Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyremontuje i wyciszy urządzenia dylatacyjne na obu jezdniach autostrad A4 w rudzkiej dzielnicy Kochłowice, w rejonie ul. Piłsudskiego. Na mostach ułożona zostanie również nowa nawierzchnia asfaltowa. Wartość inwestycji to ponad 6,1 mln zł.
Mieszkańcy Kochłowic mają dosyć
Od dłuższego czasu mieszkańcy Kochłowic skarżyli się hałas w okolicy wiaduktu autostrady nad ulicą Piłsudskiego. Wszystkiemu winna jest wadliwa dylatacja. Przejazd, chociażby jednego pojazdu powoduje w tym rejonie ogromny hałas, a każdego dnia jeździ tamtędy dużo więcej samochodów. Mieszkańcy określali hałas słowami "nie do zniesienia" czy "przerażający".
Problem ten znany jest nie od dziś. W 2021 roku GDDKiA dokonała nawet naprawy wiaduktu. Niestety mieszkańcy ciszą mogli cieszyć się zaledwie kilka tygodni. Później problem wrócił.
W sprawie tej wielokrotnie interpelowali rudzcy radni Ewa Chmielewska i Rafał Wypior. Starania mieszkańców i radnych w końcu się opłaciły. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że wyremontuje i wyciszy urządzenia dylatacyjne na obu jezdniach autostrad A4 w rejonie ul. Piłsudskiego. Na mostach ułożona zostanie również nowa nawierzchnia asfaltowa.
Remont dylatacji na A4 w Rudzie Śląskiej
Pierwsza część remontu odbędzie się na jezdni w kierunku Wrocławia. Prace rozpoczną się we wtorek - 11 lipca, przeniesieniem ruchu na jezdnię w kierunku Katowic, gdzie wydzielone zostaną po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
- Wdrożenie zmiany organizacji ruchu potrwa około tygodnia i obejmie odcinek o długości około 2,5 km. Następnie 18 lipca, rozpoczniemy roboty związane z wymianą dylatacji - czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Z uwagi na ograniczoną szerokość jezdni, lewe pasy zostaną zawężone do szerokości 2,3 m. Obniżona zostanie także prędkość przejazdu do 80 km/h na odcinku w rejonie robót oraz do 60 km/h w miejscach zmiany toru jazdy. Wprowadzony zostanie także zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe i autobusy. W kolejnym etapie wymieniane będą dylatacje na jezdni w kierunku Krakowa.
Roboty mają zakończyć się w czerwcu 2024 roku
Umowny termin zakończenia całości robót przypada w czerwiec 2024 roku. Wykonawca jednak deklaruje wykonanie całości prac jeszcze w tym roku.
- Taki harmonogram uzależniony jest od wystąpienia sprzyjających warunków atmosferycznych i braku wystąpienia nieprzewidzianych robót - czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.