Wiadomości z Rudy Śląskiej

Specjalista SEO - kiedy warto się do niego zgłosić i czym powinien się cechować?

  • Dodano: 2021-04-21 08:30, aktualizacja: 2021-04-21 08:45

W każdej możliwej branży znajdzie się specjalista, który doskonale wie, o co w niej chodzi i jest w stanie obracać się w niej bardzo swobodnie. Nie inaczej jest w branży SEO, która ostatnimi czasy cieszy się sporym wzięciem, a w której każdy zawsze poszukuje osób specjalizujących się w tym, co robią. Kim jednak jest specjalista SEO i czym tak właściwie się zajmuje? Jak rozpoznać go na tle wielu innych, którym daleko jest do profesjonalizmu? Na tym postaramy się skupić w dzisiejszym wpisie.  

Czym zajmuje się specjalista SEO?

Choć samo w sobie SEO sprowadza się do optymalizacji strony celem dalszego jej pozycjonowania w wyszukiwarce internetowej (zwykle Google), tak naprawdę dziś jest tożsame z pozycjonowaniem i stanowi jedną z głównych jego części. Specjalista SEO musi zatem wiedzieć wszystko na temat pozycjonowania stron internetowych na każdym z wielu jego etapów. Po pierwsze więc jest w stanie zająć się przeanalizowaniem konkretnej strony internetowej pod kątem słów kluczowych, które będą dla niej najkorzystniejsze, a pod które warto będzie pozycjonować. Po drugie, dokona analizy konkurencji i oszacuje, ile zajmie osiągnięcie wymarzonych pozycji. Po trzecie z kolei, opracuje odpowiednią strategię związaną z właściwym już pozycjonowaniem, a następnie po prostu wprowadzi ją w życie. Jak widać po powyższym, zakres działań specjalisty SEO jest bardzo duży, a on sam w sobie potrafi być osobą niesamowicie holistycznie podchodzącą do całego tematu pozycjonowania. Specjalista tego typu nigdy nie przestaje się uczyć, czego wymaga zresztą od niego specyfika branży, w której się obraca. Warto wiedzieć: specjalista SEO bardzo często jest też specjalistą AdWords. Nie zajmuje się zatem wyłącznie pozycjonowaniem, ale i innymi, często bardziej bezpośrednimi formami reklamy w Internecie.  

Cechy idealnego specjalisty

Na polskim rynku działa całe mnóstwo specjalistów SEO, a raczej osób, które się za takowych podają. Podczas gdy co do niektórych, jak chociażby Adama Grabowskiego, nie można mieć wątpliwości (są postaciami znanymi w branży), większość trzeba sprawdzić, by przekonać się co do ich doświadczenia i obeznania z tematyką. Co liczy się najbardziej w specjaliście SEO? Przede wszystkim:

  • znajomość aktualnych trendów na rynku pozycjonerskim - branża SEO stale się zmienia - podobnie jak trendy w jej obrębie. Kiedyś popularne było wymienianie się linkami - dziś stawia się na coś zgoła odmiennego. Niewykluczone, że jutro będzie to coś zgoła odmiennego, a od specjalisty można i należy oczekiwać, że będzie wiedział, co to będzie;
  • wiedza w zakresie aktualnych algorytmów wyszukiwania - Google plasuje strony internetowe na kolejnych pozycjach w wynikach wyszukiwania za pośrednictwem swoich własnych algorytmów komputerowych. Te zmieniają się regularnie co jakiś czas - raz bardziej, raz mniej. Właśnie dlatego pozycjonowanie w dzisiejszych czasach w znaczący sposób różni się od tego praktykowanego jeszcze kilkanaście lat temu. Dobry specjalista śledzi na bieżąco te zmiany i we właściwy sposób na nie reaguje;
  • certyfikaty - dobry specjalista stale szkoli się i stara się poszerzyć własną wiedzę. Dowodem na to mogą być szkolenia, przez które przechodzi - najlepiej takie organizowane przez samo Google. Tych jest nad wyraz dużo i zazwyczaj dotyczą one każdego z narzędzi oferowanych przez amerykański koncern, ale nie tylko przez niego. Im więcej szkoleń specjalista odbył, tym śmielej będzie można mu zaufać i oddać własną stronę;
  • elastyczność - specjalista SEO powinien być w stanie dostosować się do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta. Jak już zostało powiedziane wcześniej, zakres świadczonych przez niego usług jest niesamowicie szeroki, ale nie każdy może chcieć skorzystać z każdej z nich. Ważne, żeby on dawał taką możliwość i oferował usługi szyte na miarę konkretnych oczekiwań.

Oczywiście ciężko jest dowiedzieć się, czy dany specjalista SEO rzeczywiście takowym jest bez sięgnięcia po jego usługi. Warto jednak kierować się swoim własnym zdrowym rozsądkiem, a przy okazji przeglądać opinie na jego temat. Jako że obraca się on w Internecie, w jego obrębie można też zwykle znaleźć mnóstwo informacji na jego temat.  

Podsumowanie

Na rynku istnieje wiele osób, które każdego dnia zajmują się branżą SEO, a zatem optymalizują strony względem wyszukiwarek internetowych, by następnie je pozycjonować. Nie każdą z tych osób można jednak nazwać specjalistą. Z uwagi na to, jak istotna jest cała ta branża w dzisiejszym świecie naturalnym jest, że szuka się osoby, która byłaby w stanie odpłatnie wycisnąć pełnię ze strony i wywindować ją na szczyty wyników wyszukiwania. Właśnie dlatego warto wiedzieć, czym powinien się cechować ktoś taki. Poza wiedzą teoretyczną można zawsze użyć metody porównawczej i przyrównać taką osobę do Adama Grabowskiego - absolutnego eksperta w tejże tematyce. Ważne w tym wszystkim jest jedno - by decyzji o współpracy nie podejmować zbyt pochopnie. Pozycjonowanie to rzecz zbyt delikatna, długofalowa i bazująca na początkowym zaufaniu, by móc sobie na to pozwolić.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.