Wiadomości z Rudy Śląskiej

Klient – oczko w głowie. Jaką pełni rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa?

  • Dodano: 2022-08-02 10:00

Od wielu lat usłyszeć można bardzo znane już powiedzenie, że „klient nasz pan”. Mimo wszystko jest ono niezwykle zgodne z rzeczywistością z marketingowego punktu widzenia. To właśnie od klienta zależy, czy dany produkt będzie rozpoznawalny i czy poleci się go innej osobie, która zaś przekaże grupce osób... Aby tak się wydarzyło, należy przede wszystkim dostosowywać się do aktualnych preferencji klientów i co jakiś czas wykonywać badania ich satysfakcji płynącej między innymi z jakości oferowanego produktu czy wykonania usługi w sklepie.

Badania satysfakcji klienta – czym są i w jakim celu się je przeprowadza? Krótko o zasadach

Badania satysfakcji docelowej grupy klientów przeprowadzane są najczęściej po to, aby lepiej poznać cały proces funkcjonowania sprzedaży i działań, rozpoczynających się od pierwszego kontaktu zainteresowanej osoby z obsługą bądź produktem. Opinie klientów są niesamowicie ważnymi informacjami – dotyczyć mogą one jakości obsługi i ewentualnych braków obniżających zadowolenie. Tego rodzaju badania wiążą się z metodą ankietyzacji na trzy sposoby: droga telefoniczna, elektroniczna i terenowa. Cel badania jest jeden: otrzymanie informacji popartej dowodami w postaci opinii, odnośnie jakości funkcjonowania przedsiębiorstwa i prezentowanych przez nie produktów. Warto zawsze mieć na uwadze fakt, że to klienci decydują o tym, czy dany produkt rzeczywiście osiągnie popularność – budowanie marki to niezwykle scalony proces, podczas którego nie można pominąć żadnego z elementów. Na przykład, nawet najdoskonalsza grafika i piękne logo nie wzbudzą szczególnego zainteresowania produktem, jeżeli obsługa będzie nieprzyjemna czy proces zamawiania zbyt skomplikowany. Z tego powodu badania satysfakcji również trzeba odpowiednio zaplanować; wybrać narzędzie, typ, formę dokładnie przeanalizować wszystkie zdobyte dane... proces ten, choć może być czasochłonny, jest nie do przeskoczenia, jeśli chce się osiągać większe zyski i zdobywać większe grona zainteresowanych osób.

Co daje nam badanie? Zalety płynące z przeprowadzania badań na temat satysfakcji klienta

Lepsze zrozumienie klienta równa się o wiele sprawniejszej odpowiedzi firmy w kwestiach poprawy działań na rzecz kampanii marketingowych i PR. Głos każdego zainteresowanego ma znaczenie, a jak najszybsze przekazanie go do specjalistów dbających o komunikację marketingową w efekcie może przyczynić się do sprawniejszego zarządzania. Zadowolony klient z pewnością przekaże dalej informacje dotyczące swoich doświadczeń z daną firmą. Wiedza na temat badania satysfakcji jest wręcz wymagana, jeżeli chce się zaistnieć wśród konkurencji. Przykładanie uwagi do wołań konsumentów i dbanie o ciągły rozwój firmy może stanowić idealny środek na pokonanie konkurencji. Wiele firm, które fachowo zajmują się tego typu procesami, publikuje na swoich stronach cenne informacje dotyczące tego, jak prawidłowo zająć się badaniami konsumenckimi. Jedną z nich jest Norstat – na stronie internetowej prowadzonej przez specjalistów znaleźć można masę informacji odnośnie skutecznego poruszania się w sferze marketingu. Więcej o tym, dlaczego warto przeprowadzać tego typu badania znajdziesz na norstat.pl/blog/badanie-satysfakcji-klienta. Nie czekaj na to, aż inni cię wyprzedzą. Do osiągnięcia celu potrzebujesz grupy zainteresowanych!

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.