Wiadomości z Rudy Śląskiej

Co zawiera analiza SEO?

  • Dodano: 2022-08-29 10:15

Prowadzisz firmową witrynę, którą rzadko odwiedzają internauci? A może Twój serwis znajduje się na odległych pozycjach w wynikach wyszukiwania? Jeśli tak, to musisz powalczyć o lepszą widoczność w sieci! Kluczem do sukcesu może okazać się pozycjonowanie. Zanim jednak przeprowadzisz skuteczną optymalizację, to znajdź elementy do poprawy. W tym celu warto skorzystać z narzędzi dostępnych online. Przekonaj się, czego możesz dowiedzieć się o swojej stronie internetowej dzięki profesjonalnemu audytowi. Sprawdź, co zawiera analiza SEO.

Audyt stron WWW, czyli jak przeprowadzić analizę SEO? 

Atrakcyjne treści dopasowane do zapytań użytkowników, odpowiednie słowa kluczowe, wartościowy profil linkowy, wysoka jakość pod względem technicznym i atrakcyjny projekt zgodny z wytycznymi Google – wszystko to charakteryzuje strony internetowe, które możesz znaleźć w Top 10 wyników wyszukiwania. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna również znalazła się wysoko w rankingu, to musisz zainwestować w pozycjonowanie. 

Punktem wyjścia do optymalizacji firmowego serwisu jest analiza SEO. Przeprowadza się ją, aby określić stopień dostosowania strony do wymogów wyszukiwarki. W tym celu warto wybrać narzędzie znane jako audyt, które jest niezwykle popularne i proste w obsłudze. Aby uzyskać ocenę i dane, wystarczy wejść na portal, która udostępnia taką usługę i wpisać adres swojej witryny WWW. W efekcie otrzymujemy raport, który zawiera szczegóły dotyczące m.in. problemów i błędów.  

Jeśli działasz online i chcesz poprawić widoczność w wyszukiwarce, to analiza strony WWW jest pierwszym krokiem, jaki musisz wykonać. Audyt SEO to narzędzie dla każdego, kto chce skorzystać z wiedzy specjalistów w zakresie pozycjonowania, a także: 

  • wskazać oraz poprawić błędy w treści i strukturze witryny, 
  • poznać kondycję nowej strony internetowej, 
  • sprawdzić portal po przebudowie i poprawkach,
  • dowiedzieć się, jak serwis prezentuje się na tle konkurencji.  

Pamiętaj, że droga na szczyt rankingu Google rozpoczyna się od analizy SEO. 

Jakie są najważniejsze obszary analizy strony WWW? Elementy audytu SEO

Jeżeli prowadzone przez Ciebie działania, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie, nie przynoszą oczekiwanych efektów, to prawdopodobnie Twoja strategia nie zawiera wszystkich elementów – istotnych dla skutecznego pozycjonowania. Aby właściwie zoptymalizować witrynę WWW czy e-sklep, musisz więc wykonać analizę SEO. 

Jak już wiesz, narzędzie weryfikuje serwis w odniesieniu do czynników, które mają wpływ na widoczność firmy w rankingu Google. Zarówno zlecony specjalistom, jak i przeprowadzony samodzielnie audyt zawiera ocenę, takich elementów jak np.: 

  • potencjał treści i copywriting – dopasowanie słów kluczowych, wartość merytoryczna i jakość publikacji, poprawna optymalizacja grafik/ struktury tekstów/ meta danych, podgląd w wynikach Google, liczba słów i znaków;
  • wydajność – Core Web Vitals (trzy czynniki rankingowe, które według Google wpływają na doświadczenie użytkownika), prędkość ładowania witryny oraz szybkość wczytywania materiałów wizualnych; 
  • wersja mobilna – dostosowanie strony WWW do różnych ekranów, zgodność z urządzeniami mobilnymi (responsywność – Responsive Web Design), szybkość ładowania na smartfonach;  
  • profil linkowy – różnorodność, jakość oraz naturalność odnośników wewnętrznych i zewnętrznych, długość i poprawność adresów URL, liczba linków wraz z odpowiednimi atrybutami; 
  • bezpieczeństwo – właściwa ochrona poufności danych użytkowników, prawidłowe zabezpieczenie strony WWW przed cyberatakami i złośliwym oprogramowaniem, przekierowanie HTTP / HTTPS; 
  • otoczenie internetowe – potencjalna konkurencja, ocena jakości i popularności strony, widoczność w wynikach wyszukiwania, bany i kary od wyszukiwarki, wizytówka Google Moja Firma, linkowanie do portali społecznościowych;
  • kod HTML – rodzaj kodowania, poprawność kodu, liczba błędów np. 404, optymalna budowa serwisu, określenie języka strony, atrybuty ALT przy grafikach (opisowy tekst zastępczy), plik sitemap.xml; 
  • unikalność – brak duplikatów treści w obrębie firmowej witryny; 
  • User Experience – parametry związane z doświadczeniem internauty podczas korzystania ze strony internetowej np. intuicyjność nawigacji;   
  • analityka – kod Google Remarketing, kod Facebook Pixel, kod Google Analytics, indeksacja. 

