Agencje SEO to agencje, które specjalizują się w tej kategorii i oferują usługi, związane typowo z pozycjonowaniem witryny. Obecnie jest to tak złożone zagadnienie, które składa się z wielu elementów, że aby zaproponować najwyższy poziom usług, niektóre agencji postawiły specjalizować się właśnie w pozycjonowaniu witryn. Oferują one kompleksowe usługi tylko lub przeważnie związane z zagadnieniami seo. W dalszej części przedstawiamy jakie usługi oferują takie agencje oraz czym tak właściwie są i różnią się od agencji np. marketingowych.
Czym są agencje seo?
Agencje seo to agencje wyspecjalizowane w pozycjonowaniu witryn. Oferują one swoim klientom wiele usług z tego zakresu. Są to agencje, które działają jedynie w tym obszarze lub są agencjami marketingowymi posiadającymi swój odrębny dział pozycjonowania. W takich firmach pracują specjaliści np. od optymalizacji witryn, copywriterzy czy osoby wykonujące poszczególne usługi. Na rynku działa wiele agencji seo.
Z pomocy agencji seo możemy skorzystać nie tylko prowadząc duży biznes, ale i również małe sklepy online, firmowego bloga czy stronę biznesu stacjonarnego. Możemy również zgłosić się do takich agencji, będąc osobami prywatnymi.
Audyt SEO
Pierwszą usługą, którą oferują agencje seo, jest audyt seo. To ogólne prześwietlenie strony i zbadanie jej pod kątem pozycjonowania. Badane są również dotychczasowe działania, które były prowadzone w tym kierunku takie jak np. link building zewnętrzny. Audyty mogą być odpłatne lub oferowane za darmo, jeśli klient korzysta z kompleksowych usług agencji. Audyt dostarcza informacji o aktualnym stanie witryny pod kątem seo, działaniach, które zostały wykonane oraz zawiera rekomendacje lub informacje, co należy poprawić. Audyt taki może dać nam bardzo wiele jako właścicielom witryn. Bardzo często przed zamówieniem usługi okazuje się, że nasza strona wymaga nieco innego typu działań lub rozwoju pod innym kątem. Audyt pozwala zatem określić kierunek, w jakim powinniśmy wykonywać działania seo oraz określić aktualny stan pozycjonowania. Dzięki temu możemy też stwierdzić co mamy zrobić, aby być wyżej w wynikach wyszukiwania od naszych konkurentów.
Teksty SEO
Jedną z flagowych usług agencji seo są teksty seo. To teksty, które oprócz swojego charakteru i wartości tematycznej zawierają konkretne słowa i frazy kluczowe. Służą one do pozycjonowania naszej witryny. Google ocena jej przydatność i wartość między innymi na podstawie ilości słów kluczowych z danej kategorii. Agencja takie tworzą specjalne teksty, które posiadają określone natężenie takich słów, frazy dodatkowe czy najczęściej pojawiające się frazy w ramach danej kategorii. Poprawne i odpowiednie teksty piszą zazwyczaj doświadczeni copywriterzy, uwzględniając wszystkie nowości, trendy i aktualizacje w algorytmach Google.
Link Building
Pozycjonowanie to również link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych. Są one dla Google wyznacznikiem popularności witryny i na podstawie ich ilości wyszukiwarka dowiaduje się, jak często witryna jest polecana w sieci. Ma to duży wpływ na pozycję strony internetowej, a link building jest jedną z podstawowych usług agencji seo. Oferują one w tym elemencie wykonywanie wpisów reklamowych wraz z linkami i umieszczenie ich w internecie. Niektóre marki wyszukują również dobre jakościowo oraz rozpoznawalne serwisy i wykupują możliwość publikacji tekstów sponsorowanych z linkami właśnie na nich. Metoda ta jest obecna od samego początku historii wyszukiwarki i ma dobry wpływ na pozycjonowanie. Profesjonalne agencje seo publikują również wpisy z linkami na odpowiednio jakościowych forach czy blogach, aby moc linków była jak największa.
Pozycjonowanie pod Google Voice Search, pozycjonowanie lokalne itp.
Kolejnymi usługami, jakie oferują agencje seo, są konkretne typy optymalizacji witryny. Oprócz ogólnego pozycjonowania agencje takie mogą oferować pozycjonowanie lokalne lub pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie głosowe. Są one wykonywane w nieco inny sposób. Przy pozycjonowaniu lokalnym agencje umieszczają backlinki - linki zwrotne link buildingu na forach i stronach lokalnych, uzupełniaj wizytówkę Google i umiejscawiają naszą markę na mapie Google, optymalizują dane strukturalne czy piszą teksty seo zawierające nazwy miejscowości. Wszystkie te działania mają podpowiadać Google o naszej lokalizacji i sprawiać, że witryna będzie wyświetlana osobom wyszukującym dane w konkretnym miejscu w Polsce lub na świecie. Agencje pozycjonując witrynę pod wyszukiwanie głosowe, dbają, aby w tekstach seo znalazły się long taile, czyli długie ogony fraz odpowiadające naturalnym pytaniom zadawanym przez użytkowników, o responsywną wersję witryny czy odpowiednią optymalizuję pod tym kątem serwisu. Usługi takich wersji pozycjonowania oferują przeważnie najlepsze agencje seo w branży, które posiadają najczęściej specjalistów lub szeroką wiedzę w tym zakresie.
Content Marketing
Oprócz bezpośredniego pozycjonowania “technicznego” agencje seo oferować mogą również pozycjonowanie przy pomocy konkretnych strategii marketingowych np. Content Marketingu. Obecnie Google kładzie duży nacisk na dostarczanie wysokojakościowych treści swoim użytkownikom. W tym celu monitorują witrynę pod kątem jakości tekstu. Najlepszym przykładem jest na to algorytm Panda, który bada m. in. unikalność tekstu, jego formatowanie, układ, czy przydatność i poprawność. Aby być zatem wysoko w wynikach wyszukiwania agencje seo oferują pisanie wartościowych treści, poradników, tutoriali, odpowiednie przygotowanie tekstu do publikacji czy regularne publikowanie materiałów na stronach. Treści takie pomagają zwiększyć atrakcyjność naszej witryn względem wyszukiwarki, co wpływa na jej pozycjonowanie.
Usługi dodatkowe - Kampanie Google Adwords, FB Ads czy obsługa witryn
Agencje seo oprócz tego, iż oferują usługi związane z pozycjonowaniem witryny, mogą również oferować usługi związane ogólnie z obsługą stron czy kampaniami reklamowymi. Jest to dodatkowy element oferty. Jeśli dany klient chce przy okazji skorzystać z takiego rozwiązania, nie musi wtedy szukać nowej agencji a całą kampanię odnośnie strony, pozycjonowanie i marketingu przeprowadzi w jednej agencji. Do takich dodatkowych usług może należeć np. tworzenie kampanii w Google Ads, Facebook Ads, optymalizacja witryny, marketing szeptany czy rozwiązania z branży IT.