Chcesz być widoczny w Google na frazy związane z Twoim lokalnym biznesem? Naturalnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie strony. Ale w wymiarze regionalnym warto postawić na formę pozycjonowania lokalnego. Co je wyróżnia od tradycyjnego SEO?
Jak to działa?
Naturalnie, gdy wpisujesz w Google frazę np. „pozycjonowanie”, algorytm dostosowuje wynik wyszukiwania według geolokalizacji, tak aby znaleźć firmy i agencje zajmujące się pozycjonowaniem najbliżej twojej aktualnej lokalizacji. Jednak jeśli zależy ci na skutecznym dotarciu do twoich klientów, ten system ma swoje wady. Część osób może mieć wyłączoną lokalizację w swoich urządzeniach, a sam algorytm nie zawsze poprawnie dopasowuje wyniki wyszukiwani. Dlatego warto wzmocnić siłę swojego lokalnego SEO. Dla przykładu wysoka pozycja na frazę „pozycjonowanie Katowice”, zdecydowanie zwiększy widoczność na frazy związane z pozycjonowaniem na Śląsku.
Cechy charakterystyczne
- Odpowiedni dobór fraz – to element lokalnego SEO spójny z tradycyjnym. Każde działanie wymaga wykonania rzetelnej analizy słów kluczowych. Skoncentruj się na frazach związanych z Twoim regionem. To może być województwo (np. śląsk, śląskie, województwo śląskie, górny śląsk), miasto (Katowice, w Katowicach), ale też dzielnica bądź charakterystyczny element lokalizacji (np. przy rynku, nad rzeką).
- Dopracuj swoją wizytówkę w Google – dla lokalnego SEO wizytówka, która później wyświetla się w Google Maps to konieczność. Dlatego zadbaj o to żeby była wartościowa. Staraj się nie zostawiać nieuzupełnionych miejsc. W treści wstaw najważniejsze słowa kluczowe.
- Schema.org – pod tą tajemniczą nazwą kryją się znaczniki danych strukturalnych. Algorytm wchodząc na twoją stronę „czyta” treść i ją interpretuje. Poprzez wstawienie znaczników pomagamy robotowi na zrozumienie czym są dane elementy strony. W wypadku pozycjonowanie lokalnego warto wyróżnić nazwę firmy, adres, numer telefonu. W zależności od prowadzonego biznesu, takich znaczników można zastosować dużo więcej.
- Nasycenie treści słowa kluczowymi – w treści na Twojej stronie musi pojawić się element lokalizacyjny. Opisz jak do ciebie dojechać, nazwij przystanki autobusowe lub nazwy dróg. Postaraj się żeby nazwa miasta pojawiła się przynajmniej kilka razy. Aby dokładniej sprawdzić, jakie powinno być nasycenie słów kluczowych można skorzystać z dedykowanych narzędzi, które porównują treści z treściami konkurencji.
Pozycjonowanie lokalne to dobry sposób na szybkie zaistnienie w wynikach wyszukiwania. Zazwyczaj konkurencja nie jest duża, a działania, które trzeba podjąć nie są czasochłonne. Wykorzystaj to i zoptymalizuj stronę pod SEO lokalnie własnoręcznie lub za pomocą profesjonalnej agencji.