Fotoradar „łapie” do 32 aut, jest jednym z najnowocześniejszych urządzeń w Polsce i niebawem stanie na słynnym „zakręcie mistrzów” na DTŚ w Rudzie Śląskiej. Tak miasto chce walczyć z nagminnym przekraczaniem prędkości przez kierowców.
Na "zakręcie mistrzów" będzie bezpieczniej
W ciągu czterech lat zanotowano tu 240 kolizji, a swoisty rekord padł, kiedy jednego dnia na „zakręcie mistrzów” doszło do 16 zdarzeń drogowych. Teraz, za sprawą fotoradaru ma być bezpieczniej. W wyniku przetargu wyłoniono firmę, która dostarczy miastu nowy sprzęt. Wygrał ZURAD, który zaoferował Fotorapid PRO. Ma to być pierwszy fotoradar śledzący zainstalowany w Polsce. Testy, którym przyglądali się przedstawiciele miasta, policji oraz GITD, zostały już przeprowadzone. Jak ustalił dziennik.pl, w zaledwie 30 minut urządzenie ujawniło 262 przekroczenia prędkości na 1133 pojazdy!
Jak się okazuje, Fotorapid PRO sprawdza prędkość do 32 pojazdów znajdujących się w strefie kontroli, która obejmie wszystkie trzy pasy ruchu i pas techniczny. Co więcej, urządzenie prowadzi też pomiary odległości między pojazdami i wykrywa, które pojazdy nie zachowują bezpiecznej odległości. To ewenement na skalę Polski. Umożliwia też jednoczesne rozpoznawanie tablic rejestracyjnych na 6 pasmach drogi w obu kierunkach. Rudzka policja zapowiedziała, że chciałaby, aby w mieście pojawiło się aż pięć takich urządzeń.
- System Fotorapid Pro (2021) zapewnia uniwersalną pracę, rejestrację foto i wideo dowodów wykroczeń drogowych, przeszukiwanie baz danych oraz bezprzewodową transmisję danych. Przeznaczony jest do montażu zarówno na słupach drogowych i elementach infrastruktury miejskiej, jako urządzenie stacjonarne, jak również na mobilnie na trójnogu, czy w samochodzie. Urządzenie rejestruje prędkość pojazdu mierzonego z dokładnością +/- 1 km/h - czytamy na stronie Zurard.
Radar obejmie zasięgiem wszystkie pasy
Kilka tygodni temu, kiedy informowaliśmy o pomyśle władz miasta dotyczącym zakupu radaru, a później o przetargu na jego dostarczenie, w mediach rozgorzała dyskusja na temat jakości fotoradaru i tego czy będzie w stanie wyłapać wszystkich kierowców jadących z nadmierną prędkością. Zastanawiano się też, gdzie powinien on stanąć i czy ustawiony na poboczu obejmie zasięgiem wszystkie pasy. Teraz już wiadomo, że taki radar z pewnością poradzi sobie na trzypasmowej (w jednym kierunku) Drogowej Trasie Średnicowej.