Wiadomości z Rudy Śląskiej

Będą nowe ograniczenia prędkości w Bykowinie – strefa „30” na ulicach Karskiego i Sławika

  • Dodano: 2025-04-09 13:45

Na prośbę mieszkańców ulic Sławika i Karskiego w Bykowinie, radny Rafał Wypior złożył interpelację w sprawie poprawy bezpieczeństwa w tym rejonie. Zawnioskowano o wprowadzenie strefy ograniczenia prędkości oraz budowę progów zwalniających. Komisja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pozytywnie zaopiniowała tylko jedno z podanych rozwiązań.

Aby było bezpieczniej

Mieszkańcy ulicy Karskiego w Bykowinie od lat obserwują na swojej ulicy niebezpieczne zachowania kierowców, rozwijających nadmierną prędkość. W związku z tym zwrócili się o pomoc do radnego Rafała Wypiora, który postanowił interweniować za pomocą interpelacji. 

- Głównym problemem jest nadmierna prędkość rozwijana przez pojazdy zarówno przed łukiem, jak i za łukiem drogi. Brak znaków ograniczających prędkość dodatkowo potęguje ryzyko niebezpiecznych sytuacji. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się strefa "30", jednak na omawianym odcinku nie wprowadzono żadnych obostrzeń – wskazuje w interpelacji radny.

Rafał Wypior zawnioskował o wprowadzenie strefy ograniczenia prędkości do 30 km/h lub ustanowienie strefy zamieszkania na wspomnianym odcinku drogi oraz budowę dwóch progów zwalniających przed łukiem drogi z obu stron. Poprosił również o pilne rozpatrzenie sprawy, gdyż w grę wchodzi bezpieczeństwo mieszkańców, w tym dzieci chcących skorzystać z nowo otwartego boiska.

Połowicznie pozytywnie rozpatrzona

3 kwietnia radny otrzymał odpowiedź na złożoną pod koniec stycznia tego roku interpelację. Zgłoszenie przeanalizowano podczas posiedzenia Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, które odbyło się 13 marca. 

- Członkowie komisji pozytywnie zaopiniowali wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h na ul. Karskiego (strefa będzie również obowiązywała na ul. Sławika) – czytamy w odpowiedzi na interpelację. 

Członkowie komisji negatywnie zaopiniowali jednak wniosek o utworzenie na ulicy Karskiego progów zwalniających. Uzasadniają, że ruch pieszy na wspomnianej ulicy jest zabezpieczony przez istniejące chodniki, oddzielone od jezdni pasem zieleni. 

Czy wprowadzenie ograniczenia prędkości sprawi, że mieszkańcy poczują się bezpieczniej? Przekonamy się o tym niebawem!

Komentarze (8)    dodaj »

  • szofer

    Nie wiem po co się rozdrabniać, całe te miasto oznaczyć 30-tką i będzie.

  • Andrzej

    Lepiej całe miasto na drogach oznaczyć 20 - tką będzie bezpieczniej a na ścieżkach rowerowych bez ograniczeń ile sił w nogach . Brawo .

  • Urwis

    Najlepsze, gdyby Rudę Ślaską oznaczyć jako strefę zamieszkania. Jeden znak drogowy, żadnych pasów dla pieszych, prędkość do 20 km/h, piesi mają bezwzględne pierwszeństwo no i bardzo tanio, budżet miasta zaoszczędzi na wydatkach.

  • Mleczna droga

    Szkoda, na Hlonda takie rozwiązanie nie jest akceptowane. Ogólnie komisja działa bardzo wybiórczo i uznaniowo. Jedni mogą wnioskować i nic inni jedno pismo i gotowe!!!

  • Bielszowice

    Przydałaby się strefa zamieszkania albo progi zwalniające na początku ulicy Kingi w Bielszowicach. Nowa szkoła, a nie ma chodnika i dzieci muszą 100 m iść ulicą.

  • Kpina + ironia / szydera

    Jakie to straszne - 100m muszą iść ulicą... pewnie taka trauma odciśnie trwałe piętno w ich psychice wychowania bezstresowego... xDD mogą tego nie udźwignąć w dorosłym życiu ha, ha, ha, ha, ha...

  • Karol

    Co za niepoważne stwierdzenie, że doświadczony kierowca wie, że lepiej zwolnić. Radny już się popisał próbą przebudowy wyjazdu z ul Piłsudskiego. Lepiej nie zaczynać czegoś na czym się nie zna.

  • Anka

    A to radny coś osobiście przebudował? Tyle lat żyje i do teraz byłam przekonana, że to komisja bezpieczeństwa, której członkowie w niej pracują, weryfikują, dyskutują, opiniują i ewentualnie wdrażają dane pomysły. Nawet w artykule masz mowę o tym.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również