16 marca br. podpisana została umowa na modernizację torowiska tramwajowego w Rudzie Śląskiej Goduli. W połowie kwietnia wykonawca przystąpił do prac, a co za tym idzie wprowadzone zostały istotne zmiany w organizacji ruchu tramwajowego między Rudą Śląską a Bytomiem.
Generalnym wykonawcą zadania pn. "Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej" jest krakowska firma TOR-KRAK. W piątek 3 kwietnia przekazany został plac budowy, a w kolejnym tygodniu w terenie pracowali już geodeci. Teraz wykonawca prowadzi prace demontażowe torowiska, a to znaczy, że linia nr 9 zostanie skrócona.
W związku z pracami, od połowy kwietnia do odwołania wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:
- dla linii nr 5 nastąpiła korekta rozkładu jazdy,
- tramwaje linii nr 9 kursują na skróconej trasie w relacji: Chorzów Rynek – Ruda Śląska Chebzie pętla,
- dla linii nr 17 nastąpiło zwiększenie ilości kursów oraz korekta rozkładu jazdy,
- przywrócona została linia nr 30 kursująca w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla.
W celu zapewnienia możliwości bezpośrednich dojazdów na trasie Ruda Śląska - Bytom, linia autobusowa nr 121 e kursuje na trasie Halemba Pętla - Orzegów Waniora - Bytom Dworzec.
Na większości modernizowanego odcinka torowisko jest wydzielone z jezdni, zatem prace demontażowe nie powinny zakłócać ruchu samochodowego. W późniejszym czasie wprowadzone zostaną także czasowe zmiany w organizacji ruchu samochodowego.
Zadanie pn. "Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej" jest elementem "Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" współfinansowanego przez Unię Europejską. Inwestycja obejmie modernizację ok. 2900 metrów toru pojedynczego, a umowa z firmą TOR-KRAK warta jest niemal 21 mln zł netto. Zgodnie z zapisami umowy całość prac ma zostać zrealizowana do połowy marca 2021 r