W mediach społecznościowych pojawił się post mieszkanki Rudy, która twierdzi, że mieszkańcy budynku przy ulicy Matejki 1 od piątku, 29 sierpnia, mają utrudniony dostęp do wody. W wyniku awarii problem objął również budynki nr 7 oraz 9.
[AKTUALIZACJA 17:00]
Prezydent Jacek Morek przekazał ważny komunikat dotyczący awarii sieci wodociągowej w dzielnicy Ruda, zasilającej budynki nr 1–1c oraz 7–11 przy ul. Jana Matejki oraz budynek nr 9 przy ul. Piastowskiej. Skutkiem awarii jest znaczne obniżenie ciśnienia wody, a w wyżej położonych punktach poboru – nawet czasowy jej brak.
- Od chwili wystąpienia awarii prowadzone są intensywne prace w terenie, obejmujące m.in. monitoring sieci i przekopy kontrolne. Pomimo częściowych napraw sytuacja wciąż nie jest w pełni stabilna, dlatego prace naprawcze są kontynuowane - czytamy w komunikacie wiceprezydenta.
Ze względu na zły stan techniczny sieci wodociągowej w tym rejonie oraz duże ryzyko kolejnych awarii, od 3 września w trybie pilnym rozpocznie się remont całego odcinka sieci wodociągowej wzdłuż wskazanych budynków.
W minioną sobotę przy budynku Matejki 1C został postawiony beczkowóz z wodą, z którego mogą korzystać mieszkańcy niemający dostępu do wody. Osoby, które nie mają możliwości samodzielnego skorzystania z beczkowozu, mogą zgłosić potrzebę dostarczenia wody butelkowanej pod numerem 994.
- Przepraszam za utrudnienia i jednocześnie zapewniam, że służby wodociągowe dokładają wszelkich starań, aby przywrócić prawidłowe funkcjonowanie sieci jak najszybciej - dodaje wiceprezydent.
Prace na sieci wodociągowej
W czwartek, 28 sierpnia, PWiK w Rudzie Śląskiej informowało o konieczności usunięcia awarii na sieci wodociągowej. W związku z tym w piątek, 29 sierpnia, w północnej część dzielnicy Ruda nastąpiła przerwa w dostawie wody. Tego dnia po godzinie 17:00 PWiK poinformowało o przywróceniu dopływu wody do mieszkańców Rudy, a w przypadku jakichkolwiek problemów poproszono o kontakt telefoniczny. Wygląda na to, że nie wszyscy mieszkańcy odzyskali wówczas dostęp do wody.
Wody wciąż brak
We wtorek, 2 września, w mediach społecznościowych, na grupie zrzeszającej mieszkańców Rudy Śląskiej, "Radzi Rudzie" pojawił się post mieszkanki, która twierdzi, że od piątku, 29 sierpnia, mieszkańcy ulicy Matejki 1 mają utrudniony dostęp do wody. W wyniku awarii problem objął również budynki nr 7 oraz 9.
– Cały weekend byliśmy zbywani – nikt nie podejmował realnych działań. Spółdzielnia mieszkaniowa poinformowała, że nie odpowiada za ten stan rzeczy. Wodociągi dopiero dziś rozpoczęły prace wykopowe i diagnozowanie awarii, jednak do tej pory nie przyniosło to żadnego efektu – czytamy w poście rudzianki.
Podkreśla, że brak wody to nie tylko dyskomfort, a poważne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa mieszkańców.
W treści posta skierowała pytania do władz miasta – jakie działania podjęto od momentu wystąpienia awarii, kiedy mieszkańcy odzyskają wodę oraz jakie konsekwencje spotkają osoby odpowiedzialne za pozbawienie mieszkańców dostępu do wody.
– To sprawa, która wymaga natychmiastowej reakcji i przejrzystej komunikacji z mieszkańcami – pisze w poście mieszkanka.
Trwa usuwanie awarii
Jak przekazuje w swoich mediach społecznościowych PWiK, obecnie trwa usuwanie awarii na sieci wodociągowej, co ma przywrócić mieszkańcom dostęp do wody. W związku z pracami od 11:20 do 15:00 nastąpiła przerwa w dostawie wody dla odbiorców przy ulicy Matejki, Orzegowskiej 8,14,16,18,20,22 oraz ul. Szyb Bartosza 1. Podczas rozmowy telefonicznej przekazano nam, że usuwanie awarii powinno potrwać do godziny 15:00, czas ten jednak może ulec zmianie. Aby być na bieżąco, warto śledzić profil PWiK w mediach społecznościowych.
Co jest powodem awarii? Jakie działania podjęto, aby przywrócić mieszkańcom dostęp do wody? Skierowaliśmy zapytania do PWiK oraz Urzędu Miasta w Rudzie Śląskiej i wciąż czekamy na odpowiedź. Gdy tylko ją otrzymamy, niezwłocznie wam ją przekażemy.