marketingu wie, że barwa ma kolosalne znaczenie i podświadomie jest przez nas kojarzona w określony sposób. Jakie są najpopularniejsze kolory w marketingu? Prym zdecydowanie wiedzie kolor czerwony. Tradycyjnie jest on utożsamiany z działaniem, ruchem oraz krwią i wojną. Barwa czerwona przyciąga nasz wzrok, dlatego jest to najchętniej wykorzystywany kolor w marketingu. Zwłaszcza jeżeli chodzi o promocje, w których jest on wręcz niezastąpiony. Widziałeś kiedyś napis „SALE” na zielonym tle? Oczywiście, że nie. Zieleń to barwa natury, dlatego wykorzystywana jest przez drogerie, sklepy medyczne, ze zdrową żywnością czy apteki. Kolor niebieski kojarzy się ze stabilnością, spokojem, prawdą i lojalnością. Dlatego ochoczo używają go producenci wody, biura turystyczne czy linie lotnicze. To tylko niektóre wykorzystywane kolory w marketingu. Mają one wywoływać w nas konkretne uczucia i emocje i zachęcić do określonych zachowań, jak np. kupno danego towaru lub usługi.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.