Wiadomości z Rudy Śląskiej

Promocja stron w internecie: Pozycjonowanie stron WWW i Google Ads

  • Dodano: 2021-09-27 15:15, aktualizacja: 2021-09-30 10:44

Promocja stron internetowych to temat rzeka, o którym można mówić godzinami. Dziś skupmy się jednak na dwóch rozwiązaniach – pozycjonowaniu stron internetowych i kampaniach Google Ads. Odpowiednio zaplanowane i wdrożone mogą bowiem pomóc każdej firmie w osiągnięciu sukcesu, czyli nieustannym zdobywaniu lojalnych klientów.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych jest jednym z elementów procesu, jakim jest optymalizacja stron internetowych, znana większości pod hasłem SEO. Polega na równoległym prowadzeniu działań o charakterze technicznym i marketingowym w obrębie danej witryny. 

Jeśli chodzi o cel, pozycjonowanie stron ma w efekcie doprowadzić do tego, że dana strona osiąga jak najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania odpowiadających na dane zapytanie użytkowników wyszukiwarki (na daną frazę kluczową). 

Wstępem do pozycjonowania powinien każdorazowo być audyt SEO przeprowadzony przez specjalistę, który następnie raportuje firmie zlecającej swoje wnioski i rekomendacje. Na ich podstawie powinny zostać wdrożone odpowiednie działania optymalizujące witrynę pod kątem technicznym i contentowym, a także z zakresu link building (pozyskiwania wartościowych linków z sieci).

Pozycjonowanie stron WWW dzieli się na pozycjonowanie lokalne i pozycjonowanie szerokie. Pierwsze z nich dedykowane jest tym firmom, które działają na obszarze ograniczonym geograficznie (np. w danej miejscowości, w danym województwie, w danym regionie). Drugie skierowane są do przedsiębiorstw działających ogólnopolsko.

Warto wiedzieć, że uniwersalny cennik pozycjonowania nie istnieje. Specjalista jest w stanie podać kosztorys dopiero, gdy przeprowadzi wspomniany audyt SEO (płatny lub – jak w przypadku agencji Widoczni – darmowy) i oceni, jakie aspekty wymagają dopracowania.

Czym są kampanie Google Ads?

Kampanie Google Ads (znane wcześniej jako Google AdWords) to – najprościej mówiąc – reklama w Google, która polega na tym, że w internecie umieszczone zostają linki sponsorowane kierujące użytkowników do witryny danej firmy.

Aktualnie system Google Ads pozwala na prowadzenie jednego z pięciu rodzajów kampanii: 

  • w sieci wyszukiwania (w wyszukiwarce Google),
  • w sieci reklamowej Google AdSense,
  • na YouTube,
  • w sekcji Google Zakupy,
  • w aplikacjach mobilnych.

To od od reklamodawców (lub firm zewnętrznych wspierających ich w działaniach z zakresu marketingu internetowego) zależy, gdzie będą się wyświetlały linki sponsorowane prowadzące na ich stronę WWW. Podobnie, jak w przypadku pozycjonowania, uniwersalny cennik Google Ads nie istnieje.

Pozycjonowanie stron vs Google Ads – co wybrać?

“Odpowiedź na pytanie o to, czy lepszym sposobem na promowanie swojego biznesu w internecie będzie pozycjonowanie stron WWW czy kampanie Google Ads jest niebanalna. Najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie obu tych działań, prowadzące do osiągnięcia efektu synergii. W ten sposób możemy całkiem sporo zaoszczędzić, jeśli chodzi o jednostkowy koszt pozyskania klienta” – tłumaczy specjalista z agencji Widoczni.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.