Wiadomości z Rudy Śląskiej

Co dalej z linią tramwajową nr 9? Jest odpowiedź Tramwajów Śląskich

  • Dodano: 2019-05-08 15:15

Tramwaje Śląskie wreszcie poinformowały miasto o swoich planach względem linii tramwajowej nr 9, której przyszłość stanęła niedawno pod znakiem zapytania, a samorząd Rudy Śląskiej poddawał pod wątpliwość sens dalszego jej utrzymywania. Kiedy w 2016 roku prezydent Rudy Śląskiej Grażyna Dziedzic postawiła spółce Tramwaje Śląskie ultimatum, że albo będzie remont, albo wprowadzone zostaną zamiast tramwajów autobusy, doszło wreszcie do kompromisu.

Efektem owego kompromisu był przeprowadzony w 2017 roku remont torowiska na Nowym Bytomiu, jednak do gruntownego remontu nadaje się niemal cała trasa, a niektóre jej fragmenty są wręcz w katastrofalnym stanie. Jeżeli dodać do tego jeszcze pełno "mijanek", to jazda z Bytomia do Chorzowa, przez Rudę Śląską i Świętochłowice, to około 70 minut spędzone w warunkach co najmniej niekomfortowych. Trzęsący się "rollercoaster" - jak żartobliwie określają podróż "banką" niektórzy pasażerowie - nie przystaje już do dzisiejszych standardów podróżowania, tym bardziej, że przecież bilety do tanich przecież nie należą.

Będą kolejne remonty torowiska na terenie Rudy Śląskiej

Jeszcze na przełomie lutego i marca tego roku sytuacja wokół ewentualnego remontu linii tramwajowej nr 9 była bardzo niepewna. Miasto narzekało na komunikację i atmosferę współpracy z Tramwajami Śląskimi:

Niestety z przykrością należy stwierdzić, że w chwili obecnej miasto nie do końca zadowolone jest ze współpracy ze Spółką Tramwaje Śląskie, których jest akcjonariuszem. Na sytuację tę ma wpływ brak zdecydowanych działań, o których wcześniej zapewniała Spółka Tramwaje Śląskie, dotyczących niezmodernizowanych odcinków linii tramwajowej nr „9”. Chodzi tutaj o modernizację na odcinku od granicy z miastem Bytom (od tzw. Młynu Szombierskiego) w ciągu ul. Karola Goduli a następnie wzdłuż ul. Niedurnego do ul. Hutniczej – wyjaśniał wówczas Andrzej Nowak, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Ruda Śląska ds.Transportu Zbiorowego.

Wydaje się jednak, że spółka Tramwaje Śląskie wreszcie zadecydowała o przyszłości linii nr 9. W informacji nadesłanej do Urzędu Miasta spółka deklaruje remont trzykilometrowego odcinka wzdłuż ulicy Goduli, a także fragment przebiegający od Huty Pokój w stronę Chebzia.

Chociaż przetarg na ten pierwszy, biegnący przez Godulę odcinek miał być przeprowadzony jeszcze w ubiegłym miesiącu, to ze względów projektowych dokumentacja wróciła jeszcze na deski kreślarskie, co może przesunąć procedurę nawet do czerwca. Również w czerwcu planowany był przetarg na remont odcinka znajdującego się w Bytomiu, a skoro jest to jeden ciąg torów, ze względów pragmatycznych wygodniej będzie, jeżeli oba remonty zrealizuje jeden wykonawca - można się zatem spodziewać jednego przetargu na oba odcinki. 

Niestety w planach nie zostały wciąż uwzględnione remonty torowiska od Wirku w stronę Bykowiny i dalej, w kierunku Świętochłowic - władze miasta deklarują dalsze negocjacje na ten temat z Tramwajami Śląskimi.

Komentarze (43)    dodaj »

  • Steleb

    Leni ma racje Tramwaje Slaskie w swoich przetargach stawiaja wykonawcom warunki kompetencji,a Oni sami nie maja zielonego pojecia o funkcjonowaniu komunikacji szynowej w XXI wieku.Przyjeli przetarg ktory zaklada jeden Tor na Pawle w Chebziu,zabezpieczony sygnalizacja reczna przez przejazd pod wiaduktem kolejowym w kierunku petli na Chebziu.Jakby nie szlo wybudowac drugiego toru do wylotu ulicy Asfaltowej i potem jednym torem dalej do petli ,ktory bylby zabezpieczony sygnalizacja slizgowa albo przekaznikowa . Miejsca tam jest dosyc na budowe drugiego toru.Szkoda slow. Tych „ piekarzy“w Zarzadzie Tramwaji Slaskich nalezaloby wywiezc na taczkach z ulicy Inwalidzkiej w Chorzowie.DARMOZJADY starej daty.

  • Steleb

    Leni ma racje Tramwaje Slaskie w swoich przetargach stawiaja wykonawcom warunki kompetencji,a Oni sami nie maja zielonego pojecia o funkcjonowaniu komunikacji szynowej w XXI wieku.Przyjeli przetarg ktory zaklada jeden Tor na Pawle w Chebziu,zabezpieczony sygnalizacja reczna przez przejazd pod wiaduktem kolejowym w kierunku petli na Chebziu.Jakby nie szlo wybudowac drugiego toru do wylotu ulicy Asfaltowej i potem jednym torem dalej do petli ,ktory bylby zabezpieczony sygnalizacja slizgowa albo przekaznikowa . Miejsca tam jest dosyc na budowe drugiego toru.Szkoda slow. Tych „ piekarzy“w Zarzadzie Tramwaji Slaskich nalezaloby wywiezc na taczkach z ulicy Inwalidzkiej w Chorzowie.DARMOZJADY starej daty.

