Decyzja o otwarciu własnej firmy nasuwa wiele pytań. Brak odpowiedzi na część z nich może skończyć się fatalnie. Badania potwierdzają, że przedsiębiorstwu najtrudniej jest przetrwać pierwszy rok swojej działalności. W tym okresie kończy działalność średnio około 40% firm.
Szkolenie będzie kierowane do osób fizycznych, które mają zamiar rozpocząć własną działalność gospodarczą (zarówno bezrobotnych jak i pracujących, a także studentów i absolwentów), i będzie podzielone na dwa moduły, z możliwością odbycia obydwu modułów łącznie, lub tylko jednego
z nich, w zależności od potrzeb uczestnika.
Potrzeba, której szkolenie ma wyjść naprzeciw:
Rozwój przedsiębiorczości i samozatrudnienia jest jedną z form skutecznego przeciwdziałania bezrobociu, podnoszenia poziomu aktywności zawodowej społeczeństwa, a także stymulowania rozwoju ekonomicznego i społecznego regionów. Decyzja o otwarciu własnej firmy nasuwa jednak wiele pytań. Brak odpowiedzi na część z nich może skończyć się fatalnie.
Badania potwierdzają, że przedsiębiorstwu najtrudniej jest przetrwać pierwszy rok swojej działalności. W tym okresie kończy działalność średnio około 40% firm.
Cel:
Przygotowanie uczestnika do otwarcia własnej działalności gospodarczej
Podczas szkolenia uczestnik:
- Przejdzie krok po kroku procedurę otwierania działalności,
- Dowie się, jakie rodzaje wsparcia może pozyskać,
- Otrzyma listę teleadresową instytucji, jakie świadczą pomoc dla przedsiębiorstw,
- Pozna zasady i metody prowadzenia księgowości w mikroprzedsiębiorstwie,
- Pozna zasady tworzenia biznes-planu umożliwiającego mu ubieganie się o wsparcie zewnętrzne.
Czas trwania:
Zajęcia trwają w godzinach od 9.00 do 15:00
Skrócony program ramowy:
Część 1:
- Podejmowanie działalności gospodarczej
- Rozliczenie przedsiębiorcy z ZUS
- Formy i wybór opodatkowania
- Podatek od towarów i usług
- Formy zatrudnienia
- Obowiązki związane z zatrudnianiem pracowników
Część 2:
- Dotacja w ramach Działanie 6.2.
- Jednorazowe środki na działalność gospodarczą z Funduszu Pracy
- Fundusze pożyczkowe
- Sporządzanie biznesplanu (Analiza firmy i produktu, charakterystyka inwestycji, analiza rynku i strategia marketingowa, plan finansowy i prognozy, analiza efektywności inwestycji)
Miejsce:
Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości,
ul. Karola Goduli 36,
41-703 Ruda Śląska
Metody prowadzenia szkolenia:
- wykład
- prezentacja
- doradztwo indywidualne
Uczestnicy:
Szkolenie będzie kierowane do osób fizycznych, które mają zamiar rozpocząć własną działalność gospodarczą (zarówno bezrobotnych jak i pracujących, a także studentów i absolwentów).
Ilość osób w grupie: max 20 osób.
Wykładowcy:
Grzegorz Rączka - prawnik, księgowy; były pracownik Urzędu Skarbowego; obecnie Główny Księgowy Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości sp. z o.o. oraz doradca ds. księgowości dla małych średnich przedsiębiorstw.
Sonia Dors - absolwentka Politechniki Śląskiej o specjalności: zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, absolwentka studiów podyplomowych Brokerzy Sieci, ukończyła rachunkowość I i II stopnia w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym w Gliwicach, specjalistka ds. projektów w Rudzkim Inkubatorze Przedsiębiorczości, Asystentka Kierownika Projektu i Specjalistka ds. informacji i promocji w Regionalnym Ośrodku Europejskiego Funduszu Społecznego w Rybniku.
Cena:
79,67 PLN + 23% VAT = 98 PLN
lub
79,67 PLN zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
W cenę szkolenia wliczone jest:
- profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu,
- konsultacje z trenerem po szkoleniu,
- poczęstunek.
Warunki uczestnictwa:
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego powyżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: ING Bank Śląski 65 1050 1331 1000 0022 7889 9790, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia.
Opłatę należy dokonać najpóźniej do 25.01.2012r.
Ewentualnych rezygnacji z udziału w szkoleniu prosimy dokonywać wyłącznie pisemnie (faksem 032 342 22 30 wew.108 lub pocztą elektroniczną: [email protected]) najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem jego rozpoczęcia.
- Rezygnacja w terminie późniejszym nie upoważnia Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości do zwrotu opłaty.
- Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia Zgłaszającego z zapłaty pełnej wysokości kosztów szkolenia.
- Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania z przyczyn losowych. W przypadku zaistnienia takiej wyjątkowej sytuacji, każdy z uczestników zostanie niezwłocznie powiadomiony telefonicznie i mailowo.
- W przypadku odwołania szkolenia z przyczyn losowych, Zgłaszający otrzyma zwrot pełnej kwoty w terminie 7 dni roboczych od daty jego odwołania.
Szczegółowe informacje:
Bartosz Miklaszewski,
Dyrektor Działu Szkoleń i Współpracy z Samorządami
tel: (032) 242 22 30 w. 109
[email protected]
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto:
ING Bank Śląski 65 1050 1331 1000 0022 7889 9790, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia.
SZKOLENIE:
- Fundusze unijne na rozwój mikro, małych lub średnich firm.
termin szkolenia: 24 stycznia 2012
Termin wpłaty: do 20.01.2012
- KROK PO KROKU - zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej z pozyskaniem środków na jej rozpoczęcie
termin szkolenia: 27 stycznia 2012
Termin wpłaty: do 25.01.2012