Wiadomości z Rudy Śląskiej

Nabór wniosków na dofinansowanie usuwania azbestu w Rudzie Śląskiej

  • Dodano: 2025-03-11 08:45, aktualizacja: 2025-03-11 09:01

Prezydent Miasta Ruda Śląska ogłosił nabór wniosków na dofinansowanie prac związanych z usuwaniem azbestu na terenie miasta w 2025 roku. Mieszkańcy mogą ubiegać się o wsparcie na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.

Bezpłatne usuwanie azbestu dla mieszkańców

Dzięki środkom z budżetu miasta Ruda Śląska mieszkańcy mogą skorzystać z dofinansowania obejmującego:

  • demontaż wyrobów zawierających azbest,
  • odbiór i transport wcześniej zdemontowanych elementów,
  • ich unieszkodliwienie.

Właściciele nieruchomości nie poniosą żadnych kosztów związanych z tymi pracami. Jednak zakup i montaż nowych pokryć dachowych oraz elewacji pozostaje po ich stronie.

Termin składania wniosków

Osoby planujące usunięcie azbestu ze swoich posesji w 2025 roku powinny złożyć wniosek do 9 maja 2025 r. Dokumenty należy dostarczyć do Urzędu Miasta Ruda Śląska, plac Jana Pawła II 6, pokój 135.

Formularz wniosku można pobrać w urzędzie lub na stronie internetowej magistratu. Do wniosku należy dołączyć wymagane załączniki oraz kolorowe zdjęcie obiektu, z którego planowany jest demontaż azbestu, lub miejsca jego składowania.

Szczegółowe informacje

Dodatkowe informacje dotyczące zasad dofinansowania, wymaganych dokumentów i obowiązków stron można uzyskać w Urzędzie Miasta Ruda Śląska (pokój 135) oraz pod numerem telefonu 32/244 90 00 wew. 1350 w godzinach pracy urzędu.

Wnioski złożone po upływie terminu nie będą rozpatrywane.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również