  • też rozwiązanie

    Będzie jeździł metrobus nr 9.

  • rudziol

    Kiedy te tory po 18 zlikwidują to woła o pomstę jak tak można normalny [...] na drodze banki nie ma a tor został chyba na pamiątkę po niej.

  • TERESA

    Powietrzny tramwaj – tanie rozwiązanie komunikacyjneNazywają go powietrznym tramwajem, podniebnym pociągiem, wiszącą lub podwieszaną kolejką. Tylko w kilku miastach na świecie kursuje jako element komunikacji miejskiej. Najdłuższa linia powietrznego tramwaju kursuje w mieście Wuppertal w niemieckiej Nadrenii Północnej Westfalii. Ma 13,3 km i 20 stacji, do których pasażerowie muszą wejść po schodach. Codziennie przewozi ponad 80 tys. osób.

  • Tramwajarz

    Grażyna Dziedzic, to osoba, która nadaję się do spółki z włodarzami: Henrykiem Brzyszczem-Konstantynów Łódzki, Jackiem Sochą- Ozorków, Przemysławem Staniszewskim - Zgierz, Markiem Koplem - były prezydent Chorzowa i Zbigniewem Frankiewiczem - Gliwice. Te osoby doprowadziły do upadków i zamknięcia linii tramwajowych w województwie łódzkim, a w naszym województwie to likwidacji tramwaju linii 12, o Frankiewieczu to nawet nie ma co się produkować, bo ta osoba nadaje się tylko do wariatkowa. Ona sama doprowadziła do likwidacji linii tramwajowej numer 18, a gdyby nie Tramwaje Śląskie, skończyłoby się tak jak z linią 43B w województwie łódzkim, która ze względu na ,,zły stan techniczny" została skazana na zawieszenie. Takie osoby, nie powinny w ogóle sprawować władzy na stanowisku burmistrza, prezydenta czy wójta.

  • "18" wróć!

    To jest najbardziej sensowny komentarz, jaki przeczytałem na tym portalu do tej pory...

  • "18" wróć!

    To jest najbardziej sensowny komentarz, jaki przeczytałem na tym portalu do tej pory...

  • fafik

    Cóż za głupia informacja - podróż z Chorzowa do Bytomia... Nikt zdrowy na umyśle nie pokonuje tej trasy 9-ką. Ona jest idealna na krótkie skoki. Np z Bykowiny do Chorzowa albo z NB do Godule. Nikt tez od niej nie wymaga prędkości pendolino. To co jest zupełnie wystarcza. Zlikwidować tramwaj i w miejsce jego dać kolejny autobus może w sytuacji jaka mamy z zanieczyszczeniem tylko kompletny półgłówek. 9-ka jest pięknym symbolem paru miast i trzeba ją chronić i modernizować no a mijanki niech zostaną jako coś ze starych czasów

  • Kasia

    Ja dojeżdżałam do pracy z Szombierek aż do ostatniego przystanku na rynek w Chorzowie. Przeliczając czas o 4.30 rano na autobusy które praktycznie nie jechały to był najszybszy sposób by do pracy dojechać. Te tory niestety potrzebują naprawy.

  • obserwator

    Patrząc na przebudowy torowiska w Bytomiu, gdzie Katowicka właściwie przestała istnieć i sytuacja trwa już drugi rok chyba; na ślimaczącą się przebudowę torowiska na skrzyżowaniu z Siemianowicką, to zaczynam się obawiać tych modernizacji w Rudzie Śląskiej … jak rozkopią ul.Goduli i Niedurnego, to zaczną się robić korki … a jak się to skończy tak, jak w Bytomiu na Katowickiej, to będzie komunikacyjna katastrofa dla miasta ...

  • Mieszkaniec

    Zależy kogo wybiorą w przetargu, pewnie NDI. Remont na Świonach miał się skończyć z końcem września ub. roku, co prawda to też wina tego, że Kostempski nie wpłacił składki do TŚ. Jak wrócili to i tak się snują jak smród po gaciach. Całe szczęście że to się już kończy.

  • gornik

    Dziedzicowo razem z bandą zastępców raus na kaszuby!!!

  • popieram

    Oczywiście, prawidłowo tak jak w Chorzowie i Katowicach.

  • Fiona

    Tak tylko proszę popatrzeć nic innego tylko Kato są remontowane bo po co inne miasta skoro tam jest centrum

  • ...

    Powinni wraz z remontem torów wymienić cały tabór tramwajów nr 9 na nowy.

  • Świstak

    w latach 1899-1918. Niemcy budowali i rozwijali się tory tramwajowe na Śląsku a później Polska wszystko likwiduje i to nie dobrze i dlaczego?.?

  • Hanys

    Bo gorolom się musi opłacić

  • gość

    a hanysom to nie

  • Wiktor

    Jak dojdzie do likwidacji 9 to jednocześnie zlikwidują kawał historii , po prostu pogarda dla likwidatorów.

123

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również