Wiadomości z Rudy Śląskiej

Czym jest landing page? Jak stworzyć idealną stronę docelową?

  • Dodano: 2019-12-10 06:45, aktualizacja: 2021-03-22 09:21

Treści w Internecie mają istotne znaczenie. To nie tylko puste wypowiedzi, to również sposób na przekazanie konkretnych informacji, rekomendacji, jak również reklamy. Dziś, działanie w jakiejkolwiek branży, bez posiadania strony internetowej albo konta w social mediach jest niemal niemożliwe. Jednak, żeby posiadanie ich miało sens, powinny być dobrze zrobione i skutecznie prowadzone.

Czym jest landing page?

Marketing w Internecie jest potrzebny i jednocześnie trudny. Oznacza posiadanie kont na portalach społecznościowych oraz strony głównej. Są przedsiębiorcy, którzy decydują się wyłącznie na posiadanie Facebooka, lecz doświadczenie pokazuje, że warto posiadać również własny sklep internetowy. W tym momencie właśnie przydać może się landing page. Jest to strona docelowa, na którą trafić powinien internauta, dzięki akcjom promocyjnym prowadzonym przez daną firmę. Landing page to nic innego, jak główna strona, na którą dzięki przekierowaniom ma trafić ewentualny klient. Strona docelowa może mieć różną formę, czyli może stanowić stronę samodzielną albo być częścią większego, rozbudowanego portalu lub sklepu internetowego. Zazwyczaj, żeby na nią przejść internauta musi najpierw kliknąć w mailing, link reklamowy bądź sponsorowany albo w banner reklamowy. Na landing page znajduje się więcej informacji, produktów, propozycji, niż w reklamie, która została kliknięta. Zazwyczaj do strony docelowej przechodzą osoby zainteresowane ofertą, które chcą np. zakupić oferowany produkt. Jest to ostateczny oczekiwany efekt i to pod kątem jego realizacji powstaje cała strategia marketingowa.

Cele landing page

Zarówno landing page, jak i jej użycie powinny zostać starannie zaplanowane. Pierwszym, co należy opracować są cele, jakie mają służyć stronie docelowej. Bez ich wyraźnego wytyczenia istnieje ryzyko, że stanie się ona jedną z wielu stron, nie spełni swoich podstawowych zadań, nie przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstwa. Celów, które mogą przyświecać landing page jest kilka, w tym:

  • zachęcenie potencjalnego klienta do marki,
  • obejrzenie strony, poznanie jej,
  • przeczytanie zawartych na stronie informacji,
  • obejrzenie ewentualnych filmików lub przesłuchanie nagrań,
  • zarejestrowanie się w serwisie,
  • pozostawienie telefonu albo emaila do kontaktu w razie zainteresowania ofertą,
  • przesłanie zapytania ofertowego,
  • przedstawienie oferty,
  • zrealizowanie zakupu.

Żeby zauważyć efekty prowadzonej kampanii marketingowej niezbędne jest prawidłowe ustalenie celu, jaki jej przyświeca oraz określenie jak ma być wykorzystana scena docelowa.

Jak stworzyć dobrą stronę docelową?

Dobry landing page to połowa sukcesu, dlatego konieczne jest o niego zadbać i poprawnie stworzyć. Najlepiej skorzystać z usług specjalisty w tym zakresie, jednak dobrze jest także wiedzieć, co powinna zawierać taka strona i umieć ocenić zapotrzebowanie na konkretne elementy. Jest ich kilka, ale można je dostosowywać do własnych potrzeb. Zawsze jednak trzeba pamiętać, że strona powinna być atrakcyjna zarówno w warstwie wizualnej, jak również tekstowej. Pierwszym, na co prawdopodobnie zwróci uwagę przyszły klient będzie nagłówek na stronie. Powinien być wyrazisty, ale gustowny. Przesadnie krzykliwy, zwłaszcza kolorystycznie, może zniechęcić. Warto dodać 4-5 zdań o profilu strony. To dobry początek i tego należy się trzymać. Dodatkowa nawigacja na stronie, rozbudowane menu to nie najlepszy element w landing page, może odciągnąć uwagę od tego, co przedsiębiorca ma do zaproponowania. Jeżeli strona docelowa od razu wzbudzi zainteresowanie, jeśli udało się w niej zawrzeć zachętę do dalszego działania, można od razu w jej górnej części umieścić przycisk call-to-action (CTA). Klient będzie mógł od razu przejść do dalszej akcji. Jednocześnie na widoku powinny być ikony kierujące do social mediów. Zainteresowany użytkownik na pewno będzie chciał dowiedzieć się więcej oraz mieć możliwość rozpoczęcia obserwacji. Elementem działania zachęcająco na użytkownika będą również grafiki albo filmy powiązane z tematem strony docelowej, jak również spis wszystkiego, co z perspektywy klienta może okazać się korzystnie. Jeżeli o produkcie lub usługach pojawiły się opinie, warto je zamieścić. Będą stanowiły dodatkową zachętę. Ostatnimi elementami, choć z pewnością nie nadającymi się do zignorowania są czytelne dane do kontaktu, zadawania pytań oraz formularz kontaktowy.

Reklama a landing page

Tworząc landing page nie można odciąć strony od koncepcji całej reklamy i na odwrót. Nie można stworzyć kreacji reklamowej, a landing page zaproponować zupełnie w oderwaniu od niej. To zniszczy całość reklamy, nie zainteresuje potencjalnego klienta, a na dodatek może spowodować uznanie firmy za nieprofesjonalną. Decydując się na jeden motyw w reklamie, należy stosować go także na landing page. Zasada ta dotyczy również innych elementów reklamowych: bannerów, ulotek. Zawsze trzeba wziąć pod uwagę, co chce się sprzedać oraz komu, gdyż niespójny przekaz przynosi więcej szkody, niż pożytku.

Dawkowanie obrazu w landing page

Internet to przede wszystkim świat obrazu. To on najbardziej przyciąga wzrok. Jednak nie należy dawać ponieść się przesadzie. W landing page istotny jest umiar, nie można przesadzić i całej strony usłać grafikami, nawet najładniejszymi. Gdy będzie ich za dużo strona stanie się nieczytelna i tym samym nieprzystępna dla potencjalnych użytkowników. Badania w tej dziedzinie dobrze pokazują, że jeśli użytkownik szybko nie odnajdzie wzrokiem potrzebnych informacji zrezygnuje z wczytywania się w stronę i po prostu ją zamknie. Tym samym nie skorzysta z oferty i nie przyczyni się do zysków dla przedsiębiorcy. Minimalistyczne rozwiązania są znacznie lepsze. Linki, ozdobniki najlepiej usunąć. Więcej, nie oznacza lepiej. To samo dotyczy przesadnie długich opisów i regulaminów. Ich długość na stronie docelowej powinna być umiarkowana. Jeżeli asortyment lub wymogi prawne związane z regulamin wymuszają dłuższy opis, lepiej aby otwierał się w osobnym oknie i nie powodował chaosu na stronie głównej. Landing page ma zachęcać do kolejnego kroku, poznania i zakupu. W realizacji tego celu nie powinny przeszkadzać zbędne elementy umieszczane tylko po to, żeby przestrzeń na stronie wydawała się zapełniona.

Więcej informacji na temat skutecznych form e-marketingu znajdziecie na stronie evolve-poznan.pl - firma Evolve od wielu lat zajmuje się marketingiem internetowym firm.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.