Wiadomości z Rudy Śląskiej

Miasto ogłosiło przetarg na budowę kolejnego odcinka N-S!

  • Dodano: 2024-10-28 08:15, aktualizacja: 2024-10-28 09:34

Trasa N-S wydłuża się również na południe! Właśnie ogłoszono przetarg na realizację kolejnego odcinka trasy, tym razem od ulicy Bielszowickiej do węzła autostradowego.

Trwa budowa trasy N-S

Planowany odcinek trasy N-S od ulicy Bielszowickiej do węzła autostradowego A4 będzie miał długość 0,6 km. Na realizację inwestycji wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 28 miesięcy, nie licząc okresu zimowego – od 15 grudnia do 15 marca. Prace będą obejmowały budowę łącznicy P-1 łączącej ul. 1 Maja z Trasą N-S w okolicach ul. Mostowej,  przebudowę ul. 1 Maja od przejazdu kolejowego do autostrady A4 oraz wlotów dróg poprzecznych do ul. 1 Maja z ulic: Wyzwolenia, Polnej, Mostowej oraz Olimpijskiej.

 Oferty można składać do 2 grudnia. 

Przedmiotem zamówienia jest budowa odcinka trasy N-S od ul. Bielszowickiej do węzła z autostradą A4 wraz z przebudową ul. 1-go Maja od autostrady A4 do ul. Wyzwolenia (przedłużenie istniejącej trasy N-S w kierunku południowym), budowa niezbędnej infrastruktury podziemnej i nadziemnej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania drogi (kanalizacja deszczowa, oświetlenie, kanał technologiczny) oraz przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących z rozwiązaniami drogowymi urządzeń infrastruktury podziemnej i nadziemnej  - czytamy w ogłoszeniu przetargowym.

Na budowę pozyskano ponad 200 mln złotych unijnego dofinansowania. 

TREŚĆ OGŁOSZENIA PRZETARGOWEGO

A co dzieje się na innych odcinkach trasy N-S? Praca wre na odcinku od węzła z DTŚ do ulicy Magazynowej. Roboty ukończono już w ponad 70 procentach! Miasto otwarło już również oferty na budowę 2,2-kilometrowego odcinka od ulicy Magazynowej do ulicy Piastowskiej. Wciąż trwają procedury przetargowe, jednak władze chcą wyłonić wykonawcę w najbliższych tygodniach. 

Dodatkowo jeszcze w tym roku miasto ma zamiar ogłosić przetarg na wykonanie dokumentacji przedłużenia trasy N-S od węzła autostradowego do granicy z Mikołowem.

Mapa NS

fot. FB Michał Pierończyk

Komentarze (14)    dodaj »

  • TenZGoduli

    Połączenie Goduli i Orzegowa z DTŚ za pomocą NS-ki to konieczność. Ulica K.Goduli z miesiąca na miesiąc zapycha się coraz bardziej, jest coraz więcej pojazdów jadących z Bytomia do tego na Chebziu dołączają kolejne z Świętochłowic. Wyjazd z Goduli na DTŚ (ok. 3km) pokonuje się nie raz i w 30 minut, to samo w drugą stronę gdzie zator spory powoduje skrzyżowanie z ul. Joanny

  • dolomit

    Może przy okazji zlikwidują ten chory przejazd kolejowy przez środek miasta. Co z tego, że będzie NS jak wystarczy jedno zamknięcie szlabanów i korek prawie pod Plazę.

  • Cinek

    Naucz się czytać ze zrozumieniem

  • darek

    Założę się, że za 5 lat opublikują tą samą mapkę ale jedynie ze skończonym odcinkiem do magazynowej :)

  • HaDwaO

    Jak zwykle najważniejszy odcinek od Bytomia przez Godulę do DTŚ w Chebziu pominięty. Panie Pierończyk ja wiem, że dzielnice Godula i Orzegów są dla Pana jak kula u nogi, o której najlepiej zapomnieć i nie widzieć. W innych dzielnicach działalność handlowa na całego, a w Goduli jedna brudna i zatłoczona biedronka, no ale... Traktuje pan te dwie dzielnice jakby nie były w Rudzie Śląskiej. Swoją drogą proponuję panu aby o 7:00 próbował się pan przemieścić z Goduli do Chebzia, podobnie ok. 16:00 w drugą stronę. Czasem przejechanie 1km zajmuje 30 minut...

  • Mieszkanka

    Ah pamiętam te stare plany według których już od kilku lat mieliśmy jeździć od Halemby aż do Szombierek nską

  • adi

    Wg tych wizualizacji droga z Wirku na Halembę znacznie się wydłuży.

  • Mieszkaniec

    Droga w centrum miasta a gdzie ekrany akustyczne? Gdyby mieszkał tu prezydent to w ogóle droga by nie powstała ale że mieszkają zwykli ludzie to nawet ekranów nie trzeba

  • Mysl

    Jak internetu nie było to tylko rodzina wiedziała, żeś inny

  • n4u

    byle nie ci co naprawiali pod wiaduktem na DTŚ koło mcdonalda - bo tam już wszystko popękało a nawet zimy jeszcze nie było

  • Zefel z Goduli

    dalej nie potrafię zrozumieć dlaczego odcinek z Bytomiem jest w ostatniej fazie do realizacji- przecież to on jest w tej całej sprawie najważniejszy bo rozładuje korek na drodze 925 przez Godulę i Chebzie i wtedy ta nowa trasa NS nabierze sensu i się "zapełni" samochodami.Teraz przecież ruch na NS jest znikomy.

  • Asik

    Widać zes z Goduli i nie jeździsz ns skoro piszesz głupoty

  • Brajanusz

    Jak NS "się zapełni" to będzie tam więcej wypadków i częste korki :), ale wtedy będzie można tam postawić ograniczenie do np.50 i policja będzie "pilnować bezpieczeństwa" ;-) tzn. zwiększy wpływy do budżetu

  • Berga

    No nie, najważniejsze jest spięcie DTS z A4, i puszczenie tym łącznikiem ruchu z całej "strefy przemysłowej", odciążając 1go maja, które notabene już nie jest DW 925, właśnie trasa NS przejęła ta role.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również