Rozmawiamy z Michałem Kozłowskim z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów "OMEGA".
Proszę opowiedzieć o działalności stacji
Michał Kozłowski: Stacja działa od 6 lat. Zajmujemy się kontrolą samochodów i ich przeglądami technicznymi, oraz rejestracją. Ponadto posiadamy myjnię bezdotykową, LPG oraz warsztat.
Jaki jest zasięg stacji?
M.K.: Bardzo szeroki. Trafiają do nas kierowcy z wszystkich okolicznych miast, praktycznie od Świętochłowic, aż po Gliwice.
Dlaczego trafiają tutaj kierowcy z innych miast?
M.K.: Myślę, że kierują się jakością prowadzonych przez nas usług. To właśnie one wpływają na popularność naszej stacji. Obecnie, odpowiednie podejście do klienta jest najważniejsze, a my staramy się, aby dobrze o nas myślano.
Jak przygotować samochód do przeglądu?
M.K.: Wszystko zależy od stanu tego pojazdu. Warto zrobić sobie wcześniej kontrolę wszystkich podzespołów. Nasza stacja organizuje takie kontrole dwa razy w roku. Są one darmowe. Bardzo wielu klientów korzysta z takich właśnie usług. Nie muszą się oni wtedy martwić, że samochód nie przejdzie przeglądu.
Co robi się podczas takiego sprawdzania?
M.K.: Procedura nie odbiega raczej od tej, którą prowadzimy podczas normalnego przeglądu. Sprawdzamy podzespoły i informujemy klienta, co jest do wymiany.
Wiele samochodów nie przechodzi takich testów?
M.K.: Obecnie jakość samochodów jest już dużo lepsza aniżeli, dziesięć, piętnaście lat temu. Dlatego też ich stany techniczne prezentują się znacznie lepiej. Szczerze powiedziawszy, bardzo rzadko zdarza się, aby taki samochód nie przeszedł testu. Wystarczy dbać o swoje auto i wtedy nie musimy się martwic o przeglądy.
Jakie usterki pojawiają się najczęściej?
M.K.: Zawieszenie. Nasze drogi bardzo źle działają na zawieszenie samochodu. Omijamy jedna dziurę i wpadamy w dwie kolejne, więc nic dziwnego, że te elementy są najczęściej uszkadzane.
Czy macie panowie tutaj także warsztat?
M.K.: Tak mamy, lecz staramy się nim raczej nie chwalić. Raczej nie namawiamy klientów do tego, aby korzystać z naszego warsztatu, gdyż różnie mogłoby to zostać odebrane.
Czyli można załatwić tutaj przegląd kompleksowo? Przyjeżdżamy, sprawdzamy samochód, naprawiamy i robimy przegląd?
M.K.: Tak, można to u nas tak załatwić.
Ile osób pracuje w stacji?
M.K.: Jest nas czterech.
Proszę coś o nich opowiedzieć.
M.K.: Wszyscy są związani ze stacją od dawna. Posiadają długi staż pracy, i po prostu znają się na tym, co robią.
Jaki wpływ na powodzenie stacji ma lokalizacja?
M.K.: Ma ona bardzo duży wpływ na powodzenie. Przede wszystkim trzeba tutaj wyszczególnić łatwy dojazd, ze względu na obecność autostrady i drogi średnicowej.
Proszę ocenić kondycje rynku, na którym pan funkcjonuje?
M.K.: Powtórzę raz jeszcze, że tutaj najważniejsze jest odpowiednie podejście do klienta. Obecnie stacje muszą dbać o osoby, które do nich przyjeżdżają. Dawniej diagności czuli się pewnie, teraz wszystko się zmieniło. Do klienta trzeba wychodzić, dbać o niego.
Czy Ruda Śląska sprzyja rozwojowi interesów?
M.K.: Ze swojej strony mogę opowiedzieć o współpracy z urzędnikami. Na tym polu jest coraz lepiej. Służą oni radą i są bardzo pomocni. Wbrew pozorom nasza współpraca przebiega bardzo sprawnie.
Co wymagałoby zmiany na tym polu?
M.K.: Wszystkie procesy związane z biurokracją trwają zbyt długo. Na tym polu przydałaby się poprawa.
Jaki element sprawia, że firma sprawnie działa?
M.K.: Myślę, że tutaj najważniejsi są dobrzy pracownicy.
Jak współcześnie wygląda procedura związana z przeglądem samochodu?
M.K.: Tutaj praktycznie nic się nie zmienia. Prowadzi się przegląd podzespołów, monitoruje się samochód za pomocą sprzętu pomiarowego.
I co się dzieje, kiedy samochód takiego przeglądu nie przejdzie?
M.K.: Taki samochód nie może zostać dopuszczony do ruchu. Ale z tego faktu każdy kierowca dobrze zdaje sobie sprawę.
Co więc robicie z takim autem?
M.K.: Możemy zamówić lawetę, ale nie robimy tego bez zgody klienta.
Jak więc walczycie Panowie z czymś takim?
M.K.: Staramy się rozbić jak najwięcej akcji darmowego sprawdzania samochodu. Zależy nam na tym, aby takich przypadków było jak najmniej.
Czego możemy życzyć stacji?
M.K.: Myślę, że dalszego rozwoju i zadowolonych klientów.
Tego też życzymy. Dziękuję za rozmowę.
DANE FIRMY:
OMEGA - Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
41-703 Ruda Śląska
ul. Stara 1
tel. 32 72 55 888