Wiadomości z Rudy Śląskiej

Przejazd kolejowy na Hallera bez rogatek

  • Dodano: 2018-02-21 18:45

Na początku lutego z przejazdu kolejowego na ulicy Hallera zniknęły rogatki i sygnalizatory świetlne. Polskie Linie Kolejowe wyjaśniają jednak, że nie będzie to przejazd niestrzeżony.

5 lutego na przejeździe kolejowy na ulicy gen. Józefa Hallera w Nowym Bytomiu zostały zdemontowane rogatki i sygnalizatory świetlne. Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A skąd taka decyzja.

Jak tłumaczy Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP, przejazd na Hallera znajduje się na linii kolejowej nr 187 Ruda Chebzie – Ruda Czarny Las na stacji Ruda Wschodnia. Z uwagi na sytuację KWK Pokój ( obecnie KWK Ruda) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawiesiły ruch pociągów na tej linii, a jedynym taborem kolejowym poruszającym się obecnie w obrębie tego przejazdu są składy manewrowe z  bocznicy kolejowej Huty Pokój. To 2-3 składy manewrowe w ciągu tygodnia. W związku z tym podjęto decyzję o zmianie sposobu strzeżenia przejazdu.

#rozkład#

Obecnie, jak mogli już przekonać się niektórzy mieszkańcy, ruch na przejeździe jest kierowany przez uprawnionych do tego pracowników. 

Jest to zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20.10.2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie. Do czasu ewentualnego przywrócenia ruchu pociągów na linii nr 187 na odcinku Ruda Chebzie – Ruda Czarny Las, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują ponownego montażu rogatek i sygnalizatorów. To bezpieczne rozwiązanie - podkreśla Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Pokaż na mapie

Komentarze (27)    dodaj »

  • tomasz

    szanowna pani Iwono - przepisy kolejowe jasno mówią iż każdy mechanik prowadzący pociąg musi używać sygnałów dźwiękowych zbliżając sie do skrzyżowania z droga kołową , informują go także znaki umieszczane na słupach sieci trakcyjnej

  • Iwona

    Drogi Antoni i drogi tomaszu. Nie przeczytaliście ze zrozumieniem mojej wypowiedzi. Wyraźnie napisałam, że rozumiem, że muszą "trąbić". Chodzi mi tylko o to, że niektórzy maszyniści nadużywają sygnału trąbiąc jak szaleni, podczas, gdy wystarczyłby jeden sygnał po którym każdy i tak słyszy, że pociąg jedzie.

  • Karolina

    w czym widzisz problem . Pociąg i tak tam bedzie przejeżdżał 2 lub 3 razy w tygodniu z prędkością 5 km/h a na drodze pewnie stanie człowiek który będzie zatrzymywać ruch tak jak pokazane to jest na zdjęciu. Już nie róbmy z ludzi idiotów że ktoś wpadnie pod " szybki " pociąg , a każdy kierowca powinien rozejrzeć się przejeżdżając przez przejazd - nawet ten strzeżony

  • Szef wszystkich szefów

    Fajny synek tam stoi

  • koleje

    Czyli koniec kopalni,koniec koleji

  • Hutnik

    Ale huta do boju

  • lisc

    Tak fedrowali,ino chołdy zostały,no to teraz do plewienia buraków by pasowało jechac.

12

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również