Wielki sukces rudzkiej firmy Coolomat. Mająca siedzibę w Rudzkim Inkubatorze Przedsiębiorczości spółka wchodzi na rynek zakupów spożywczych on-line we współpracy z siecią delikatesów Alma Market oraz Merlin.pl, jednym z największych sklepów internetowych w Polsce.
Coolomat jest producentem i wyłącznym operatorem systemu przechowywania i wydawania artykułów żywnościowych. Urządzenia, przypominające popularne już samoobsługowe terminale do odbioru paczek, noszą taką samą nazwę, jak produkująca je firma.
Zamówione przez klienta artykuły spożywcze mogą czekać na odbiór przez kilka godzin. Poszczególne skrytki terminala są przystosowane do przechowywania produktów w temperaturze do minus 20°C. Dzięki temu możliwa będzie również bezpieczna realizacja zamówień produktów mrożonych i chłodniczych – wyjaśnia Marcin Warzocha, prezes zarządu Coolomat sp. z o.o.
Pierwszy Coolomat pojawił się w Poznaniu, kolejne staną w Warszawie. Po testach w tych miastach sieć będzie rozwijana. Planowane jest uruchomienie nawet 200 terminali rocznie w miastach całej Polski.
Spółka Coolomat ma siedzibę w Rudzkim Inkubatorze Przedsiębiorczości.
Pasja, zaangażowanie i cierpliwe dążenie do celu pozwala się wyróżnić w każdym miejscu na świecie. Firma Coolomat z Rudy Śląskiej niech będzie zachętą dla tych, którzy mają marzenia i pragnienie stworzenia własnej firmy – mówi Joanna Sochacka, prezes Inkubatora.
Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości jest spółką należącą do miasta Ruda Śląska. Jego misją jest tworzenie sprzyjających warunków do powstawania i rozwoju przedsiębiorstw, przede wszystkim tych o innowacyjnym charakterze. Inkubator zapewniania im wsparcie infrastrukturalne, marketingowe, szkoleniowe oraz efektywną współpracę z otoczeniem na rzecz wzrostu gospodarczego.
Działający przy Inkubatorze Śląski Klaster ICT i Multimediów Hub Club powstał dzięki wsparciu z funduszy unijnych. Grupa od ponad dwóch lat aktywnie działa na arenie regionalnej i międzynarodowej. Klaster skupia ponad 30 firm nie tylko ze Śląska, ale też z Gdańska, Łodzi, Warszawy, dwie instytucje otoczenia biznesu oraz dwie śląskie uczelnie - Uniwersytet Śląski oraz Akademię Sztuk Pięknych w Katowicach. Przedsięwzięcie ma na szczególnym względzie m.in. umacnianie marki śląskich przedsiębiorców IT, budowanie sieci kooperacji uczestników, rozwój współpracy międzynarodowej w zakresie rozwoju nowoczesnych technologii, generowanie innowacyjnych pomysłów, organizowanie wspólnych działań promocyjnych oraz tworzenie infrastruktury badawczo – rozwojowej.