Wiadomości z Rudy Śląskiej

Jak być widocznym w internecie?

  • Dodano: 2022-08-23 06:00, aktualizacja: 2022-08-23 06:12

O tym, że internet jest potęgą, nie trzeba przekonywać. Tam kierujemy swoje kroki, jeśli szukamy informacji. Tam znajdujemy rozrywkę i tam też udajemy się coraz częściej na zakupy. Z możliwości, jakie daje nam sieć korzystają już w zasadzie wszyscy. Od osób fizycznych, przez instytucje, firmy małe i duże, po międzynarodowe koncerny. Jednak chociaż tak wiele podmiotów przenosi się do internetu, to przecież nie wszyscy robią to skutecznie. A co jest wyznacznikiem skuteczności?

Chodzi o widoczność

Z nieprzeliczonej liczny stron internetowych, portali, sklepów tylko mała część tak naprawdę osiąga znaczący sukces. To te, które są odwiedzane przez internautów i dzięki temu mogą generować zyski. Jak tego dokonać? Kluczem jest widoczność. Tę można osiągnąć na różne sposoby, bo i różne są kanały docierania do klienta. Wcale niekoniecznie trzeba zagospodarować wszystkie – to często jest wręcz niemożliwe, biorąc pod uwagę skończone środki finansowe i czas, jaki trzeba poświecić na wszystkie działania.

Agencje oferujące tworzenie portali internetowych, witryn czy sklepów bardzo często mają w ofercie również działania związane z marketingiem internetowym. Nie specjalizują się tylko jedynie w jednej działalności, a pozwalają na planowanie, wdrażanie i monitorowanie szeregu aktywności.

Do najbardziej typowych należy pozycjonowanie, płatne kampanie reklamowe oraz komunikacja w Social Mediach. Każdą z tych dróg można wykorzystać do tego, by budować swoją widoczność w internecie. Celem może być sama znajomość marki i jej powiększanie, budowanie grona wiernych odbiorców, czy wręcz ambasadorów marki. Zwykle jednak postawą jest generowanie liczby odwiedzających stronę, co ma przełożyć się na zainteresowanie ofertą, a następnie przychód i zysk.

Trzy drogi do celu

Pozycjonowanie to proces, który daje możliwość widoczności w tzw. wynikach organicznych, czyli naturalnych. Po prostu po wpisaniu danego słowa/słów kluczowych w wyszukiwarce, to nasza witryna pojawi się w czołówce wyników. To efekt bardzo pożądany, jednak może on zabrać wiele miesięcy, i nie zawsze też jest pewność, że się uda – wszak konkurencja może nie próżnować i dysponować mocniejszą pozycją startową czy większymi finansami.

Kampanie reklamowe prowadzone są zwykle również w ekosystemie Google. Takie reklamy mają bardzo dużą zaletę – mogą trafiać do potencjalnych klientów dosłownie kilka dni po uruchomieniu kampanii. Odbiorców można też bardzo wygodnie i precyzyjnie segmentować, a do każdego segmentu kierować inny rodzaj reklamy czy też inny komunikat.

Media Społecznościowe kojarzą się głównie ze spędzaniem wolnego czasu, ale to też bardzo dobre miejsce, by przywiązywać do siebie konsumentów, prowadzić z nimi komunikację, inwestować w budowanie i podtrzymywanie relacji. W Social Mediach również można prowadzić działania z zakresu reklamy płatnej – tu największą skuteczność ma Facebook Ads, chociaż usiłując dotrzeć do klienta biznesowego możemy mieć na to większe szanse za pomocą LinkedIn Ads.

Dodajmy, że są to trzy najważniejsze drogi, a nie jedyne możliwości. Można obudować je całym szeregiem działań o mniejszej skuteczności, które jednak będą znakomicie się uzupełniały ze strategiami podstawowymi. Te rzecz jasna też można łączyć, a nawet jest to mocno wskazane. To, na który aspekt powinno położyć się główny nacisk należy od środków, jakimi dysponujemy, czasu, oczekiwań co do zwrotu z inwestycji, strategii długookresowych. Zazwyczaj decydując się na współpracę z firmą prowadzącą działania marketingowe, jak Webrange, Agencja Interaktywna Katowice, możemy liczyć również na zaproponowanie koncepcji działania i podziału środków.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.