Wiadomości z Rudy Śląskiej

„Dobry Start” razem z ZUS – wnioski od 1 lipca

  • Dodano: 2025-06-25 07:30, aktualizacja: 2025-06-25 09:54

Od 1 lipca rodzice będą mogli składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

„Dobry Start” razem z ZUS – wnioski od 1 lipca

Dzieci już wkrótce rozpoczną wakacje, a rodzice powoli zaczną planować szkolne zakupu. W sfinansowaniu wyprawki szkolnej może pomóc program „Dobry Start”. Od 1 lipca będzie już można składać elektroniczne wnioski do ZUS na wyprawkę szkolną.  

Świadczenie 300 plus to jednorazowa kwota w wysokości 300 zł na ucznia szkoły podstawowej, ponadpodstawowej czy policealnej. Rodzice i opiekunowie – mogą je otrzymać bez względu na dochody i sytuację zawodową. To jednorazowa wypłata 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, czy przyborów szkolnych.  

- Wsparcie przysługuje raz w roku - na dziecko, które uczy się w szkole podstawowej, ponadpodstawowej czy policealnej, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Nie można go otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego – informuje Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.

Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start"

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.

Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" można złożyć tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portala Emp@tia. Warto sprawdzić czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta.

Zawiadomienia, które dotyczą świadczeń, będą przekazywane elektronicznie. Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS - również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również