Ruda Śląska - portal miejski RudaSlaska.com.pl

Wiadomości z Rudy Śląskiej

Bilans funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia z powodu epidemii

  • Dodano: 2020-04-16 13:15

Ponad 12,3 tys. odebranych połączeń telefonicznych, ponad 2 tys. zarejestrowanych spraw nadesłanych drogą mailową oraz ponad 1,7 tys. spraw nadesłanych przez platformę ePUAP. Do tego ponad 1,3 tys. zarejestrowanych pojazdów, 187 zarejestrowanych urodzin i 160 zarejestrowanych zgonów, 17 udzielonych ślubów. Tak w skrócie wygląda bilans pełnego miesiąca funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia dla mieszkańców z powodu epidemii.

Urząd Miasta Ruda Śląska zamknięty dla mieszkańców został w poniedziałek 16 marca

Jedynie w sprawach pilnych, wymagających osobistego i niezwłocznego stawiennictwa, mieszkańcy mogą przyjść do magistratu, jednak jest to możliwe tylko i wyłącznie po uprzednim, telefonicznym umówieniu się z pracownikiem. W innych przypadkach pozostaje kontakt telefoniczny lub elektroniczny.

Jeszcze niedawno zamknięcie urzędu dla osób z zewnątrz wydawało się być czymś nie do pomyślenia. Jednak dziś już nikogo nie dziwi, że w głównej mierze sprawy załatwiane są „na odległość” – mówi prezydent miasta Grażyna Dziedzic. - W krótkim czasie musieliśmy przeorganizować pracę wielu wydziałów, w tym tak kluczowych dla mieszkańców jak: Wydział Komunikacji, Wydział Spraw Obywatelskich czy Urząd Stanu Cywilnego. Nowa sytuacja sprawiła, że w tym momencie to telefon i internet są podstawowymi formami kontaktu na linii mieszkaniec – urzędnik – dodaje.

Prowadzone przez magistrat statystyki pokazują, że przez ostatni miesiąc mieszkańcy kontaktowali się z urzędem głównie telefonicznie. Pracownicy odebrali w tym czasie ponad 12 300 połączeń telefonicznych. To o ok. 30% więcej połączeń niż przed zamknięciem urzędu dla mieszkańców.

Na terenie całego urzędu nowe połączenie jest odbierane średnio co 48 sekund. W pierwszym dniu zamknięcia z powodu dużej liczby połączeń przychodzących na chwilę zawiesiła się nawet nasza centrala telefoniczna – wspomina prezydent miasta.

Zdecydowanie zwiększyła się także liczba spraw kierowanych do magistratu drogą elektroniczną. Od 16 marca do rudzkiego urzędu nadesłano ponad 2 000 spraw drogą mailową, natomiast  ponad 1 700 spraw wpłynęło za pośrednictwem platformy ePUAP. To znacznie więcej niż w normalnym okresie roku. W przypadku maili to 40% więcej, a w przypadku spraw nadesłanych za pośrednictwem ePUAP-u wzrost ten wyniósł aż 70%.

Dodatkowo mieszkańcy mogą składać pisma w tradycyjnej formie za pośrednictwem znajdującej się przy wejściu do budynku urzędu, przy placu Jana Pawła II, „skrzynki podawczej”. Co ważne, pisma do niej wrzucane należy umieścić w zaklejonej, odpowiednio opisanej kopercie. Na kopercie należy umieścić dane osobowe wnioskodawcy lub nadawcy, numer telefonu kontaktowego oraz krótką informację, jakiej sprawy dotyczy wniosek/pismo.

Taka forma kontaktu także cieszy się sporym zainteresowaniem. Średnio każdego dnia mieszkańcy doręczają nam ok. 70 pism – wylicza prezydent.

Pracownicy magistratu na bieżąco rejestrują zgony oraz narodziny dzieci

Od 16 marca do 15 kwietnia zarejestrowano 160 zgonów oraz 187 narodzin dzieci. Wydanych zostało także 87 dowodów osobistych. W Urzędzie Stanu Cywilnego udzielonych zostało także 17 ślubów. W tym czasie jedynie 8 par zdecydowało się na rezygnację z zawarcia związku małżeńskiego i odwołało uroczystość. 

W ciągu ostatnich 31 dni  zarejestrowano 1 348 pojazdów, przygotowano do odbioru 560 praw jazdy, a także zrealizowano 290 zgłoszeń o nabyciu i 310 zgłoszeń o zbyciu pojazdów. 

W mieście 24 godziny na dobę pracuje Straż Miejska oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego. W ciągu ostatniego miesiąca strażnicy miejscy dokonali blisko 1 tys. interwencji. Strażnicy nałożyli 160 mandatów karnych, z czego ponad 30 w związku z nieprzestrzeganiem nakazów w czasie trwającej epidemii. Do Centrum Zarzadzania Kryzysowego w przeciągu ostatnich 30 dni zgłoszono 330 interwencji, z czego aż 274 to sprawy związane z koronawirusem. Natomiast 40 zgłoszeń dotyczyło zgłoszeń o pomoc w zakupach dla seniorów. 

Wszelkie informacje o działaniach podejmowanych przez miasto w związku z epidemią koronawirusa, znajdują się na stronie www.rudaslaska.pl/koronawirus.

Bilans funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia z powodu epidemii

Komentarze (7)    dodaj komentarz »

  • Domin

    Da się teraz zarejestrować samochód?

  • Puszek

    Oby tylko nie "zabrali" możliwości załatwiania spraw przez internet. Bo obawiam się, że po wszystkim znowu ustawią mieszkańców w kolejkach do biletomatów...........

  • fafik

    No właśnie. Co z bracią urzędniczą? Dlaczego ich tak wielu? Wiedzie im się pewnie tez niezgorzej. Idealny czas na redukcję rozbuchanych aparatów urzędniczych. Inna przybywa zarządzeń rozporządzeń praw ustaw i tego typu "wynalazków" dla których pączkuje aparat urzędniczy

  • Grzesiek

    A zatem kiedy redukcja etatów w Urzędzie Miejskim?

  • Axelmixer

    Okazało się, że 3/4 urzędników jest niepotrzebnych ?

  • Ziga z Wirku

    Czyli spokojnie zatrudnienie można zmniejszyć o 30%, co drugi tam to naczelnik, zastępca, kierownik.

  • Joo

    Tak jak u ciebie w robocie

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.