Wiadomości z Rudy Śląskiej

Wybór i montaż przerzutki tylnej 7-rzędowej

  • Dodano: 2024-05-09 16:45, aktualizacja: 2024-05-10 21:32

Rower to środek transportu, ale także pasja i sposób na aktywne spędzanie czasu. Jednym z podstawowych elementów każdego roweru jest przerzutka tylna, która odpowiada za płynną zmianę biegów i dostosowanie napędu do aktualnych warunków jazdy. Wśród różnych typów przerzutek, przerzutka tylna 7 rzędowa cieszy się dużą popularnością zarówno wśród amatorów, jak i bardziej doświadczonych rowerzystów. Dlaczego? Pozwala na precyzyjne dostosowanie prędkości do potrzeb kierowcy, jest stosunkowo łatwa w obsłudze oraz dostępna w przystępnych cenach.

Przerzutki tylne dzielą się na kilka rodzajów, zależnie od konstrukcji i ilości biegów. Przerzutki mogą być jedno-, pięcio-, sześcio-, aż do dziesięcio- i więcej rzędowe. Przerzutka tylna 7 rzędowa jest częścią grupy wielorzędowych przerzutek, które umożliwiają płynną i dynamiczną jazdę. Zalety przerzutek 7-rzędowych obejmują ich wytrzymałość, uniwersalność (pasują do wielu typów rowerów, od górskich po miejskie) oraz łatwość regulacji. 

Kryteria wyboru przerzutki tylnej 7-rzędowej

Wybierając przerzutkę tylną 7 rzędową, warto zwrócić uwagę na kilka najważniejszych jej cech. Po pierwsze materiał - wysokiej jakości stopy metali zapewniają większą trwałość i odporność na warunki atmosferyczne. Należy sprawdzić, czy przerzutka jest kompatybilna z naszym rowerem – nie wszystkie przerzutki pasują bowiem do każdego modelu. Następnie warto sprawdzić, czy przerzutka współgra z innymi komponentami napędu - jak łańcuch czy kaseta. Na rynku dostępne są różne modele przerzutek 7-rzędowych, od ekonomicznych rozwiązań po bardziej zaawansowane technologicznie opcje, które oferują lepszą wydajność i mniejszą wagę.

Instrukcja montażu przerzutki tylnej 7-rzędowej

Montaż przerzutki tylnej 7 rzędowej może wydawać się skomplikowany, ale przy odrobinie wiedzy i właściwych narzędziach, można go przeprowadzić samodzielnie. Zacznij od przygotowania miejsca pracy i zgromadzenia potrzebnych narzędzi. Przydadzą się klucze imbusowe, śrubokręt oraz smar. Montaż zaczynamy od umieszczenia przerzutki w haku, upewniając się, że jest prawidłowo osadzona i nie ma luzów. Następnie należy zamontować łańcuch na odpowiednim kole zębatym i sprawdzić, czy przerzutka prawidłowo przenosi łańcuch między koronkami. Ostatnim krokiem jest regulacja napinacza, który zapewnia płynną zmianę biegów i utrzymuje łańcuch w optymalnym napięciu.

Regulacja i konserwacja przerzutki tylnej 7-rzędowej

Po montażu przerzutki bardzo ważna jest jej odpowiednia regulacja. Rozpocznij od ustawienia śrub ograniczających, które kontrolują maksymalne i minimalne wychylenie przerzutki. Zapobiegnie to ściągnięciu łańcucha. Regularna konserwacja przerzutki, w tym smarowanie ruchomych części i oczyszczanie z zanieczyszczeń, zapewni długotrwałe i efektywne działanie. Pamiętaj też, aby kontrolować stan łańcucha i kasety, gdyż zużycie tych elementów może wpływać na pracę przerzutki.

Możliwe problemy

Mimo starannej konserwacji i użytkowania mogą wystąpić problemy z przerzutką tylną 7 rzędową. Typowe kwestie to hałasująca praca, trudności w zmianie biegów lub przeskakiwanie łańcucha. Często można je rozwiązać przez drobną regulację lub wymianę zużytych części. Jeśli jednak problemy są bardziej skomplikowane, warto skonsultować się z profesjonalnym serwisem rowerowym. Wybór i montaż przerzutki tylnej 7 rzędowej to doskonały sposób na poprawę funkcjonalności Twojego roweru. Ważny jest jednak wybór odpowiedniej przerzutki, jak również jej prawidłowy montaż i regularna konserwacja. Dokładna regulacja przerzutki zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy, a także przedłuża żywotność całego układu napędowego.

Zachęcamy do eksperymentowania i samodzielnego montażu przerzutki. Może to być doskonała okazja do nauki i poznania, jak działają mechanizmy Twojego roweru. Jeśli jednak czujesz się niepewnie, zawsze możesz zwrócić się o pomoc do profesjonalnego mechanika rowerowego.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Komentarze (2)    dodaj »

  • Jacek

    11-12 rzędowy to standard? Tak - tylko dodaj, że dla rowerów które kosztują swoje. 12 rzędowy dura ace kosztuje tyle co pół roweru z przerzutką 7 rzędową. Rowerów z takim Tourneyem 6/7 rz. jest jakieś 50 razy więcej na rynku. Ludzie wciąż mają rowery sprzeda 10 lat i często je remontują i wymieniają części za 100zł i jeżdżą kolejne 10 lat. Nie mierzmy wszystkich jedną miarą.

  • dewil

    Czy ktoś może mnie oświecić po co taki artykuł ? Niby artykuł sponsorowany, ale przez kogo ? Obecnie standart to przerzutki 11-12 rzędowe. 7 rzędów to tak ze 20 lat temu było aktualne. Inna sprawa, to to, że na dobrą sprawę tan artykuł NIC nie daje, jeśli ktoś nie wie co i jak z przerzutkami to dalej nie wie, a jak wie - to nie musi czytać.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.