Wiadomości z Rudy Śląskiej

Ruda Śląska: Zmiany na skrzyżowaniu Czarnoleśna/Objazdowa

  • Dodano: 2020-12-04 06:15, aktualizacja: 2020-12-04 06:30

4 grudnia zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Czarnoleśnej i Objazdowej w Rudzie Śląskiej. Dzięki zmianom ułatwiony będzie wyjazd z ul. Objazdowej. Powstanie również azyl na przejściu dla pieszych przez ul. Czarnoleśną na wysokości ul. Wojska Polskiego.

Kierowcy poruszający się ul. Czarnoleśną od skrzyżowania z ul. Niedurnego/Chorzowską/Pokoju przed skrzyżowaniem z ul. Objazdową będą mieli do wyboru dwa pasy ruchu: lewy do jazdy prosto i prawy wyłącznie do skrętu w prawo w ul. Objazdową. Dotychczas jazda prosto możliwa była oboma pasami ruchu.

Z kolei kierowcy poruszający się ul. Czarnoleśną w przeciwnym kierunku będą mieli do wyboru prawy pas do jazdy prosto i lewy wyłącznie do skrętu w lewo w ul. Objazdową. Tutaj również dotychczas jazda prosto możliwa była oboma pasami.

Powstanie także azyl dla pieszych na przecinającym obecnie trzy pasy ruchu przejściu przez ul. Czarnoleśną w pobliżu skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego.

Podczas prac przy montażu azylu i wykonaniu oznakowania poziomego mogą wystąpić utrudnienia w ruchu. Kierowcy proszeni są o szczególną ostrożność w tym rejonie i zwracanie uwagi na nowe oznakowanie. Tymczasowo, na okres przyzwyczajania się kierowców do nowej organizacji ruchu, zostanie w tym miejscu wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Komentarze (14)    dodaj komentarz »

  • Xxx

    A barany nie patrzą na zmianę organizacji ruchu i pasem do skrętu dalej jeżdżą prosto, żenada

  • Paweł

    Każdy kto mieszka w Nowym Bytomiu wie że nie chodzi o poprawę bezpieczeństwa, a o to żeby podczas wyjazdu urzędnikom łatwiej było wyjeżdżać z ulicy Wojska Polskiego w lewą stronę.Przypominam że na skrzyżowaniu Czarnoleśnej z Wojska Polskiego kiedyś była zielona strzałka do skrętu w prawo w stronę Wirku zawsze kilka aut było mniej do jazdy na wprost co dziwne na tej samej ulicy tylko na skrzyżowaniu Czarnoleśnej i 1 Maja zielone strzałki zostały,oczywiście tłumaczono zdjęcie zielonej strzałki poprawą bezpieczeństwa.Można jeszcze pokombinować z częstotliwością zmiany świateł + przywrócić zieloną strzałkę ale łatwiej przywiercić wysepkę.Jednym słowem Nieudolność!!

  • fajerberga

    A światła na skrzyżowaniu Halembskiej/Kokota/Ks. Niedzieli? To dopiero jest porażka... ktoś je programował chyba po pijaku, bo na trzeźwo tak się nie da. Z Halembskiej prawoskręt w Kokota - czerwone, zielona strzałka martwa. Jednocześnie z Kokota lewoskręt w Halembską ma zielone - gdzie tu sens, gdzie logika? Zaś prawoskręt z Kokota w Halembską to czekanie nie wiadomo na co, tak samo, jak prawoskręt z Kokota w Ks. Niedzieli: ruch na prosto w stronę Zabrza otwarty, w prawo czerwone, tak samo zresztą, jak i dla pieszych. Bezsens totalny. Kolejny absurd to prawoskręt z Solidarności w 1.Maja - dopuszczony skręt warunkowy, podczas, gdy w drugim kierunku , czyli z 1.Maja w Solidarności jest zielone... O światłach na Wygodzie nie piszę, bo terytorialnie to już Mikołów, ale ten sam pijany programista...

  • pracownik grudniowy

    Z każdym takim pomysłem utwierdzam się w przekonaniu, że lęgną się one w głowie kogoś kto nie przekracza 40 km/h, potrafi skręcać tylko w prawo, a za kierownicą siada wyłącznie w niedzielę, i to pod warunkiem że jest ciepła, słoneczna pogoda.

  • Bladius

    Lepiej postawić słupki wzdłuż chodnika na czarnoleśnej i wydzielić pasy do parkowania tylko od strony jak sie jedzie w strona Zabrza

  • Padre

    Kolejny genialny pomysł na rudzkich drogach. Najlepiej zaorać wszystkie drogi, będzie tanio i bezpiecznie

  • Obserwator

    Zbędny komentarz. Akurat zaproponowane rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo.

  • inspirator

    najbardziej poprawi bezpieczeństwo zakaz ruchu na ulicach - ulice dla pieszych

  • rychu

    a tak konkretnie to co się Panu nie podoba, przecież rozdział pasów ograniczy kolizyjność i pozwoli łatwiej wyjechać z Obiazdowej nie mówiąc o wysepce dla pieszych.

  • fajerberga

    Ograniczy kolizyjność? To może konkretnie, ile w tym miejscu było kolizji? Chociaż jestem w stanie zaakceptować wprowadzane zmiany pod warunkiem, że z ul. Objazdowej będzie możliwy skręt tylko w prawo, w stronę Czarnego Lasu. Tak będzie przecież bezpieczniej i ograniczy to kolizyjność, bo lewoskręt z podporządkowanej to dla kierowców z gimbazy rzecz absolutnie nie do pomyślenia i wręcz niewykonalna... Rozdział pasów ograniczy kolizyjność - to może w całym mieście zredukować drogi do jednego pasa? Łącznie z rudzkim odcinkiem A4 :-)

  • sptg

    Co ty bredzisz człowieku. Gdzie więc będzie można zawrócić żeby jechać w stronę Chorzowskiej?

  • Padre

    Nie rozumiesz tępoty projektantów

  • Padre

    Chodzi o tzw. azyl przy WP. Prosze się przyjrzeć ile aut stoi do lewoskrętu w kier. Niedurnego, jaki jest cykl świateł(zielone w lewo, kilka sekund) i co się będzie działo jak wszystkie auta i autobusy będą podjeżdżać jednym pasem do tejże wysepki. Należy jeszcze uświadamiać pieszych że taka wysepka robi z jednego przejścia dwa mniejsze co obliguje pieszych do podwujnego upewnienia się o możliwości bezpiecznego przejścia, a nie na "hura, jo ida"

  • obserwator

    Nie widziałem jak wykonane ale jak tylko wyspa bez wykonania chodnika w krawężniku a przejście wymalowane całe od lewej do prawej to jest jako jedne przejście i nie ma podziału, ale jak jest fragment chodnika w wysepce to się zgadam :).

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.