Wiadomości z Rudy Śląskiej

5 kwietnia rozpocznie się proces uruchamiania linii metropolitalnych

  • Dodano: 2021-03-16 13:45

Zarząd Transportu Metropolitalnego informuje, iż już 5 kwietnia rozpocznie się proces uruchamiania pierwszych linii metropolitalnych, a wraz z tym wprowadzone zostaną zmiany organizacyjne w funkcjonujących obecnie połączeniach publicznego transportu zbiorowego.


Celem autobusowych linii metropolitalnych jest wzrost oferty transportu publicznego w GZM

Prace nad metroliniami rozpoczęły się na przełomie marca i kwietnia 2020 r. Ponad rok trwały konsultacje i ustalenia z prezydentami, burmistrzami i wójtami na temat przebiegu linii metropolitalnych. Metropolia zaprezentowała uzgodniony przebieg połączeń 25 lutego, jednak z zaznaczaniem, że cały system będzie się wpisywał w mechanizm "samodoskonalenia". Co 6 miesięcy Metropolia będzie dokonywała analizy połączeń z wykorzystaniem m.in. nowego systemu liczenia pasażerów, który pozwoli na uzyskanie pomiarów nawet z 99 proc. dokładnością. 

Metrolinie z założenia mają skrócić czas przejazdu między poszczególnymi dużymi miastami i ułatwić przemieszczanie się mieszkańcom Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

- Uruchomienie tych linii daje szereg korzyści naszym pasażerom. Połączenia te udoskonalą ofertę transportową ZTM, ułatwią dostępność do poszczególnych gmin i poprawią jakość życia mieszkańców - mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor ZTM.

W ramach pierwszego etapu prac planowane jest uruchomienie następujących linii metropolitalnych:

  • M1 relacji: Katowice – Chorzów – Świętochłowice – Ruda Śląska – Zabrze – Gliwice,
  • M2 relacji: Katowice – Sosnowiec – Dąbrowa Górnicza,
  • M3 relacji: Katowice – Chorzów – Bytom – Tarnowskie Góry,
  • M4 relacji: Katowice – Sosnowiec,
  • M18 relacji: Gliwice – Gierałtowice – Mikołów – Tychy,
  • M24 relacji: Katowice – Chorzów – Świętochłowice – Ruda Śląska – Zabrze,
  • AP relacji: Katowice – Sosnowiec – Będzin – Psary – Siewierz – Mierzęcice – Ożarowice.

Drugi etap to włączenie linii uzupełniających, które mają integrować obszar metropolii. Ostatni, trzeci etap, to rozpoczęcie kursów dowozowych (M100-M108). Łącznie drugi i trzeci etap zakładają wprowadzenie kolejnych 24 linii. Mają one zostać zrealizowane do końca 2021 roku.

– To "projekt kroczący": przyjęliśmy wstępnie daty, ale dokładnych jeszcze nie da się określić – mówi o dwóch ostatnich etapach zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM Aleksander Sobota. 

Autobusy dwóch ze wkrótce uruchomionych metrolinii będą przejeżdżać przez Rudę Śląską. Chodzi o linię M1 przebiegającą przez: Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską, Zabrze i Gliwice. Drugą linią będzie M24 biegnąca przez: Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze. Zobaczcie szczegóły dotyczące tych linii. 


M1 Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Ruda Śląska, Zabrze, Gliwice


 



M24 Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Ruda Śląska, Zabrze



Prezentacja projektu nowej siatki połączeń

Komentarze (4)    dodaj »

  • Asia

    Roznica jest taka ze 870 jechalo 35 min z Zabrza do Katowic, a teraz bedzie jechalo 45 min.I to przez Katowice Dab gdzie ok godz 15-17 jest najwiekszy korek...nie wiem dla kogo te ulepszenia...zenada

  • gerard

    Ludzie się i tak nie przesiądą z samochodów bo nawet doliczając korki i tak będą szybciej w pracy niż komunikacją miejską, gdzie pod uwagę trzeba brać jeszcze przesiadki i czekanie na autobus, który według powyższego wykazu w godzinach szczytu i tak ma jeździć co ... 30 min. 15-20 minut jazdy samochodem, a 45-50 autobusami to spora różnica. Dla korzystających z komunikacji to chyba zmiana kosmetyczna tylko bo tak na prawdę to linie 840 czy 870 tylko pod inną nazwą.

  • Hh

    Wymyślają takie że czy bo za dużo mają kasy

  • Pasażerka

    Wielka modernizacja

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również