Rozmowa z Krzysztofem Krejpcio – Kierownikiem Regionalnym Provident Polska S.A.
Provident kojarzy się z łatwą pożyczką. Czy to prawda, że każdy może dostać od Was pieniądze?
Provident to szybka pożyczka – u nas klient może liczyć na pieniądze nawet w ciągu 48 godzin, ale każdy jest weryfi kowany pod względem zdolności kredytowej. Musimy mieć pewność, że klienta stać na ratę w danej wysokości. Inne podejście byłoby nieodpowiedzialne – wobec samych klientów, bo pożyczka powinna być dostosowana do ich sytuacji fi nansowej, i wobec naszych akcjonariuszy, którzy wiedzą, że jesteśmy odpowiedzialnym pożyczkodawcą.
A dlaczego pożyczki w Providencie tyle kosztują?
Koszty pożyczek spłacanych bezpośrednio na konto, w tzw. Pakiecie Przelew, są porównywalne z kosztami pożyczek, które są oferowane przez banki. Pożyczka z obsługą Przedstawiciela kosztuje więcej, ale po pierwsze: jest to usługa opcjonalna i to klient decyduje, czy chce dodatkowo korzystać z tej usługi i za nią płacić, a po drugie: wtedy fi rma ponosi koszty, które nie występują w produktach bankowych.
Co to są za koszty?
To oczywiście koszt wizyt Przedstawiciela w domu klienta. Przedstawiciel przyjdzie po ratę co najmniej 28 razy w trakcie spłacania pożyczki, a jeśli pożyczka jest na dłuższy okres, to odpowiednio więcej. Kolejnym elementem, który wpływa na cenę, jest szybkość: to, że Przedstawiciel jest w stanie dotrzeć do klienta w tak krótkim czasie, oznacza, że fi rma musi utrzymywać rozbudowaną sieć sprzedaży. Klient oczywiście tego nie widzi, ale docenia. Szybkość udzielenia pożyczki jest wskazywana jako główna przewaga konkurencyjna Providenta.
Z usług Providenta korzysta ponad 2,2 miliona ludzi?
Tak, a w Polsce ponad 806 tysięcy. Co więcej, z naszych badań wynika, że poziom zadowolenia klientów ze współpracy z fi rmą jest bardzo wysoki (ponad 90%). Największym atutem fi rmy są właśnie bliskie relacje klientów z naszymi Przedstawicielami. Bo Provident to fi nanse z ludzką twarzą.