Konkurencja w każdej branży sprawia, że przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem nawiązania relacji z nowymi klientami i utrzymania kontaktu z dotychczasowymi. Jeżeli firma nie podoła temu zadaniu, jej działalność może stać się nieopłacalna. Dotyczy to zwłaszcza małych i średnich firm, które wchodzą na rynek i nie mają na nim ugruntowanej pozycji. Aby nawiązać stałe relacje z klientami, warto sięgnąć po system CRM.
CRM – co daje?
Z systemu CRM korzystają przede wszystkim nowoczesne przedsiębiorstwa, których działalność jest związana z usługami bądź handlem. Dzięki CRM mogą utrzymywać długotrwałe relacje z klientami i na bieżąco odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby. System pozwala wyznaczać pracownikom cele takie jak: rozmowa telefoniczna z klientem, osobiste spotkanie z nim czy przesłanie mu spersonalizowanej oferty na adres mailowy. Po wykonaniu każdego zadania system tworzy raporty, na podstawie których firma może określić, jaki typ klientów jest dla niej kluczowy. Poznając swoją grupę docelową, przedsiębiorstwo może tworzyć ciekawszą dla potencjalnych klientów ofertę produktową bądź usługową i tym samym zwiększać swoje zyski.
System CRM jest przejrzysty, intuicyjny i łatwy w obsłudze. Użytkownicy zwykle radzą sobie z nim bez trudu po przejściu krótkiego szkolenia. Każdy z użytkowników może znać obsługę jedynie tej części systemu, która jest dla niego kluczowa, gdyż wszelkie raporty i zestawienia są generowane bez konieczności korzystania z wszystkich dostępnych w systemie funkcjonalności.
Mała, ale profesjonalna
Niewielkie firmy często borykają się z brakiem ugruntowanej pozycji na rynku i konkurencją ze strony przedsiębiorstw działających w danej branży od lat. Dzięki systemowi CRM małe i średnie biznesy stają się bardziej profesjonalne, co zachęca klientów do zainteresowania się ich ofertą. System pozwala na bieżąco rozwiązywać problemy klientów, informować ich o nowych produktach i usługach, czy też oferować im usługi dodatkowe w przypadku nawiązania dłuższej relacji.
Wdrożenie systemu CRM jest proste nawet w przypadku niedużych przedsiębiorstw, gdyż istnieje możliwość skorzystania z niedrogiego i funkcjonalnego systemu CRM dostępnego online. Łatwa w obsłudze aplikacja nie sprawia trudności w obsłudze nawet osobom, które pierwszy raz pracują w oparciu o system. Dodatkowo użytkownicy aplikacji szybko zauważają, że ich praca staje się efektywniejsza i bardziej satysfakcjonująca.
Aby dowiedzieć się więcej o systemach CRM i korzyściach płynących z ich stosowania, warto zajrzeć na stronę: http://marketingibiznes.pl