Wiadomości z Rudy Śląskiej

Wniosek o dofinansowanie ostatniego odcinka trasy N-S w kierunku autostrady A4

  • Dodano: 2023-10-24 09:00

Od ponad 3 tygodni kierowcy mogą już korzystać z najnowszego odcinka trasy N-S od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej. Władze miasta myślą już jednak o kolejnym - ostatnim etapie budowy tej drogi w kierunku do autostrady A4. 

Dofinansowanie ostatniego odcinka trasy N-S w kierunku autostrady A4

Ruda Śląska złożyła wniosek o dofinansowanie unijne dla tego zadania w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027. Chodzi o ponad 203 mln zł wsparcia na ten cel.

Ten etap budowy trasy N-S zakłada m.in. powstanie odcinka trasy od ulicy Bielszowickiej do połączenia z autostradą A-4, a także budowę w okolicach ul. Mostowej łącznicy pomiędzy ul. 1 Maja a Trasą N-S wraz z przebudową ul. 1 Maja od przejazdu kolejowego do autostrady A4.

- Z naszej strony mamy aktualną dokumentację oraz wszystkie wymagane zezwolenia. Rozstrzygnięcie konkursu zaplanowane zostało na II kwartał przyszłego roku. Rozbudowujemy trasę N-S także w kierunku północnym. W ubiegłym tygodniu rozpoczęły się prace związane z budową pierwszego odcinka od Drogowej Trasy Średnicowej do ul. Magazynowej. Przyznane nam zostało także rządowe wsparcie w ramach VII edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych w wysokości 250 mln zł na budowę następnego odcinka od ulicy Magazynowej do ul. Piastowskiej - poinformował prezydent Rudy Śląskiej - Michał Pierończyk

Powstały już cztery odcinki trasy N-S

Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 r. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł. 

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 r. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł. 

Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. Odcinek o długości 1,4 km przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł. 

Czwarty etap trasy N-S został oddany do użytku pod koniec września br. Odcinek o długości 1 km przebiega od ul.E. Kokota do ulicy Bielszowickiej wraz z węzłem oraz przebudową ulicy Bielszowickiej od węzła z trasą N-S do ul. 1-go Maja, rondo na skrzyżowaniu ulic Bielszowickiej i 1-go Maja oraz odcinek ul. 1-go Maja od skrzyżowania z ul. Bielszowicką do ulicy Gabora. Prace projektowe i budowlane wraz z nadzorem kosztowały ponad 114 mln zł. 

Na budowę wszystkich odcinków miasto pozyskało unijne dofinansowanie. 

Komentarze (12)    dodaj »

  • Podpis

    Tragiczny plan, jak ktoś chce z Mostowej pojechać w stronę Halemby, to musi najpierw pojechać w stronę przejazdu kolejowego i tam gdzieś zawrócić, niekoniecznie legalnie.

  • Otto

    Tak jest projekt makabryczny!!!

  • Mateusz

    Fajnie byłoby coś zrobić żeby Halembe jakoś odciążyć z ruchu w godzinach szczytu.

  • Janusz

    Gratulacje dla tego co zaprojektował te niedawno oddane rondo ulic bielszowickiej i 1 maja .... czekamy na wypadki szczególnie jak śnieg zasypie znaki na drodze

  • Jorg

    Wizualizacje chyba już nieaktualne

  • Adam

    Oczywiście drogopol wygra bo jak by nie innaczej. Ukladziki

  • Marian

    A co masz do nich? Jak w domu coś robisz też jak jesteś zadowolony, to następnym razem z tej samej firmy korzystasz. Jak są solidni i nie ma z nimi problemów z fuszerkami, to dlaczego nie mają dalej budować? Tym bardziej, że są z naszego regionu i pewnie też nasi mieszkańcy tam pracują.

  • Iks

    A co? Źle buduje? Oby wygrał. Życzę mu tego za każdym razem jak spaceruję ul. Górnośląską, którą remontował.

  • igrek

    W zawrotnym tempie 1,5km w 10lat

  • Marek

    A co ci do drogopolu przynajmniej robią i oddają w terminie a nie firmy kogucik i czekali byśmy latami

  • Ciekawy

    Piszecie w kółko jedno i to samo, a mapki dalej nie daliście...

  • Zibi

    Bo sami jeszcze nie wiedzą jak tą drogę poprowadzić. 3 koncepcje, 8 planów i nie wiedzą co wyjdzie taniej. Potem powstają jakieś dziwne zakręty o 90stopni albo zjazdy tak ciasne że trzeba budować mur oporowy żeby auta nie wypadały w las.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również