Choć posiadanie dużego biura jest marzeniem wielu przedsiębiorców, trzeba pamiętać, że nawet w przypadku takiego pomieszczenia można popełnić poważne błędy. W niektórych przypadkach mogą być one bardzo kosztowne. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach doradza nam jak zaaranżować dużą przestrzeń biurową.
Szukasz Mebli do biura? Zajrzyj do salonu NoNameOffice w Katowicach po profesjonalne doradztwo i specjalną ofertę
Oszczędności na meblach biurowych mogą nas dużo kosztować
Przedsiębiorcy posiadający duże biura i zatrudniający wielu pracowników często szukają wszelkich możliwych oszczędności. Jest to jak najbardziej naturalne, jednak zdarza się, że szukają nie tam gdzie powinni. Duże biuro to konieczność zakupu większej ilości mebli biurowych. Dlaczego więc nie wybrać mebli tańszych? Współcześnie meble biurowe dostępne są nawet w supermarketach (często są sprzedawane w bardzo niskich cenach). Takie podejście nie jest dobre. Zdaniem eksperta z salonu meblowego w Katowicach kupowanie tanich, słabej jakości mebli biurowych to najgorsze co może zrobić przedsiębiorca.
Jeżeli meble są bardzo tanie, oznacza to, że ich producenci oszczędzali na jakości. Zazwyczaj są one wykonane z najgorszych surowców, a także źle zaprojektowane. Ich zakup to duży dyskomfort dla pracowników (którzy po pewnym czasie mogą zacząć narzekać na problemy z kręgosłupem i inne poważne dolegliwości). Jednocześnie możemy mieć pewność, że nie tylko oni ucierpią. Meble biurowe są zazwyczaj bardzo intensywnie eksploatowane. Jedynie te stworzone przez profesjonalistów, z najlepszych, wytrzymałych materiałów są w stanie przetrwać lata. Tańsze meble po kilku miesiącach (a często nawet wcześniej) będą nadawały się do wymiany (zazwyczaj ich producenci nie oferują długiego okresu gwarancyjnego, dlatego nie będziemy mogli złożyć reklamacji). Dla właściciela firmy wiąże się to ze znacznymi kosztami. Wbrew pozorom zakup profesjonalnych mebli biurowych, wykonanych z najwyższej klasy surowców, zaprojektowanych przez profesjonalistów jest mniej kosztowny niż wybór słabej jakości mebli, które za chwilę będziemy zmuszeni wyrzucić.
W sytuacji, gdy nie stać nas na zakup większej ilości dobrych mebli, rozwiązaniem może być zakup mebli używanych, ale za to pochodzących od renomowanych producentów.
Ekspert z salonu w Katowicach: cisza i prywatność na wagę złota
Większość z nas do efektywnej pracy potrzebuje odpowiedniej atmosfery. Żeby móc się skupić potrzebna jest nam cisza. Specjalista z salonu meblowego w Katowicach zwraca uwagę, że pracownicy dużych biur mogą mieć z tym problem. Jeżeli chcemy zapewnić wszystkim osobom zatrudnionym w naszej firmie komfortową pracę, pamiętajmy o tym, że nie wystarczy wstawić do biura ładnych i wygodnych mebli. Niezmiernie ważne jest wyciszenie stanowisk pracy. Efekt ten możemy osiągnąć między innymi dzięki ekranom akustycznym. Inną możliwością jest oddzielenie stanowisk pracy ściankami działowymi. Część przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie w swoich biurach specjalnych boxów do pracy. Zdecydowanie warto jest pytać pracowników jakie problemy stwarza ich zdaniem praca w dużym biurze. Być może podsuną nam cenne wskazówki, które pomogą poprawić efektywność pracy.
Nie zapominajmy o prawidłowym oświetleniu biura
Poważnym błędem, który możemy popełnić podczas aranżacji dużej przestrzeni biurowej jest zapominanie o prawidłowym oświetleniu. Jego koszty mogą być naprawdę znaczące, gdyż kwestie dotyczące oświetlenia biura są regulowane prawnie. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez eksperta z salonu mebli biurowych w Katowicach: minimalne natężenie oświetlenia, czyli 200 lx przeznaczone jest archiwów i magazynów. Z kolei minimalne natężenie oświetlenia w przypadku pisania ręcznego, korzystania z klawiatury, czytania, czy przetwarzania danych wynosi: 500 lx. W przypadku recepcji, a także pomieszczeń, w których odbywa się kopiowanie lub segregowanie dokumentów oświetlenie musi być nie mniejsze niż 300 lx.
Warto mieć świadomość, że prawidłowe zaprojektowanie systemu oświetlenia do biura (zwłaszcza jeżeli nie mamy w tej kwestii doświadczenia) jest zadaniem bardzo trudnym i łatwo tu o popełnienie kosztownych błędów. Zdecydowanie lepszym pomysłem wydaje się zlecenie go firmie zewnętrznej (w Katowicach i innych dużych miastach bez najmniejszego problemu znajdziemy takie firmy).
Estetyka biura też jest ważna
Zdarza się, że naszym błędem jest skupienie się tylko i wyłącznie na funkcjonalności przestrzeni biurowej, a zapominanie o jej estetyce. Warto jest zdawać sobie sprawę, że biuro powinno być nie tylko wygodne, ale również atrakcyjne wizualnie. Przy wyborze mebli biurowych należy pamiętać, że mają one służyć nam i naszym pracownikom, a jednocześnie stanowią wizytówkę firmy. Jeżeli choć trochę się postaramy, w salonach w Katowicach znajdziemy meble, które spełnią wszystkie oczekiwania pracowników, a poza tym będą symbolizowały prestiż firmy. W sytuacji, gdy mamy problem ze stworzeniem atrakcyjnej przestrzeni biurowej, dobrze jest skorzystać z usług profesjonalnego projektanta wnętrz.