Wiadomości z Rudy Śląskiej

Prace na budowie czwartego etapu trasy N-S w Rudzie Śląskiej wrą! [FOTO]

  • Dodano: 2022-02-23 12:30, aktualizacja: 2022-02-28 13:38

Prace na budowie czwartego etapu trasy N-S w Rudzie Śląskiej wrą! Jak zapowiadają rudzcy urzędnicy, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pod koniec 2023 roku będziemy mogli trasą N-S przejechać do ulicy Bielszowickiej i 1 Maja. Zobaczcie, jak postępują prace.

Budowa kolejnego etapu trasy N-S w Rudzie Śląskiej

Realizowana właśnie inwestycja to przedostatni odcinek trasy N-S, łączącej Drogową Trasę Średnicową z autostradą A4. Będzie przebiegał od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej. Umowę na realizację tego przedsięwzięcia podpisano na początku lipca tego roku. Zgodnie z planem finał prac powinien nastąpić na koniec 2023 r. Koszt wszystkich prac ma wynieść 95 mln zł, z czego zdecydowana większość sfinansowana zostanie ze środków unijnych.

Na początku bieżącego roku firma Drogopol przystąpiła do budowy obiektów mostowych nad ulicą Bielszowicką oraz budowy ronda przy ulicy 1 Maja i wiaduktu nad Kochłówką. Wszystkie prace mają być zakończone dokładnie za dwa lata, a to oznacza, że w listopadzie lub grudniu 2023 roku będziemy mogli trasą N-S przejechać do ulicy Bielszowickiej i 1 Maja.  

To pierwszy etap, kolejny będzie obejmował już tylko budowę trasy do łącznika z autostradą w ciągu ul. 1 Maja. 

Trasa N-S: Do użytku oddano już trzy odcinki 

Przypomnijmy, że do tej pory w Rudzie Śląskiej zrealizowane zostały już trzy odcinki trasy N-S. Mają one długość ok. 3,4 km. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł.

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł. Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. Odcinek o długości 1,4 km przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł.

Na budowę wszystkich odcinków miasto pozyskało unijne dofinansowanie. Pierwszy etap został dofinansowany kwotą ponad 36 mln zł, drugi i trzeci fragment kwotą około 82 mln zł.

Trasa N-S od DTŚ do granicy z Bytomiem

Władze Rudy Śląskiej nie chcą poprzestać na pierwotnie zakładanym kształcie trasy N-S, lecz kontynuować jej budowę w kierunku północnym, tj. od DTŚ do granicy z Bytomiem. W grudniu ubiegłego roku informowaliśmy na łamach portalu, że Ruda Śląska otrzymała 100 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na przedłużenie trasy N-S w kierunku północnym. Planowany odcinek trasy ma mieć długość 5 kilometrów. Zgodnie z projektem zbudowane zostaną tam dwie dwupasmowe jezdnie, które zostaną rozdzielone pasem zieleni. Powstaną też cztery ronda, droga rowerowa oraz ciągi pieszych. 

Komentarze (4)    dodaj »

  • Halymbiok

    A co z obwodnicą Halymby? W lokalnej telewizji wczoraj abo przed Pan V-ce Prezydent pedzioł, że są przymiarki do budowy obwodnicy Kochlowic !!!! A w Halymbie nie idzie przyńść na drugo strona 1 Maja a smród od spalin zatyka. No ale widocznie radny z Kochlowic mo wiencej do pedzenio niż z Halymby.? Jedyn boruje zymby a drugi zbiery śmieci. A że Halymbioki są trute spalinami to..... widocznie mało ważne.

  • boluś

    Wrom ? Wrą?Eli Wrajom?

  • Zefel z Goduli

    To właśnie odcinek od Bytomia powinien być wykonany pierwszy ponieważ ma kluczowe zadanie dla rozładowania ruchu na drodze 925 gdzie korek jest niemal non stop. Dopiero wybudowanie tego odcinka pozwoli "żyć" tej nowej trasie a nie te odcinki, które są już uruchomione lub budowane. Samochodów jak na lekarstwo jest teraz na tej trasie. Trasa zbudowana bez fundamentalnego odcinka, dla którego ma średni sens na tym etapie ma cała inwestycja.

  • LILI

    Te Zefel to ino dej kasy.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również