Wiadomości z Rudy Śląskiej

Lajki czyli jak wypromować się na FB, IG lub YT

  • Dodano: 2019-07-15 07:15, aktualizacja: 2019-07-15 07:55

Lajki to w świecie mediów społecznościowych podstawowy miernik sukcesu. To przed ilość lajków, wyświetleń, komentarzy, polubień posta i zdjęć określa się zasięg strony prywatnej osoby lub konta biznesowego. To za pomocą lajków i odpowiedniej ich ilości promuje się swoją osobę, swoje produkty i usługi. Bez lajków można zapomnieć o skutecznej obecności w sieci. Pytanie więc pojawia się tylko jedno. Jak te lajki zdobyć.

  1. Angażujące treści, ciekawe zdjęcia, nieszablonowe akcje
  2. Jak w to zagrać?
  3. Lajki a twój zasięg
  4. Zainwestuj

Angażujące treści, ciekawe zdjęcia, nieszablonowe akcje

W każdym poradniku dotyczącym umiejętnej obecności w social media na samym początku podkreśla się konieczność aktywnej obecności w swoich kanałach SM. Nie publikujesz, nie ma cię - zdają się mówić eksperci. Wiele jest w tym prawdy, ponieważ algorytmy stosowane prze Facebook, Instagram czy Youtube bardzo szybko eliminują z centrum te profile, które nie publikują nowych, angażujących treści z odpowiednio dużą częstotliwością. Tutaj pojawia się jednak drugie słowo klucz - angażujący. Dzisiaj zwykły post na FB nie wystarczy, bardzo trudno będzie zgromadzić pod nim satysfakcjonującą liczbę polubień. Post musi być angażujący, ciekawy, wypełniony treścią przykuwającą uwagę odbiorcy (co wcale nie jest równoznaczne z jej wysoką merytorycznością), najlepiej uzupełniony pięknym zdjęciem. W social mediach nie sprzedaje się usług, produktów tylko związaną z nimi wizję świata. Za pomocą tych narzędzi można bardzo szybko i dynamicznie stworzyć samonakręcający się biznes. Jest tylko jeden warunek. Treści muszą się sprzedawać. A jak pokazuje doświadczenie, na FB/IG/YT (choć w przypadku tego ostatniego chyba jeszcze najmniej) nie sprzedaje się twarda, merytoryczna wiedza, liczą się piękne obrazki, angażujące hasła i wizja pięknego, bezproblemowego życia. Jak bardzo SM są niejednokrotnie daleko od rzeczywistości, pisała ostatnio Natalia Hatalska, specjalistka od kreowania trendów.

Jak w to zagrać?

W social media trzeba umieć grać i starać się znaleźć własny sposób na obecność w nich. Chodzi przede wszystkim o to, aby na siłę nie robić z siebie influencera promującego nową wizję świata, jeśli nie ma się takich ambicji. Chodzi jednak o to, aby przy tym być jednocześnie obecnym w tych kanałach i korzystać z ich mocy. Nie ma drugiego takiego kanału, który pozwala tak szybko i skutecznie dotrzeć do tak szerokiego grona odbiorców, jak właśnie social media. Co jednak jeśli dopiero zaczynasz albo jeśli twoje treści nie ociekają wszystkimi modnymi instagramowymi hasłami, a gra w hasztagi to niekoniecznie twoja najmocniejsza strona? Możesz wspomóc się takimi narzędziami jak kampanie promocyjne pomagające zbierać lajki. Na rynku istnieją firmy, które pomagają zdobyć widzów twoich materiałów, gromadzić odpowiednią ilość polubień lub wyświetleń, co natychmiast podnosi zasięg twojego komunikatu. Tutaj nie chodzi o to, aby sztucznie pobijać oglądalność twoich materiałów, ale o to, aby otworzyć ci szansę do promowania ich wśród interesujących cię grup docelowych. Prawda jest bowiem taka, że bez uzyskania określonego poziomu polubień nie ma szans na poważną i skuteczną kampanię na FB/IG czy YT.

Lajki a twój zasięg

Dlaczego lajki są takie ważne? Bo to one stanowią podstawowy miernik twojego sukcesu w social mediach. Miernik ten jest ważny z co najmniej kilku punktów widzenia. Po pierwsze, wyznacza twoje zasięgi, a wiec determinuje do jakiej liczby odbiorców jest w stanie dotrzeć, jak wysoko na tablicach FB lub IG będzie pokazywał się twój post, w końcu komu będzie się on wyświetlał. Po drugie, dla potencjalnego klienta liczba lajków i komentarzy wyznacza twoją pozycję jako marki angażującej/nieangażującej. Od dawna wiemy już, że sprzedają nie dane merytoryczne, a emocje. Dla wielu osób lajki są takim zapisem emocji, który determinuje również ich decyzje. W końcu po trzecie, dla sponsora/partnera informacja o zakresie twojej obecności w SM może determinować chęć (albo jej brak) współpracy. Im lepsze pozycjonowanie w SM, tym większa szansa na sukces biznesowy. Jakkolwiek dla wielu osób dziwnie to brzmi - lajki nie są tylko wyrazem sympatii i uznania. Lajki sprzedają, lajki prezentują poziom sukcesu danego biznesu, lajki przekładają się na pieniądze i szanse rozwoju firmy, usługi, produktu. Otwierają również możliwość promowania konkretnej osoby. Twarze produktów i usług to dominująca metoda sprzedaży w SM. Czasami możesz nie wiedzieć, jakie opakowanie ma produkt, ale doskonale będziesz pamiętać, kto polecał jego używanie.

Zainwestuj

Jeśli po tym materiale trochę inaczej spojrzałeś na świat social mediów, to może warto obserwacje przełożyć na konkretne działania. Kampanie takie jak Lajki.eu pomagają wystartować, zawalczyć o rozpoznawalność, przebić się do mainstreamu. Dzisiaj trzeba pogodzić się z tym, że bez dodatkowego wspomagania kampaniami promocyjnym, coraz trudniej od zera wypromować się w social mediach. Niektórym się udaje, najczęściej jednak służą temu skandale i kontrowersyjne wpisy. Jeśli nie jesteś gotów na tak radykalną formę promocji, może po prostu poproś o pomoc specjalistów.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.