Natłok witryn i informacji w sieci oraz polityka Google odsiewająca strony promowane „na skróty”, skutecznie utrudniają zdobycie klienta lub wiernego czytelnika. Jeśli strona internetowa ma zyskiwać popularność i zarabiać, musi być promowana w sposób przemyślany, wielotorowy i systematyczny. W dzisiejszym artykule, dowiesz się jak to zrobić.
Narzędzia promowania strony internetowej
Większość dobrze funkcjonujących witryn w sieci wyszło spod ręki wyspecjalizowanych firm. Przyjrzyjmy się zatem, na co w promowaniu strony www zwracają uwagę profesjonaliści.
Oferta agencji marketingowych, standardowo już obejmuje optymalizację treści SEO. Popularność strony www nie zależy jednak, wyłącznie od tego konkretnego czynnika. Obecnie do pozycjonowania SEO doszły również działania związane z content marketingiem, działalność w serwisach społecznościowych, pozyskiwanie linków i wiele innych. Im ściślej te elementy są ze sobą powiązane, tym lepsze rodzą skutki.
Agencja interaktywna Gugiel.pl wskazuje i opisuje kompletną listę działań, które prowadzą do zwiększenia na stronie internetowej ruchu o lepszej jakości. System Gugiel obejmuje m.in. pozycjonowanie lokalne, UX - zwiększanie użyteczności strony, content marketing, link building, e-mail marketing i 10 innych metod skutecznie aktywizujących stronę internetową, o których warto się dowiedzieć.
Podstawa to zespół profesjonalistów
Realizując przedsięwzięcie, należałoby skorelować ze sobą działania twórcy projektu, specjalisty SEO, marketingowca, copywritera oraz kilku innych osób, z których każdy wykonuje pewien zakres zadań. Jeśli właściciel witryny nie chce wyręczać całej grupy ekspertów, korzysta z usług agencji reklamowej. Czy to dobre rozwiązanie?
Agencje marketingowe, tak dalece rozwinęły zakres i poziom działań, że przeciętnemu Kowalskiemu trudno konkurować z nimi jakością własnego projektu. Głównym powodem takiej dysproporcji w uzyskiwaniu efektów jest czas, którego zwykle przedsiębiorca nie posiada aż tyle, by zająć się i biznesem, i pracą nad wizerunkiem firmy w sieci. Mankamentem mogą być koszta związane z kampanią marketingową, ale i ten aspekt, agencje zmieniają na korzyść klienta.
Promocja strony internetowej, a koszty
Jednorazowe angażowanie agencji reklamowych rodzi dość pokaźne koszty. Działanie przynosi szybki efekt, lecz może się okazać, że po pewnym czasie proces będzie trzeba powtórzyć.
Lepszym systemem wydaje się być comiesięczny abonament. W ten sposób klient unika wysokich, jednorazowych kosztów. Współpraca kilkumiesięczna, poza mniej odczuwalnymi kosztami, pozwala tworzyć długofalowe, przemyślane, a przez to efektywniejsze strategie promocyjne.
Istnieje również trzecie rozwiązanie - połączenie systemu abonamentowego z okresowym zlecaniem wybranych usług. Tym samym stałe zobowiązania ulegają zmniejszeniu, a droższe kampanie są realizowane, gdy pozwala na to budżet zleceniodawcy.