Choć elementy składowe analizy SEO różnią się w zależności od wybranego narzędzia, rodzaju czy wielkości witryny oraz możliwości klienta, to po przeprowadzeniu audytu otrzymujesz zwykle:  
1. ogólne informacje o stronie internetowej w tym m.in. parametry techniczne, wiek i autorytet domeny czy dane o geolokalizacji serwera;
2. wyjaśnienie i rozwinięcie fachowych pojęć zawartych w końcowym raporcie z badania (np. czym jest indeksowanie),
3. ocenę firmowej witryny pod kątem optymalizacji SEO (zazwyczaj podaną w procentach), 
4. wykaz mocnych i słabych elementów strony (sukcesy, ostrzeżenia oraz błędy), 
5. porady dotyczące poprawy usterek (wskazówki, co zrobić, aby poprawić widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania). 

Jak widzisz, audyt może dostarczyć niezbędne wskazówki, wiele podpowiedzi oraz kluczowe dane, które posłużą do dalszej optymalizacji strony pod wyszukiwarki. Właśnie dlatego podstawą skutecznej analizy SEO jest raport z przedstawionymi w przejrzysty i czytelny sposób informacjami oraz wyjaśnionymi prostym językiem terminami. 
Choć intuicyjna interpretacja wyników sprawia, że każdy jest je w stanie odczytać i wyciągnąć wnioski, to z powodzeniem możesz skorzystać w tym celu z pomocy specjalistów. Doradcy SEO pomogą również, gdy po przeprowadzeniu audytu nie możesz samodzielnie wdrożyć potrzebnych poprawek i zmian w witrynie.  

Co zyskujesz dzięki analizie SEO? Podsumowanie 

Wiesz już, że strona internetowa to wizytówka Twojej firmy w sieci, o którą musisz zadbać. Właśnie dlatego, warto zainwestować w audyt SEO. Jednym z polecanych narzędzi jest audyt SEO WeNet. Dzięki analizie treści, widoczności i technicznych aspektów witryny możesz wdrożyć działania, dzięki którym poprawisz widoczność swojej oferty w Internecie. 

Pamiętaj, że nie musisz zajmować się tym wszystkim samodzielnie – pomoc na każdym etapie pozycjonowania zapewnia WeNet. Doradcy internetowi oferują przede wszystkim narzędzie do analizy SEO, dzięki któremu możesz zyskać: 

  • oszczędność pieniędzy i czasu,   
  • prawidłowo zoptymalizowaną stronę WWW, 
  • lepszą pozycję w Google i większy ruch w witrynie, 
  • łatwiejszy dostęp do użytkowników – potencjalnych klientów. 

Jeśli zdecydujesz się na współpracę ze specjalistami, to możesz otrzymać jednak zdecydowanie więcej – od optymalizacji technicznej strony i marketingu treści, przez budowanie profilu linkowego i katalogowanie, po statystyki i regularne raporty. Poza bogatą ofertą pozycjonowania możesz skorzystać również z pomocy dedykowanego opiekuna, który będzie do Twojej dyspozycji na każdym etapie współpracy. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Dołącz do zadowolonych klientów, którzy już po sześciu miesiącach działań SEO widzą ich wymierne efekty – nawet 26% więcej użytkowników firmowej witryny. Skorzystaj z usług pozycjonowania oraz audytu i zyskaj nowoczesne rozwiązania, dzięki którym rozwiniesz swoją działalność w sieci. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.