Wiadomości z Rudy Śląskiej

5 kwietnia rozpocznie się proces uruchamiania linii metropolitalnych

  • Dodano: 2021-03-16 13:45

Zarząd Transportu Metropolitalnego informuje, iż już 5 kwietnia rozpocznie się proces uruchamiania pierwszych linii metropolitalnych, a wraz z tym wprowadzone zostaną zmiany organizacyjne w funkcjonujących obecnie połączeniach publicznego transportu zbiorowego.


Celem autobusowych linii metropolitalnych jest wzrost oferty transportu publicznego w GZM

Prace nad metroliniami rozpoczęły się na przełomie marca i kwietnia 2020 r. Ponad rok trwały konsultacje i ustalenia z prezydentami, burmistrzami i wójtami na temat przebiegu linii metropolitalnych. Metropolia zaprezentowała uzgodniony przebieg połączeń 25 lutego, jednak z zaznaczaniem, że cały system będzie się wpisywał w mechanizm "samodoskonalenia". Co 6 miesięcy Metropolia będzie dokonywała analizy połączeń z wykorzystaniem m.in. nowego systemu liczenia pasażerów, który pozwoli na uzyskanie pomiarów nawet z 99 proc. dokładnością. 

Metrolinie z założenia mają skrócić czas przejazdu między poszczególnymi dużymi miastami i ułatwić przemieszczanie się mieszkańcom Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

- Uruchomienie tych linii daje szereg korzyści naszym pasażerom. Połączenia te udoskonalą ofertę transportową ZTM, ułatwią dostępność do poszczególnych gmin i poprawią jakość życia mieszkańców - mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor ZTM.

W ramach pierwszego etapu prac planowane jest uruchomienie następujących linii metropolitalnych:

  • M1 relacji: Katowice – Chorzów – Świętochłowice – Ruda Śląska – Zabrze – Gliwice,
  • M2 relacji: Katowice – Sosnowiec – Dąbrowa Górnicza,
  • M3 relacji: Katowice – Chorzów – Bytom – Tarnowskie Góry,
  • M4 relacji: Katowice – Sosnowiec,
  • M18 relacji: Gliwice – Gierałtowice – Mikołów – Tychy,
  • M24 relacji: Katowice – Chorzów – Świętochłowice – Ruda Śląska – Zabrze,
  • AP relacji: Katowice – Sosnowiec – Będzin – Psary – Siewierz – Mierzęcice – Ożarowice.

Drugi etap to włączenie linii uzupełniających, które mają integrować obszar metropolii. Ostatni, trzeci etap, to rozpoczęcie kursów dowozowych (M100-M108). Łącznie drugi i trzeci etap zakładają wprowadzenie kolejnych 24 linii. Mają one zostać zrealizowane do końca 2021 roku.

– To "projekt kroczący": przyjęliśmy wstępnie daty, ale dokładnych jeszcze nie da się określić – mówi o dwóch ostatnich etapach zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM Aleksander Sobota. 

Autobusy dwóch ze wkrótce uruchomionych metrolinii będą przejeżdżać przez Rudę Śląską. Chodzi o linię M1 przebiegającą przez: Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską, Zabrze i Gliwice. Drugą linią będzie M24 biegnąca przez: Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze. Zobaczcie szczegóły dotyczące tych linii. 


M1 Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Ruda Śląska, Zabrze, Gliwice


 



M24 Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Ruda Śląska, Zabrze



Prezentacja projektu nowej siatki połączeń

Zobacz także

Komentarze (4)    dodaj komentarz »

  • Asia

    Roznica jest taka ze 870 jechalo 35 min z Zabrza do Katowic, a teraz bedzie jechalo 45 min.I to przez Katowice Dab gdzie ok godz 15-17 jest najwiekszy korek...nie wiem dla kogo te ulepszenia...zenada

  • gerard

    Ludzie się i tak nie przesiądą z samochodów bo nawet doliczając korki i tak będą szybciej w pracy niż komunikacją miejską, gdzie pod uwagę trzeba brać jeszcze przesiadki i czekanie na autobus, który według powyższego wykazu w godzinach szczytu i tak ma jeździć co ... 30 min. 15-20 minut jazdy samochodem, a 45-50 autobusami to spora różnica. Dla korzystających z komunikacji to chyba zmiana kosmetyczna tylko bo tak na prawdę to linie 840 czy 870 tylko pod inną nazwą.

  • Hh

    Wymyślają takie że czy bo za dużo mają kasy

  • Pasażerka

    Wielka modernizacja

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.