17 października 2013 zapraszamy na szkolenie jak KROK PO KROKU założyć i prowadzić własną działalność gospodarczą.
Temat KROK PO KROKU - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej
Potrzeba, której szkolenie ma wyjść naprzeciw:
Rozwój przedsiębiorczości i samozatrudnienia jest jedną z form skutecznego przeciwdziałania bezrobociu, podnoszenia poziomu aktywności zawodowej społeczeństwa, a także stymulowania rozwoju ekonomicznego i społecznego regionów. Decyzja o otwarciu własnej firmy nasuwa jednak wiele pytań. Brak odpowiedzi na część z nich może skończyć się fatalnie.
Badania potwierdzają, że przedsiębiorstwu najtrudniej jest przetrwać pierwszy rok swojej działalności. W tym okresie kończy działalność średnio około 40% firm.
Cel:
Przygotowanie uczestnika do otwarcia własnej działalności gospodarczej
Podczas szkolenia uczestnik:
• Przejdzie krok po kroku procedurę otwierania działalności,
• Dowie się, jakie rodzaje wsparcia może pozyskać,
• Otrzyma listę teleadresową instytucji, jakie świadczą pomoc dla przedsiębiorstw,
• Pozna zasady i metody prowadzenia księgowości w mikroprzedsiębiorstwie.
Czas trwania:
Zajęcia trwają w godzinach od 9.00
Skrócony program ramowy:
1.Podejmowanie działalności gospodarczej
2.Rozliczenie przedsiębiorcy z ZUS
3.Formy i wybór opodatkowania
4.Podatek od towarów i usług
5.Formy zatrudnienia
6.Obowiązki związane z zatrudnianiem pracowników
Miejsce:
Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości, ul. Karola Goduli 36, 41-703 Ruda Śląska
Metody prowadzenia szkolenia:
- wykład
- prezentacja
- doradztwo indywidualne
Uczestnicy:
Szkolenie będzie kierowane do osób fizycznych, które mają zamiar rozpocząć własną działalność gospodarczą (zarówno bezrobotnych jak i pracujących, a także studentów i absolwentów). Ilość osób w grupie: max 20 osób.
Wykładowcy:
Grzegorz Rączka - prawnik, księgowy; były pracownik Urzędu Skarbowego; obecnie Główny Księgowy Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości sp. z o.o. oraz doradca ds. księgowości dla małych średnich przedsiębiorstw.
Cena:
50 PLN (brutto)
W cenę szkolenia wliczone jest:
- profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,
- materiały szkoleniowe,
- konsultacje z trenerem po szkoleniu.
Warunki uczestnictwa:
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego powyżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: BZ WBK 78 1090 2037 0000 0001 1906 2937, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia.
Opłatę należy dokonać najpóźniej do 14.10.2013r.
- Ewentualnych rezygnacji z udziału w szkoleniu prosimy dokonywać wyłącznie pisemnie (faksem 032 342 22 30 wew.108 lub pocztą elektroniczną: b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl) najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem jego rozpoczęcia.
- Rezygnacja w terminie późniejszym nie upoważnia Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości do zwrotu opłaty.
- Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia Zgłaszającego z zapłaty pełnej wysokości kosztów szkolenia.
- Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania z przyczyn losowych. W przypadku zaistnienia takiej wyjątkowej sytuacji, każdy z uczestników zostanie niezwłocznie powiadomiony telefonicznie i mailowo.
W przypadku odwołania szkolenia z przyczyn losowych, Zgłaszający otrzyma zwrot pełnej kwoty w terminie 7 dni roboczych od daty jego odwołania.