Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej przyjmuje wnioski o wypłatę dodatku osłonowego w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej. Jego celem jest zrekompensowanie wzrostu kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności.
Dodatek osłonowy w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej
Zgodnie z zaproponowanymi przepisami dodatek osłonowy będzie przysługiwał gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym. Dodatkowo będzie obowiązywać tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia.
Aby otrzymać dodatek osłonowy, wniosek należy złożyć do 31 stycznia. Wówczas wypłata środków zostanie realizowana w 2 równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia. Ci, którzy nie złożą wniosku w do końca stycznia, nadal będą mogli ubiegać się wsparcie i złożyć wniosek do 31 października 2022 roku. W tym przypadku wypłata zostanie zrealizowana do 2 grudnia 2022 r.
Gdzie złożyć wniosek?
Wniosek o wypłatę dodatku osłonowego można składać:
- w siedzibie MOPS Ruda Śląska ul. Markowej 20 (pok. nr 5) w godzinach pracy Działu Obsługi Klienta:
- poniedziałek 8:30-16:30,
- wtorek, środa, czwartek 8:30-15:00,
- piątek 8:30-13:30,
- gdzie, w elektronicznym systemie kolejkowym należy wybrać przycisk o nazwie "DODATEK OSŁONOWY";
- drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy ePUAP.
Wniosek można również przesłać na adres MOPS pocztą tradycyjną lub umieścić w skrzynce podawczej tut. Ośrodka. W przypadku skorzystania z takiej formy złożenia wniosku prosimy o dołączenie do wniosku numeru telefonu kontaktowego wnioskodawcy, aby ułatwić kontakt w razie konieczności wezwania do uzupełnienia ewentualnych braków.
Wniosek można wydrukować we własnym zakresie, lub ewentualnie pobrać w siedzibie MOPS (ul. Markowej 20, pok. nr 5) – druk wniosku znajduje się TUTAJ.