Wiadomości z Rudy Śląskiej

Feedback podczas rekrutacji - jak to poprawnie zrobić?

  • Dodano: 2024-05-29 08:45, aktualizacja: 2024-05-29 09:02

Brak informacji zwrotnej od potencjalnego pracodawcy może skutecznie zniechęcać kandydatów do danej firmy. Jeśli chcesz temu zapobiec, należy pamiętać o udzieleniu odpowiedniego feedbacku. Właściwie sformułowana informacja zwrotna może wpłynąć na pozytywny wizerunek firmy, wywierając na kandydacie dobre wrażenie. Poznaj najważniejsze wyznaczniki dobrego feedbacku podczas rekrutacji!

Przestrzegaj terminów

W feedbacku bardzo ważną kwestią jest przestrzeganie terminów, które wcześniej zostały ustalone. Przykładowo, jeśli wspomniałeś kandydatowi, że informację zwrotną przekażesz w ciągu dwóch tygodni, postaraj się zmieścić w wyznaczonym czasie. Jeżeli jednak z różnych przyczyn proces decyzyjny wciąż nie został zakończony, nie można pozostawić kandydatów bez odpowiedzi. Najlepiej wysłać krótką wiadomość z wyznaczeniem nowego terminu przekazania informacji.

Chcesz zmienić branżę na sektor nowoczesnych technologii? Sprawdź oferty pracy IT w Twoim regionie!

Pamiętaj o spersonalizowaniu feedbacku

Dobry feedback podczas rekrutacji powinien być przede wszystkim spersonalizowany. Należy zatem w nim wspomnieć o indywidualnych sukcesach kandydata, bezpośrednio zwracając się do niego. Dzięki temu uda Ci się zadbać o przyjazną komunikację, co wpłynie na pozytywne postrzeganie firmy przez potencjalnego pracownika.

Informuj o kolejnych etapach rekrutacji

Feedback podczas rekrutacji powinien być przede wszystkim systematyczny - nie należy ograniczać się wyłącznie do jednej wiadomości zwrotnej. Ważne jest zatem, aby na bieżąco wysyłać informacje dotyczące kolejnych etapów rekrutacji. Na zakończenie należy wspomnieć, kiedy można spodziewać się zawiadomienia o dalszym etapie.

Wspomnij o dobrych stronach kandydata

Przygotowując feedback dla kandydata ubiegającego się o dane stanowisko, warto zastanowić się nad jego mocnymi stronami. Najlepiej uwzględnić je w wiadomości zwrotnej, zwracając uwagę na przykład na szybkie rozwiązanie zadania rekrutacyjnego czy ciekawe podejście do przedstawionego problemu. Można też wspomnieć o samej prezentacji kandydata, podkreślając, że zawarł w niej najważniejsze aspekty. Dzięki tego typu informacjom zwrotnym kandydat poczuje się doceniony, a sama rekrutacja będzie dla niego pozytywnym doświadczeniem - nawet jeśli nie otrzyma wymarzonej posady.

Wejdź na Pracuj.pl i wstaw swoje ogłoszenie, aby znaleźć nowych pracowników!

Poproś kandydata o wyrażenie swojej opinii

Dobry feedback podczas rekrutacji powinien być zakończony prośbą do kandydata o podzielenie się swoimi wrażeniami z całego procesu. Jest to tak zwane badanie candidate experience, z którego pracodawcy mogą wyciągnąć wiele znamiennych korzyści. Wystarczy nawet niedługa ankieta umożliwiająca kandydatom wyrażenie swojej opinii na temat kolejnych etapów rekrutacji. Jej wyniki pozwolą wdrożyć konkretne zmiany, aby w przyszłości rekrutacja stała się nie tylko bardziej efektywna, ale także przyjemniejsza dla osób poszukujących pracy. Warto podkreślić, że jest to bardzo ważne z punktu widzenia aktualnej sytuacji w IT - obecnie panuje rynek kandydata, a rosnące zapotrzebowanie na specjalistów wymusza na pracodawcach wdrożenie niezbędnych zmian, aby szybciej pozyskać pracowników.

Podsumowanie

Zadbaj o odpowiednią formę feedbacku podczas rekrutacji, aby wzmocnić pozytywny wizerunek firmy w oczach kandydatów. Pamiętaj o regularnym informowaniu o kolejnych etapach rekrutacji. Nie zapomnij wysłać informacji zwrotnej również do tych kandydatów, którzy nie przeszli przez nie pomyślnie.

Przeczytaj także: https://blog.theprotocol.it/artykul/co-to-jest-programowanie-obiektowe 

Justyna DudekJustyna Dudek
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.