Decydując się na gadżety firmowe, przed dokonaniem zamówienia, musisz określić 3 parametry, czyli rodzaj gadżetów, kreację, która będzie na nich umieszczona oraz metodę nadruku.
Dzisiaj przybliżę Ci kilka istotnych informacji na temat rodzajów znakowania gadżetów reklamowych, z tego tekstu dowiesz się:
- Jakimi technologiami są realizowane nadruki na gadżety firmowe?
- Jakie techniki wybrać do małych nakładów, a jakie do większych?
- Czy tych samych metod znakowania używa się w przypadku nadruków na koszulki i kubki firmowe?
Jest dużo metod znakowania gadżetów reklamowych, ja podzieliłam je na 3 grupy, w zależności od materiałów, do jakich się ich używa- metody znakowania gadżetów z tekstyliów, z materiałów sztucznych i ceramiki. Oczywiście jest to podział nieformalny, ponieważ niektóre z technologii, jak np. tłoczenie, możemy wykorzystać zarówno w przypadku tekstyliów, jak i gadżetów z plastiku.
Znakowanie tekstyliów
Sitodruk (seriografia)
Jest jedną z najpopularniejszych metod znakowania tkanin, dzięki której uzyskamy bardzo trwałe nadruki wysokiej jakości. Metoda ta nie ma żadnych ograniczeń kolorystycznych i pozwala na uzyskanie dodatkowych efektów. Ze względu na to, że drukując sitodrukiem, trzeba przygotować odpowiednie matryce, których koszt jest wliczony w cenę zamówienia, technologia ta sprawdza się przy dużych nakładach, im są większe, tym cena niższa. Przy małych nakładach cena za sztukę jest na tyle wysoka, że nie jest to opłacalne.
Cechy: trwałość, wysoka jakość nadruku
Zastosowanie: duże nakłady
Druk cyfrowy DGT
Jest to metoda druku bezpośredniego, w przypadku którego grafika drukowana jest z plotera. Druk cyfrowy pozwala na trwałe znakowanie w pełnej palecie kolorów. Jednak może być stosowany tylko w przypadku bawełny i wymaga odpowiedniej konserwacji, a dokładniej prania ręcznego. Decydując się na tę technologię znakowania, możemy drukować nawet od jednej sztuki, wielkość nakładu nie zmienia znacząco ceny.
Cechy: nadruki w pełnym kolorze
Zastosowanie: jest tańszy niż druk z wykorzystaniem matryc, stosuje się go przy małych i dużych nakładach
Haft komputerowy
Tej technologii używa się w przypadku znakowania bluz, również polarowych, kurtek, czapek, szalików itp. Haft komputerowy pozwala uzyskać trwałe aplikacje, jednak jest drogi.
Cechy: wysoka cena
Zastosowanie: Idealny dla grubych materiałów
Sublimacja
Metodę tę stosuje się w przypadku smyczy reklamowych. Sublimacja gwarantuje estetyczne nadruki w pięknych kolorach.
Cechy: estetyczne nadruki w pełnym kolorze
Zastosowanie: smycze reklamowe
Znakowanie przedmiotów z tworzyw sztucznych:
Tampodruk
Stosuje się w przypadku gadżetów z tworzyw sztucznych i o nieregularnych kształtach. W metodzie tej używa się miękkiego stempla, który dostosowuje się do kształtu przedmiotu. Znakowanie tampodrukiem precyzyjnie odwzorowują projekt, ale pozwala na tworzenie aplikacji tylko w jednym kolorze.
Cechy: precyzyjne odwzorowanie projektu i niska cena
Zastosowanie: gadżety o nieregularnym kształcie
Grawer (znakowanie laserowe)
Wykonuje się, wypalając wierzchnią warstwę znakowania za pomocą wiązki laserowej. Jest to elegancka technika do tworzenia monochromatycznych aplikacji, idealna dla spersonalizowanych gadżetów. Grawer pozwala przygotować precyzyjne i trwałe nadruki na stali, aluminium, szkle i wszelkiego rodzaju materiałach grawerskich.
Cechy: Eleganckie znakowanie tylko w jednym kolorze
Zastosowanie: idealne dla spersonalizowanych gadżetów
Tłoczenie
Wykonuje się głównie na galanterii skórzanej, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować je dla tworzyw sztucznych oraz tekstyliów. Dzięki tłoczeniu uzyskamy eleganckie i dyskretne nadruki, wykonuje się je za pomocą podgrzanego stempla ze wzorem, który powoduje odkształcenie i utwardzenie materiału i w efekcie powstanie stałego zdobienia.
Cechy: trwałe i eleganckie znakowanie
Zastosowanie: Galanteria skórzana (notesy, portfele)
Nadruki na kubkach
W przypadku znakowania ceramiki stosuje się 8 technologii znakowania. Do najpopularniejszych należy nadruk kalkomanią, który pozwala na uzyskanie odpornego na zmywanie nadruku o dużej powierzchni i wysokiej jakości.
Nadruk bezpośredni umożliwia znakowanie w pełnych kolorach, równie trwałe i przy niskich kosztach. Jeżeli potrzebujemy metody znakowania, która odwzorowuje kolory Pantone i można ją łączyć z innymi technikami nadruku, dobrym wyborem będzie hydroglazura. Jednak ze względu na to, że utrwalana jest w niższej temperaturze, ma ograniczoną odporność na zmywanie. Szlachetny efekt 3D uzyskamy dzięki zdobieniu wklęsłemu-piaskowaniu.
Dla znakowania metalowych kubków termicznych lub silikonowych przykrywek do kubków typu Play&Go stosuje się grawer laserowy. Metoda ta gwarantuje dużą dokładność odwzorowania nawet małych elementów i jest ekonomiczna nawet przy małych nakładach.
Jeżeli chcesz uzyskać naprawdę magiczny efekt postaw na nadruk termoczuły. Znakowanie wykonane tą metodą uwidacznia się pod wpływem konkretnej temperatury i ma ładne, intensywne kolory. Jest to dobre rozwiązanie przy małych nakładach, jednak naczynia oznaczone w ten sposób trzeba myć ręcznie, ze względu na ich mniejszą trwałość.
Jeśli szukasz specjalistów od gadżetów z nadrukiem - sprawdź OpenGift.pl - pomysłowe gadżety reklamowe