Niska cena wcale nie musi oznaczać ograniczenia jakości produktu. Dzięki smart shoppingowi można upolować wysokiej jakości produkty w naprawdę bardzo atrakcyjnych cenach.
Polak – łowca okazji
Analizując wyniki różnego rodzaju badań respondentów, średnio ok. połowa Polaków określa się jako łowcy promocji. Oznacza to, że podczas robienia różnego rodzaju zakupów – czy to stacjonarnych, czy internetowych – obniżka ceny jest dla nich jednym z kluczowych czynników, który ma wpływ na decyzję o finalnym zakupie.
Liczba Polaków, którzy nie biorą udziału w promocji, kształtuje się przeważnie na poziomie zaledwie kilku procent (poniżej 5%). Wszystko to sprawia, że niemal każdy sklep musi brać pod uwagę fakt, że nasi rodacy są coraz bardziej zainteresowani smart shoppingiem.
Smart shopping szansą dla sprzedawcy?
Pod pojęciem smart shoppingu zawiera się mnóstwo działań, których celem jest jak najbardziej okazyjny zakup. Jednak okazyjny wcale nie musi oznaczać, że akcent jest kładziony przede wszystkim na cenę – chodzi bowiem o jak najlepszy stosunek ceny do jakości.
Czy klient korzystający ze smart shoppingu jest nielojalny? Nie można tak stwierdzić. Choć początkowo sklepy sądziły, że klient szukający promocji będzie bardziej skłonny do kupowania nieważne gdzie – byle tanio, okazuje się, że smart shopping ma także pozytywny wpływ na lojalność. W jaki sposób?
Otóż klienci coraz częściej przyzwyczajają się do poszczególnych e-sklepów, chętnie robiąc zakupy w konkretnym punkcie. Jest to bardzo dobra informacja dla samych sprzedawców, którzy poprzez różnego rodzaju programy lojalnościowe mogą utrzymać klienta przy sobie. Z kolei sam konsument będzie to traktować jako kolejną formę smart shoppingu.
Gazetka promocyjna a aplikacja
Skąd konsumenci biorą informacje o promocjach? Na chwilę obecną najczęściej są to gazetki promocyjne. Chętnie wykorzystują to twórcy aplikacji mobilnych, którzy pozwalają na zapoznanie się z treściami tego typu gazetek z wykorzystaniem smartfona czy tabletu. Co więcej – takie programy bardzo często pozwalają na porównywanie cen w poszczególnych sklepach. Najważniejsze jest to, że dotyczy to zarówno branży spożywczej, jak i np. RTV, AGD, komputerów czy też mody. Prawda, że faktycznie jest to sprytne robienie zakupów?
Wykorzystanie smartfonów zdecydowanie jest motorem napędowym smart shoppingu – coraz częściej wykonujemy na nich różnego rodzaju czynności okołozakupowe. Możliwość korzystania z Internetu podczas wizyty w sklepie sprawia, że sprawdzenie ceny w innych placówkach zajmie tylko chwilę. Ponadto robienie zakupów w e-sklepie za pomocą smartfonu jest niezwykle wygodne – można to zrobić, nie ruszając się nawet z kanapy.
Wśród smart-shoppingowych porad często zwraca się uwagę na kupony rabatowe. To właśnie dzięki nim można obniżyć cenę o kilkanaście procent lub też zapewnić sobie darmową dostawę. Tego typu kody są bardzo często ogłaszane w okolicach różnego rodzaju świąt zakupowych – od karnawałowych wyprzedaży, poprzez walentynkowe okazje, wyprzedaże sezonowe, aż po Black Friday i przedświąteczne obniżki.
Kody rabatowe znajdziemy na stronie Kupon.pl. Do najbardziej popularnych zaliczamy:
Widać więc, że jest wiele sposobów na obniżenie ceny produktów z niemal każdej kategorii. Warto interesować się różnego rodzaju programami lojalnościowymi czy kuponami rabatowymi – to właśnie dzięki nim można sporo zaoszczędzić – zarówno w e-sklepach, jak i stacjonarnych placówkach.