BayStartUP, organizacja ściśle współpracująca z ponad 200 bawarskimi aniołami biznesu i inwestorami instytucjonalnymi oraz ponad 100 spółkami, oceni projekty zgłoszone do programu Start to Bavaria, zorganizowanego przez AHK Polska dla nowych innowacyjnych firm z Polski, zainteresowanych rynkiem bawarskim.
Do wieloetapowego projektu Start to Bavaria zaproszone są polskie start-upy ze skalowalnymi przedsięwzięciami. Aby wziąć udział w programie należcy do 15. czerwca przysłać formularz zgłoszeniowy poprzez stronę http://ahk.pl/pl/wydarzenia/start-to-bavaria/
BaystartUP dysponuje doskonałą siecią kontaktów w środowisku naukowym i technologicznym. Każdego roku inwestuje między 20 a 30 mln euro w około 25 firm w fazie zalążkowej lub początkowego wzrostu.
W tym roku po raz pierwszy dyrektor BayStartUP, Carstan Rudolph będzie oceniał polskie start-upy, które zgłoszą się do programu Start to Bavaria.
Najwększe zapotrzebowanie na start-upy w branży 4.0
Jak podkreśla szef BayStartUP, Bawaria jest szczególnie atrakcyjnym regionem dla firm z sektora zaawansowanych technologii i obszaru B2B. Wynika to z dużej ilości dobrze rozwiniętychfirmami przemysłowych, dużych spółek notowanych na giełdzie oraz zasobności portfela klasy średniej -potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych większości młodych, innowacyjnych firm Duże niemieckie firmy są zainteresowane współpracą ze start-upami w branzy 4.0, ze względu na ich specjalizację, innowacyjność oraz elastyczność.
Determinanty sukcesu
W obszarze high-tech start-upy często potrzebują zewnętrznego finansowania, aby udźwignąć wysokie koszty wiążące się z dynamicznym rozwojem i wejściem na rynek. Dla inwestorów kapitałowych liczy się szybki i silny wzrost oraz zyskowne perspektywy wyjścia z inwestycji. W stadium wzrostu start-upy potrzebują szybko dobrych, profesjonalnych pracowników, którzy potrafią zająć się wdrażaniem w życie strategii założycieli. Carstan Rudolph podpowiada, że założyciele start-upów powinni zadać sobie pytanie:,czy w danym modelu binesowym są w stanie osiągnąć satysfakcjonujące dochody. „Czasami założyciele są tak zafascynowani swoją technologią lub produktem, iż wychodzą z błędnego założenia, że klienci sami do nich przyjdą” – wyjaśnia Rudolph. Tymczasem przedsiębiorcy od samego początku muszą komunikować potencjalnym klientom korzyści i przewagi swego rozwiązania, znaleźć odpowiednie działania marketingowe oraz zbudować silne kanały dystrybucji i sprzedaży.
Zgłoszenia i kontakt dla uczestników starttobavaria@ahk.pl
Koordynator projektu/ AHK Polska Jakub Młotkowski jmlotkowski@ahk.pl + 48 22 53 10 502+ 48 22 53 10 502+ 48 22 53 10 50248 22 53 10 502
Kontakt dla mediów: Justyna Gaj j.gaj@justapr.pl + 48 509 216 076
Więcej informacji: http://ahk.pl/pl/wydarzenia/start-to-bavaria/?no_cache=1