W lipcu 2025 roku uczennice i uczniowie Centrum Kształcenia Zawodowego (CKZ) w Rudzie Śląskiej zakończyli staże zawodowe, które miały na celu zdobycie praktycznych umiejętności w wybranych przez nich zawodach. Staże trwały przez cały lipiec i odbywały się w firmach zlokalizowanych na terenie miasta, które współpracowały z placówką. Program praktyk miał na celu nie tylko wzbogacenie doświadczenia zawodowego młodzieży, ale także umożliwienie im bezpośredniego kontaktu z rynkiem pracy.
Praktyki zawodowe – most do przyszłości
Staże były nadzorowane przez doświadczonych fachowców z różnych branż, którzy mogli stać się przyszłymi pracodawcami uczestników. Wiele firm podkreśla, że letnie praktyki oraz zdobyte podczas nich doświadczenie są ważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu młodych pracowników po ukończeniu szkoły. Dla uczniów była to również szansa na lepsze zapoznanie się z wymaganiami branży i realiami zawodowego życia.
Projekt "Staż uczniowski – w przyszłość z doświadczeniem"
Całe przedsięwzięcie odbyło się w ramach projektu „Staż uczniowski – w przyszłość z doświadczeniem”, który jest współfinansowany z funduszy europejskich. Beneficjentem projektu jest Miasto Ruda Śląska, a realizatorem – Centrum Kształcenia Zawodowego. Projekt ten ma na celu rozwój kompetencji zawodowych uczniów oraz wzmocnienie współpracy pomiędzy szkołą a przedsiębiorstwami.
Całkowita wartość projektu wynosi 651 550,00 zł. Z tej kwoty 586 395,00 zł pochodzi z funduszy europejskich, natomiast reszta, czyli 65 155,00 zł, to wkład własny beneficjenta projektu, Miasta Ruda Śląska. Dzięki temu dofinansowaniu możliwe było sfinansowanie staży zawodowych oraz wielu innych działań mających na celu poprawę jakości kształcenia zawodowego.
Modernizacja pracowni CKZ – krok w stronę nowoczesnych technologii
W ramach realizacji kolejnych projektów „Czas na nowoczesne technologie – modernizacja pracowni w Centrum Kształcenia Zawodowego w Rudzie Śląskiej”, trwają prace związane z unowocześnieniem pomieszczeń i wyposażenia szkoły. Prace remontowe są realizowane w dwóch etapach: I i II etap modernizacji, a nowoczesne technologie będą wykorzystywane w nowo wyremontowanych pracowniach, co ma na celu lepsze przygotowanie uczniów do pracy w zawodach wymagających znajomości nowoczesnych narzędzi i technologii.