Żyjemy w czasach, w których na rynku panuje ogromna konkurencja. Dotyczy to praktycznie każdej branży. Z tego też powodu, bardzo istotne jest zadbanie o odpowiedni marketing. Dobra reklama pozwala się wyróżnić i zdobyć nowych odbiorców. Jednymi z ciekawszych narzędzi, które można wykorzystać do celów marketingowych są sitodruk oraz haft komputerowy. Jakie są zalety obu tych rozwiązań i do czego można je wykorzystać? Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje na temat wymienionych przed chwilą technik.
Sitodruk - na czym polega oraz jego plusy i minusy
Sitodruk, nazywany również drukiem sitowym, to technika stworzona z myślą o pokrywaniu dużych powierzchni. Metoda sitodruku, jak można się domyślić po nazwie, wykorzystuje specjalne sito, dzięki któremu tworzony jest konkretny wzór, który następnie zostaje przeniesiony na wybrany materiał drukarski. Oczka znajdujące się w sicie mają niewielki rozmiar, dzięki czemu możliwe jest precyzyjne przepuszczanie farby oraz tworzenie odbitek wysokiej jakości.
Jak każda metoda, również sitodruk posiada konkretne wady i zalety. Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z jakiejś techniki, dowiedz się, czym się ona charakteryzuje. Dzięki temu będziesz w stanie wybrać metodę, jak najlepiej spełniającą twoje oczekiwania. Jeżeli chodzi o sitodruk, to za jego największą zaletę można uznać bardzo dużą trwałość. Przykładowo, koszulka ozdobiona metodą sitodruku z pewnością długo zachowa pożądany wygląd, a nadruk pozostanie w nienaruszonej formie, mimo wielokrotnego prania. Warto również wspomnieć o tym, że sitodruk naniesiony na odzież lub plastik jest odporny na działanie promieni UV. Jest to dobra wiadomość dla wszystkich, którzy potrzebują stworzyć nadruki, które nie blakną na słońcu.
Wśród wad można wymienić dość niską wydajność tej metody (jest ona stosunkowo czasochłonna). Dodatkowo, żeby realizacja projektu związanego z nadrukowywaniem za pomocą sitodruku była opłacalna, konieczne jest zamówienie sporej partii produktów. W przeciwnym wypadku, koszt realizacji zamówienia będzie niewspółmiernie duży.
Do czego można wykorzystać sitodruk? Technika ta świetnie sprawdzi się podczas zadrukowywania zarówno średnich, jak i dużych powierzchni. Można ją wykorzystać do ozdobienia plastiku, kartonów, folii, drewna, tkanin, metalu oraz wielu innych materiałów. Dzięki swojej uniwersalności oraz dużej wytrzymałości, ta technika świetnie sprawdzi się podczas tworzenia różnego rodzaju gadżetów reklamowych. A także reklam wielkoformatowych, np. w postaci billboardów.
Co powinieneś wiedzieć na temat haftu komputerowego?
Haft komputerowy to nic innego, jak zmechanizowana technika haftu ręcznego. Dzięki temu, ozdabianie haftem jest zdecydowanie szybsze i tańsze, a dodatkowo komputery są w stanie stworzyć niezwykle precyzyjne, estetyczne zdobienia. Haft komputerowy jest bardzo odporny na negatywny wpływ częstego prania tkanin, a ponadto, kolory wzorów nie blakną i przez długi czas pozostają w niezmienionej formie.
Haft komputerowy uznawany jest za najtrwalszą metodę zdobienia odzieży. Za pomocą zmechanizowania procesu haftowania, możliwe jest eleganckie i efektowne wykończenie zdobień. Dodatkowo, przy dużym nakładzie, ceny za wyhaftowanie wybranego motywu są bardzo atrakcyjne. Dużym plusem korzystania z tej metody jest praktycznie nieskończona ilość możliwości, dotyczących wyboru kolorów, wielkości wzoru oraz grubości używanych nici. Co ciekawe, istnieje możliwość haftowania za pomocą nici ognioodpornych, co może mieć duże znaczenie np. w przypadku odzieży roboczej.
Jeżeli chodzi o ograniczenia tej metody, to głównym problemem może być fakt, że nie każda tkanina nadaje się do ozdabiania jej za pomocą haftu komputerowego. Aby efekt końcowy wyglądał tak, jakbyśmy chcieli, wymagany jest nie tylko dobry projekt, ale też odpowiednio gruba i wytrzymała tkanina. Jeżeli zaś chodzi o zastosowanie tej techniki, to można ją wykorzystać do stworzenia np. spersonalizowanych koszulek dla pracowników oraz do ozdobienia domowych lub firmowych tekstyliów.