Ruda Śląska - portal miejski RudaSlaska.com.pl

Wiadomości z Rudy Śląskiej

Jak tanio wydrukować ulotki? Jakie ulotki są najpopularniejsze? Zaprezentuj swoją ofertę!

  • Dodano: 2019-10-14 06:15, aktualizacja: 2019-10-14 06:34

Pomimo, że rośnie popularność marketingu przez internet, ulotki wciąż są sprawdzonym rozwiązaniem dla wielu branż. Tanie i szybkie - łatwo poinformujesz o nowej promocji czy wyprzedaży. Zobacz co najlepiej się sprawdzi!

Najpopularniejsza i najbardziej uniwersalna - ulotka A5

Ulotka o formacie A5 jest najbardziej uniwersalna – jest tu wystarczająco miejsca na zaprezentowanie pełnej oferty, a jednocześnie rozmiar jest niewielki. To doskonałe rozwiązanie na umieszczenie w atrakcyjny sposób krótkiego opisu działalności firmy, cennika czy przedstawienia produktów - wraz ze zdjęciami.

Równie często używane są ulotki A6 oraz DL. Wybór formatu zostaw prawie na koniec - najpierw zastanów się co chcesz napisać, jakie zdjęcia lub ilustracje umieścić oraz jak to wszystko ulokować graficznie.

Czy wiesz już mniej więcej, jak będzie wyglądać ulotka? Dopiero teraz wybierz odpowiedni format.

Jak wybrać format ulotki?

Oczywiście, podstawą jest tu ilość treści. Jeśli ważne jest dla Ciebie zaprezentowanie większej liczby produktów lub dokładniejsze opisanie zalet prowadzonych przez Ciebie usług – wybierz format większy. Jeśli ma to być wyłącznie informacja o wyprzedaży, terminie otwarcia nowego salonu lub bon promocyjny na zakupy - wymiar ulotki A6 może być wystarczający.

Małe formaty dobrze będą się sprawdzać jako zaproszenia, kupony i krótkie informacje. Jest to też bardzo dobre rozwiązanie dla osób o mniejszym budżecie.

Broszury salonów kosmetycznych, fryzjerów czy szkół językowych mogą mieć większe wymiary, np. A4. Tutaj dobrze sprawdzą się też ulotki składane - pozwalają na zawarcie dużej ilości informacji, przy jednoczesnym eleganckim, niewielkim rozmiarze.

Drukarnia internetowa - sposób na tanie ulotki

Jeśli prowadzisz biznes - liczą się dla Ciebie niskie koszty. Jednak nie warto oszczędzać na papierze do druku - ani na projekcie. Oszczędność w tych aspektach jest równoważna z niską jakością - a takie ulotki nie będą wyglądać atrakcyjnie, ani nie zachęcą klientów do skorzystania z Twojej oferty. Druk ulotek kosztuje już od kilku groszy za sztukę! Czym większa partia wydruku ulotek, tym mniejsza cena za sztukę.

Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z drukarni internetowej - online rozwiązania są nieraz znacznie tańsze niż stacjonarne placówki. Skąd ta niższa cena?

Drukarnie internetowe nie muszą ponosić kosztów utrzymania stacjonarnego biura, co przekłada się na cenę wydruków, przy zachowaniu takiej samej wysokiej jakości. Często dostawa kurierem jest wliczona w cenę! A to oszczędność nie tylko pieniędzy, ale i czasu.

Jak tanio wydrukować ulotki?

Oprócz wyboru odpowiedniej firmy, która wydrukuje tanio ulotki online, możesz zaoszczędzić na inne sposoby:

  • Wybór gramatury papieru - papier o lekkiej gramaturze jest tańszy niż ten grubszy, ale może szybciej się zniszczyć.
  • Druk jednostronny - tańszy, ale na ulotce będzie mniej miejsca na treść.
  • Druk czarno-biały - tańszy, ale mniej estetyczny niż kolorowy.

Na pozór sprzecznym pomysłem jest zainwestowanie w ciekawy projekt graficzny. Jednak jeśli ulotka będzie przyciągać wzrok, więcej osób zapozna się z jej treścią oraz dokona ważnej dla nas czynności - wejścia na stronę, zakupu produktu lub zapisania się do newslettera. Jeśli ulotki są atrakcyjne, będziesz potrzebował ich mniej, aby pozyskać taką samą liczbę klientów, jak w przypadku wydruku zwyczajnej ulotki.

Trafiaj z ulotkami bezpośrednio do odbiorcy

Druk dużej ilości ulotek reklamowych oraz wręczanie ich każdemu może mieć sens w przypadku niektórych branż - tam, gdzie chcemy zainteresować jak największą grupę osób, a nasza oferta może być wykorzystana przez każdą grupę społeczną. Jednak lepszy efekt przynosi zawężenie grupy odbiorczej. Zastanów się, kim jest Twój idealny klient – a potem tylko takim wręczaj swoją reklamę. Dzięki temu zmarnujesz mniej ulotek!

Najważniejszy jest projekt - i pierwsze wrażenie. Jeśli zwrócić uwagę odbiorcy, zmniejszasz szanse na to, że wylądują od razu w koszu na śmieci.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.