Fotoradar rekordzista w Rudzie Śląskiej. „Zakręt mistrzów” znów w niechlubnej czołówce

Czas czytania: 2 min.

Główny Inspektorat Ruchu Drogowego podsumował statystykę wykroczeń drogowych, które udało się zarejestrować fotoradarom. Najskuteczniejszy z nich na słynnym „zakręcie mistrzów” w Rudzie Śląskiej!

Tylko w lipcu system CANARD wyłapał 113,5 tysięcy wykroczeń drogowych na terenie całego kraju. To mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku (w lipcu 2021 roku zarejestrowano 166,8 tysięcy przypadków złamania przepisów ruchu drogowego).

Zaobserwowaliśmy znaczący spadek liczby naruszeń przekroczenia dopuszczalnej prędkości. W porównaniu do pierwszego miesiąca ubiegłych wakacji, kiedy naruszeń zarejestrowano 161,9 tysiąca, w 2022 roku było ich 108,8 tysiąca. Spadek wykroczeń sięga 33 procent – powiedział Wojciech Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w rozmowie z PAP.

Fotoradar na „zakręcie mistrzów” w Rudzie Śląskiej rekordzistą w Polsce!

Okazuje się, że ponad połowa zarejestrowanych wykroczeń to jedynie małe odstępstwa od przepisów. Mowa głównie o przekroczeniach prędkości o 11–20 km/h. W samym województwie śląskim zainstalowane zostały 43 fotoradary, co plasuje nasz region na czwartym miejscu w kraju. Obecnie działają 34 z nich, które zarejestrowały do tej pory ponad 42 tysiące przekroczeń prędkości.

Według danych GITD, postawiony w marcu tego roku doskonale oznakowany fotoradar na „zakręcie mistrzów” w Rudzie Śląskiej znalazł się na drugim miejscu wśród rekordzistów w lipcu – fotoradar przy al. Powstań Śląskich zarejestrował 2,2 tysięcy naruszeń przepisów.

Największą aktywność w kraju wykazało za to urządzenie do odcinkowego pomiaru prędkości w Lubinie – 2,7 tys. naruszeń. Do tej pory urządzenie w ramach systemu Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w Rudzie Śląskiej wykonało już 11,3 tysiąca zdjęć kierowcom przekraczającym prędkość.

 

 

