Wiadomości z Rudy Śląskiej

Udzielanie zamówień publicznych

  • Dodano: 2012-04-05 09:15

Szkolenie: ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

 
 
Program:
  1. System zamówień publicznych w Polsce – krótka charakterystyka przepisów regulujących udzielanie zamówień: ustawa Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi, przepisy powiązane, prawo wspólnotowe, zwrócenie uwagi na różnego rodzaju wytyczne, komunikaty i inne, w przypadku udzielania zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
  2. Zasady udzielania zamówień publicznych – krótka charakterystyka podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych.
  3. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
  • określenie przedmiotu zamówienia – jak prawidłowo sporządzić opis przedmiotu zamówienia, obowiązek zachowania uczciwej konkurencji – omówienie zasad opisu przedmiotu zamówienia na przykładach różnego rodzaju dostaw, usług i robót budowlanych, realizowanych w jednostkach samorządu terytorialnego;
     
  • określenie wartości zamówienia – jak prawidłowo oszacować wartość zamówienia: podstawa ustalenia wartości zamówienia, zakaz dzielenia zamówienia na części, jakie zamówienia uznaje się za te same, co rodzi obowiązek sumowania ich wartości w danym roku;
     
  • zabezpieczenie odpowiednich środków w budżecie miasta;
     
  • przygotowanie SIWZ lub innego dokumentu właściwego dla danego trybu.
 
  1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ): jak sporządzić dobrą specyfikację, omówienie treści SIWZ na podstawie przykładowego wzoru, wyjaśnienia i modyfikacje SIWZ.
  2. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
 
  • przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publiczne do 14.000euro – jak udzielić prawidłowo zamówienia do progu 14.000 euro bez narażenia się na zarzuty ze strony podmiotów kontrolujących;
  • przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych – czynności związane z analizą złożonych ofert:
 
- analiza podmiotowa pod kątem ewentualnego wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – przesłanki wykluczenia,
- problematyka korzystania przez wykonawców z zasobów podmiotów trzecich, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy – analiza orzeczeń Krajowej Izby Odwoławczej,
- problematyka uzupełniania oświadczeń i dokumentów dołączanych do oferty – art. 26 ust. 3 ustawy,
- analiza przedmiotowa ofert pod kątem ewentualnego odrzucenia oferty – przesłanki odrzucenia,
- poprawa oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych i innych omyłek, zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy,
- problematyka rażąco niskiej ceny, sposób postępowania,
- rozstrzygnięcie postępowania – wybór oferty lub unieważnienie postępowania/
 
6. Umowy w zamówieniach publicznych – treść umowy w sprawie zamówienia publicznego, problematyka zmiany umowy zawartej po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
 
7. Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych - odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, skarga na orzeczenie KIO do sądu okręgowego, przebieg postępowania odwoławczego i skargowego.
 
8. Odpowiedzialność za nieprawidłowe udzielanie zamówień – skutki nieprawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (omówienie ostatnich zmian w ustawie z dnia 17.12.2004 r. od odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych).
 
9. Dyskusja i pytania - w trakcie trwania całego szkolenia, w tym możliwość indywidualnych konsultacji.
 
 
Termin:
24 kwietnia 2012 r. Zajęcia trwają w godzinach od 9.00 do 15.00 (8 godzin lekcyjnych)
 
 
Metody szkolenia:
Ćwiczenia, moderacja, studium przypadku, wykład.
 
 
Wykładowcy:
Grzegorz Soluch
 
 
Cena:
150 PLN +23% VAT = 184,50 PLN
 
 
W cenę szkolenia wliczone jest:
  • profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,
  • materiały szkoleniowe,
  • zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu,
  • konsultacje z trenerem po szkoleniu,
  • poczęstunek.
Warunki uczestnictwa
 
 
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego poniżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: ING Bank Śląski 65 1050 1331 1000 0022 7889 9790, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia.
 
 
Opłaty należy dokonać najpóźniej do 20.04.2012r.
 
 
Bliższe informacje:
Bartosz Miklaszewski , b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl
tel: (032) 242 22 30 w. 109
 
 
Alina Sabuda, a.sabuda@inkubatorrudzki.pl
tel: (032) 242 22 30 w. 111
Fax. (032) 342 22 30 wewn. 108
 
 
 
ZAPRASZAMY
 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również