Wydział Dróg i Mostów przeniósł się do budynku przy ul. Niedurnego 75. Biura Wydziału znajdują się na pierwszym piętrze.
Wydział Dróg i Mostów w nowym miejscu
Prezydent Michał Pierończyk poinformował dzisiaj, że Wydział Dróg i Mostów Urzędu Miasta Ruda Śląska przeniósł się do nowej siedziby. Od teraz wszystkie sprawy załatwić będzie można w budynku przy ul. Niedurnego 75. Biura Wydziału znajdują się na pierwszym piętrze. Wejście znajduje się z boku budynku.
- Nie zmieniły się godziny pracy i telefony bezpośrednie, nowe są za to numery telefonów wewnętrznych, które można sprawdzić na stronach Urzędu Miasta - mówił prezydent Michał Pierończyk.
Godziny przyjmowania mieszkańców pozostają bez zmian:
- poniedziałek, wtorek, środa od 8:00 do 16:00,
- czwartek od 10:00 do 18:00,
- piątek od 8:00 do 14:00.
Nie zmieniły się także bezpośrednie numery telefonów Wydziału Dróg i Mostów:
- 32 244 90 50 (sekretariat),
- 32 244 90 51,
- 32 244 90 52,
- 32 244 90 53
- i 32 244 90 54.
Zmianie uległy za to numery telefonów wewnętrznych. Obecnie są to: 8200 (sekretariat), 8100, 8210, 8220, 8300, 8400, 8410, 8420, 8500, 8510, 8520, 8530, 8540, 8550. Centrala Urzędu Miasta ma numer 32 244 90 00.
Zabytkowy budynek przy u. Niedurnego 75
Budynek usytuowany u zbiegu ulic Niedurnego oraz Hallera został wybudowany około 1910 roku dla pracowników huty "Pokój", a w tamtym czasie "Friedenshutte”. Nie zachowały się żadne akta budowlane tego budynku z okresu jego powstania. Był to typowy budynek mieszkalny. Przez kilkanaście lat był wyłączony z użytkowania ze względu na katastrofalnie zły stan techniczny. Przez uszkodzone pokrycie dachowe podczas opadów oraz w okresie zimowym zalewane były drewniane stropy międzykondygnacyjne, co doprowadziło do ich zniszczenia.
Ze względu na zły stan techniczny przez kilkanaście lat willa była wyłączona z użytkowania. Sytuacja zmieniła się w 2015 roku, kiedy Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. od Huty Pokój. Przejęcie obiektu przez miejską spółkę zatrzymało jego postępującą degradację, która niepokoiła wielu mieszkańców.
Prace rewitalizacyjne rozpoczęto w 2018 roku. Od tego czasu budynek diametralnie się zmienił. W ramach kapitalnego remontu obiekt został niemal zbudowany od nowa. Zyskał też nowe funkcje. Prace remontowe obejmowały m.in. wzmocnienie fundamentów, odtworzenie dachu, naprawę stropów oraz częściowe wykonanie nowych stropów międzykondygnacyjnych, oraz renowację elewacji. Prace remontowe obejmowały również zmianę sposobu użytkowania z funkcji mieszkalnej na funkcje usługowe. Finalnie, z budynku mieszkalnego obiekt ten stał się nowoczesnym centrum biurowo-usługowym, a cała inwestycja pochłonęła ponad 8 mln zł. W listopadzie 2020 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych przeniósł do budynku swoje rudzkie Biuro Terenowe.