Mówią - „wyróżnij się albo zgiń”. Brzmi to nieco strasznie, ale to prawda. Jako kandydat na dane stanowisko najpewniej masz konkurencję, a być może nawet całkiem liczną. W takim przypadku szanse, że Twoje CV i kandydatura przepadną na tle innych, bo niczym szczególnym nie przykuły uwagi, są całkiem spore. Możesz jednak tego uniknąć. A jak? Napiszemy Ci o tym w poniższym artykule.
-
Niech Twoje CV będzie inne niż wszystkie
Możesz bawić się formą i wymyślić sobie niespotykany szablon CV, a nawet całkowicie zmienić jego formę i wysłać na przykład stronę internetową z portfolio. Dużo zależy oczywiście od kultury organizacyjnej firmy, do której zamierzasz się dostać, bo w pierwszej kolejności musisz się do tego dostosować. W przypadku „oficjalnego” przedsiębiorstwa postaw na profesjonalizm i elegancję. Jeśli jednak firma jest „luźna”, możesz dać się ponieść wyobraźni i opracować CV, które z miejsca przykuje uwagę. Jeśli szukasz pracy jako specjalista, np. grafik czy marketingowiec, kreatywność na pewno jest jednym z wymogów. Pomyśl więc dobrze, jak możesz niebanalnie zaprezentować swoje dotychczasowe doświadczenie i umiejętności.
Nie ograniczaj się tylko do wysyłania CV
Wciąż bardzo wiele osób wysyła CV jako załącznik w e-mailu. Zdarza się, że kompletnie bez treści wiadomości (!). Zdarza się również, że CV okrasza wyłącznie prostym „Witam, w załączniku podsyłam swoje CV” lub jakąś standardową formułką „Dzień dobry, w celu aplikacji na wyżej wymienione stanowisko...”. Takich wiadomości rekruterzy otrzymują codziennie setki. Dlaczego by więc nie napisać czegoś bardziej od serca, na przykład, co sprawiło, że zdecydowałeś się aplikować? Co takiego znalazło się w ogłoszeniu, co zachęciło Cię do aplikowania? Jeśli tylko Twoją jedyną motywacją nie jest konieczność zarabiania na siebie, możesz dać się ponieść. Napisz coś nieszablonowego, opowiedz krótką historię, albo napisz coś o sobie - przykuj uwagę rekrutera, wzbudź jego ciekawość, a na pewno zaprosi Cię na rozmowę kwalifikacyjną, by uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.
Doszkalaj się i dbaj o to, by mieć unikalne na rynku pracy umiejętności
Kurs zaawansowanej obsługi arkusza kalkulacyjnego, księgowość, warsztaty kreatywnego pisania - wszystko, co kończy się imiennym certyfikatem, który możesz umieścić w swoim CV, jest warte uwagi. Szczególnie jeśli potrafisz uzasadnić, dlaczego przyda Ci się w pracy. My skupimy się tutaj jednak na innym, bardzo ciekawym pomyśle, którym jest... zrobienie kursu pierwszej pomocy. To również unikalna na rynku umiejętność. W każdej firmie powinien się znaleźć co najmniej jeden pracownik z certyfikatem potwierdzającym udział w szkoleniu z pierwszej pomocy. Wciąż jednak takich osób na rynku pracy jest mało. To oznacza jedno – decydując się na takie szkolenie i jasno wspominając o tym w CV, dajesz potencjalnemu pracodawcy znak, że jesteś mu potrzebny. A przy okazji zdobywasz i utrwalasz wiedzę, która w życiu też się przydaje.
Gdzie zrobić taki kurs? Na mapie Polski nie brakuje centrów szkoleń takich jak Centrum Ratownictwa. Ważne jest to, aby szkolenia prowadzili praktycy, ratownicy medyczni z doświadczeniem praktycznym i dydaktycznym, dzięki czemu masz pewność, że dzielą się z Tobą aktualną wiedzą.
A Ty jakie masz sposoby na to, by przykuć uwagę pracodawcy podczas rekrutacji?