Wiadomości z Rudy Śląskiej

Bilans funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia z powodu epidemii

  • Dodano: 2020-04-16 13:15

Ponad 12,3 tys. odebranych połączeń telefonicznych, ponad 2 tys. zarejestrowanych spraw nadesłanych drogą mailową oraz ponad 1,7 tys. spraw nadesłanych przez platformę ePUAP. Do tego ponad 1,3 tys. zarejestrowanych pojazdów, 187 zarejestrowanych urodzin i 160 zarejestrowanych zgonów, 17 udzielonych ślubów. Tak w skrócie wygląda bilans pełnego miesiąca funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia dla mieszkańców z powodu epidemii.

Urząd Miasta Ruda Śląska zamknięty dla mieszkańców został w poniedziałek 16 marca

Jedynie w sprawach pilnych, wymagających osobistego i niezwłocznego stawiennictwa, mieszkańcy mogą przyjść do magistratu, jednak jest to możliwe tylko i wyłącznie po uprzednim, telefonicznym umówieniu się z pracownikiem. W innych przypadkach pozostaje kontakt telefoniczny lub elektroniczny.

Jeszcze niedawno zamknięcie urzędu dla osób z zewnątrz wydawało się być czymś nie do pomyślenia. Jednak dziś już nikogo nie dziwi, że w głównej mierze sprawy załatwiane są „na odległość” – mówi prezydent miasta Grażyna Dziedzic. - W krótkim czasie musieliśmy przeorganizować pracę wielu wydziałów, w tym tak kluczowych dla mieszkańców jak: Wydział Komunikacji, Wydział Spraw Obywatelskich czy Urząd Stanu Cywilnego. Nowa sytuacja sprawiła, że w tym momencie to telefon i internet są podstawowymi formami kontaktu na linii mieszkaniec – urzędnik – dodaje.

Prowadzone przez magistrat statystyki pokazują, że przez ostatni miesiąc mieszkańcy kontaktowali się z urzędem głównie telefonicznie. Pracownicy odebrali w tym czasie ponad 12 300 połączeń telefonicznych. To o ok. 30% więcej połączeń niż przed zamknięciem urzędu dla mieszkańców.

Na terenie całego urzędu nowe połączenie jest odbierane średnio co 48 sekund. W pierwszym dniu zamknięcia z powodu dużej liczby połączeń przychodzących na chwilę zawiesiła się nawet nasza centrala telefoniczna – wspomina prezydent miasta.

Zdecydowanie zwiększyła się także liczba spraw kierowanych do magistratu drogą elektroniczną. Od 16 marca do rudzkiego urzędu nadesłano ponad 2 000 spraw drogą mailową, natomiast  ponad 1 700 spraw wpłynęło za pośrednictwem platformy ePUAP. To znacznie więcej niż w normalnym okresie roku. W przypadku maili to 40% więcej, a w przypadku spraw nadesłanych za pośrednictwem ePUAP-u wzrost ten wyniósł aż 70%.

Dodatkowo mieszkańcy mogą składać pisma w tradycyjnej formie za pośrednictwem znajdującej się przy wejściu do budynku urzędu, przy placu Jana Pawła II, „skrzynki podawczej”. Co ważne, pisma do niej wrzucane należy umieścić w zaklejonej, odpowiednio opisanej kopercie. Na kopercie należy umieścić dane osobowe wnioskodawcy lub nadawcy, numer telefonu kontaktowego oraz krótką informację, jakiej sprawy dotyczy wniosek/pismo.

Taka forma kontaktu także cieszy się sporym zainteresowaniem. Średnio każdego dnia mieszkańcy doręczają nam ok. 70 pism – wylicza prezydent.

Pracownicy magistratu na bieżąco rejestrują zgony oraz narodziny dzieci

Od 16 marca do 15 kwietnia zarejestrowano 160 zgonów oraz 187 narodzin dzieci. Wydanych zostało także 87 dowodów osobistych. W Urzędzie Stanu Cywilnego udzielonych zostało także 17 ślubów. W tym czasie jedynie 8 par zdecydowało się na rezygnację z zawarcia związku małżeńskiego i odwołało uroczystość. 

W ciągu ostatnich 31 dni  zarejestrowano 1 348 pojazdów, przygotowano do odbioru 560 praw jazdy, a także zrealizowano 290 zgłoszeń o nabyciu i 310 zgłoszeń o zbyciu pojazdów. 

W mieście 24 godziny na dobę pracuje Straż Miejska oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego. W ciągu ostatniego miesiąca strażnicy miejscy dokonali blisko 1 tys. interwencji. Strażnicy nałożyli 160 mandatów karnych, z czego ponad 30 w związku z nieprzestrzeganiem nakazów w czasie trwającej epidemii. Do Centrum Zarzadzania Kryzysowego w przeciągu ostatnich 30 dni zgłoszono 330 interwencji, z czego aż 274 to sprawy związane z koronawirusem. Natomiast 40 zgłoszeń dotyczyło zgłoszeń o pomoc w zakupach dla seniorów. 

Wszelkie informacje o działaniach podejmowanych przez miasto w związku z epidemią koronawirusa, znajdują się na stronie www.rudaslaska.pl/koronawirus.

Bilans funkcjonowania rudzkiego magistratu od momentu jego zamknięcia z powodu epidemii

Komentarze (7)    dodaj komentarz »

  • Domin

    Da się teraz zarejestrować samochód?

  • Puszek

    Oby tylko nie "zabrali" możliwości załatwiania spraw przez internet. Bo obawiam się, że po wszystkim znowu ustawią mieszkańców w kolejkach do biletomatów...........

  • fafik

    No właśnie. Co z bracią urzędniczą? Dlaczego ich tak wielu? Wiedzie im się pewnie tez niezgorzej. Idealny czas na redukcję rozbuchanych aparatów urzędniczych. Inna przybywa zarządzeń rozporządzeń praw ustaw i tego typu "wynalazków" dla których pączkuje aparat urzędniczy

  • Grzesiek

    A zatem kiedy redukcja etatów w Urzędzie Miejskim?

  • Axelmixer

    Okazało się, że 3/4 urzędników jest niepotrzebnych ?

  • Ziga z Wirku

    Czyli spokojnie zatrudnienie można zmniejszyć o 30%, co drugi tam to naczelnik, zastępca, kierownik.

  • Joo

    Tak jak u ciebie w robocie

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.