Szkolenie: ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Program:
- System zamówień publicznych w Polsce – krótka charakterystyka przepisów regulujących udzielanie zamówień: ustawa Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi, przepisy powiązane, prawo wspólnotowe, zwrócenie uwagi na różnego rodzaju wytyczne, komunikaty i inne, w przypadku udzielania zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
- Zasady udzielania zamówień publicznych – krótka charakterystyka podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych.
- Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
- określenie przedmiotu zamówienia – jak prawidłowo sporządzić opis przedmiotu zamówienia, obowiązek zachowania uczciwej konkurencji – omówienie zasad opisu przedmiotu zamówienia na przykładach różnego rodzaju dostaw, usług i robót budowlanych, realizowanych w jednostkach samorządu terytorialnego;
- określenie wartości zamówienia – jak prawidłowo oszacować wartość zamówienia: podstawa ustalenia wartości zamówienia, zakaz dzielenia zamówienia na części, jakie zamówienia uznaje się za te same, co rodzi obowiązek sumowania ich wartości w danym roku;
- zabezpieczenie odpowiednich środków w budżecie miasta;
- przygotowanie SIWZ lub innego dokumentu właściwego dla danego trybu.
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ): jak sporządzić dobrą specyfikację, omówienie treści SIWZ na podstawie przykładowego wzoru, wyjaśnienia i modyfikacje SIWZ.
- Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
- przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publiczne do 14.000euro – jak udzielić prawidłowo zamówienia do progu 14.000 euro bez narażenia się na zarzuty ze strony podmiotów kontrolujących;
- przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych – czynności związane z analizą złożonych ofert:
- analiza podmiotowa pod kątem ewentualnego wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – przesłanki wykluczenia,
- problematyka korzystania przez wykonawców z zasobów podmiotów trzecich, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy – analiza orzeczeń Krajowej Izby Odwoławczej,
- problematyka uzupełniania oświadczeń i dokumentów dołączanych do oferty – art. 26 ust. 3 ustawy,
- analiza przedmiotowa ofert pod kątem ewentualnego odrzucenia oferty – przesłanki odrzucenia,
- poprawa oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek rachunkowych i innych omyłek, zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy,
- problematyka rażąco niskiej ceny, sposób postępowania,
- rozstrzygnięcie postępowania – wybór oferty lub unieważnienie postępowania/
6. Umowy w zamówieniach publicznych – treść umowy w sprawie zamówienia publicznego, problematyka zmiany umowy zawartej po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych - odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, skarga na orzeczenie KIO do sądu okręgowego, przebieg postępowania odwoławczego i skargowego.
8. Odpowiedzialność za nieprawidłowe udzielanie zamówień – skutki nieprawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (omówienie ostatnich zmian w ustawie z dnia 17.12.2004 r. od odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych).
9. Dyskusja i pytania - w trakcie trwania całego szkolenia, w tym możliwość indywidualnych konsultacji.
Termin:
24 kwietnia 2012 r. Zajęcia trwają w godzinach od 9.00 do 15.00 (8 godzin lekcyjnych)
Metody szkolenia:
Ćwiczenia, moderacja, studium przypadku, wykład.
Wykładowcy:
Grzegorz Soluch
Cena:
150 PLN +23% VAT = 184,50 PLN
W cenę szkolenia wliczone jest:
- profesjonalnie przeprowadzone szkolenie,
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu,
- konsultacje z trenerem po szkoleniu,
- poczęstunek.
Warunki uczestnictwa
Podstawą do wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego poniżej oraz uiszczenie opłaty przed szkoleniem, w kasie Inkubatora lub na konto: ING Bank Śląski 65 1050 1331 1000 0022 7889 9790, gdzie w tytule przelewu proszę wpisać imię, nazwisko oraz tytuł szkolenia.
Opłaty należy dokonać najpóźniej do 20.04.2012r.
Bliższe informacje:
Bartosz Miklaszewski , b.miklaszewski@inkubatorrudzki.pl
tel: (032) 242 22 30 w. 109
Alina Sabuda, a.sabuda@inkubatorrudzki.pl
tel: (032) 242 22 30 w. 111
Fax. (032) 342 22 30 wewn. 108
ZAPRASZAMY