Joanna Zegarlicka
Źródło: GITD/PAP/KMP Ruda Śląska

Komentarze (26) DODAJ

Dlaczego ten zakręt w Rudzie Śląskiej nosi miano "zakręt mistrzów"? Często tam jeżdżę i jest to jeden z łagodniejszych zakrętów. Albo ktoś tak sobie poprostu wymyślił, albo kierowcy są rzeczywiście tak nieudolni...
marian
bo miasto trzepie na nim mistrzowskie haracze
lul
Przy obecnych przepisach to na prawde trzeba sie mocno zagapic, zeby nadziac sie na fotoradar. Oznakowany, zolta puszka, w stalych miejscach, kazda nawigacja samochodowa ma je w bazie i ostrzega 500m przed. Co innego odcinkowe pomiary predkosci jakie szykuja sie na DTS w Katowicach;)
kwiatowe
Nawigacja ostrzega, budka lęgowa żółta, tylko problem polega na ty, że drogowe melepety nie wiedzą, z jaką prędkością można w danym miejscu się poruszać i przeczuwając podstęp - na widok FR kopią w hamulec, tak na wszelki wypadek... i potem masz licznikowe "40" przy dopuszczalnym "50" na "obwodnicy" Mikołowa w stronę Tychów... tak są co niektórzy wystraszeni...
kpina + ironia / szydera
No i co z tego wynika? Że dalej ludzie jeżdżą szybciej a tylko 1 wypadł na tym zakręcie od momentu kiedy zniwelowano uskok. Czyli to była główna przyczyna wypadków (uskok)
jorg
Uskok to ty masz we łbie 80 to 80 jak D3bile nie umio przestrzegać ograniczeń to niech nie wlazo za kiere
mutlley
oho, ktoś tu nie potrafi prowadzić samochodu :)
lul
Widać sieroto że nie masz autka i tylko z zazdrością patrzysz na właścicieli aut jadać zaśmierdzonym i zatłoczonym busem.
jorg
Główna przyczyna wypadków to była prędkość. Rocznie radar zrobi około 10 tys zdjęć, w tym dużo za przekroczenie od 80-100 km. 100 km/h to była bezpieczna prędkość na tym zakręcie i był zaprojektowany do tych parametrów. Ale jak zwykle w Polsce nikt sie z zakazów nic nie robi dlatego tyle zdarzeń. 140 też jeździli bez wypadnięcia, ale nie wszyscy mają do tego sprawne auta i umiejętności. Radar jednak odstrasza i większość sie pilnuje. W stronę Gliwic nie była garbu i zdarzeń było tylko niewiele mniej niż w stronę Katowic, a teraz wcale. I dalej twierdzisz że winny był garb??
marian
Kolejny znawca z du py. Prędkość to tam możesz mieć i 140km/h. Problem z tym zakrętem jest taki, że najpierw jest łagodny łuk, który przechodzi w ostry zakręt. I w tym miejscu najwięcej ludzi albo nie uważa, albo wpada w panikę i dlatego lądują na barierkach albo pod kołami auta z innego pasa.
sierżant sztampowy
pajacu czy to jest autostrada czy inna droga? Że pieprzysz o szybkości 140?
wsciekly
Nie masz danych z tego radaru (bo go nie bylo) z poprzedniego roku. Mogło tam być 4 tys wykroczeń, a w tym roku zmalało do 2, więc efekt może być jak najbardziej.
jajaja
To ile kasy z tych mandatów ma Ruda Sląska ??? Bo przecież Pan Mejer zafundował w imieniu Rudy Sląskiej ten fotoradar???
pytek
Coś taki ciekawy
ryszard
-300tyś. Taka jest korzyść dla miasta, a raczej strata
pola
Plusem dodatnim jest brak wyjazdów alarmowych do miejsca zdarzenia. Więc dzielni strażacy teraz nie mają okazji ćwiczyć działań ratowniczych :-) No i zaraz pewnie jakiś wyznawca nowej religii pn. bezpieczeństwo zacznie wykład, że bezpieczeństwo nie ma ceny...
kpina + ironia / szydera
widać ze mamy matołów u władzy....dajcie tam 50 kmh to zrobi jeszcze wiecej zdjec
bolek
No i teraz dopiero jest zagrożenie. Wielokrotnie miałem do czynienia z ludźmi, którzy jadą ok 100km/h a przed samym radarem gwałtownie hamują do 50km/h stwarzając tym samym zagrożenie dla jadących zgodnie z przepisami. Ale co tam ważne że kaska z mandatów leci i momy drugie miejsce!!! Wicemiszcze ze rudy!!!
inspek transwestytów drogowych
To trzeba jechac zgodnie z przepisami caly czas
jan
Znieść ograniczenie niech się mistrzowie rozpierd...
jarry
Tam się rozbijały głównie ameby, dla których zacieśniający się zakręt to zbyt wymagająca rzecz. Niestety coraz więcej nie poradnych kierowców, którzy myślą że systemy w aucie za nich wszystko zrobią.
danusia master driver
Może 20km/h… albo obowiązkowe przesiadanie sie na autobusy…
ihy
Wymyślacie różne fantastyczne sposoby a jest jeden wypróbowany przez Szwedów w dniu zmiany ruchu lewostronnego na prawostronny, należy zatrzymać samochód, wysiąść i przepchać w bezpieczne miejsce. Dla wszystkich jest jasne że coś tam szwankuje dla tego jest ograniczenie prędkości, które nie ma wpływu na płynność ruchu czyli wystarczy przestrzegać przepisy i będzie ok.
vice

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe