Wiadomości z Rudy Śląskiej

Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Chebziu. Na kiedy zaplanowano koniec prac?

  • Dodano: 2023-02-08 12:00

Od 2021 roku Spółka Tramwaje Śląskie S.A. prowadzi prace polegające na przebudowie infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Droga do Lipin. Z tego powodu na drodze ustawiona została tymczasowa sygnalizacja świetlna. Wielu mieszkańców Rudy Śląskiej zastanawia się, kiedy prace w tym miejscu dobiegną końca. 

Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Droga do Lipin

Spółka Tramwaje Śląskie S.A. prowadziła w latach 2021-2022 prace polegające na przebudowie infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Chorzowskiej w Świętochłowicach oraz ul. Droga do Lipin w Rudzie Śląskiej. Na czas robót na tym odcinku, dla ruchu ulicznego wprowadzony został ruch jednokierunkowy naprzemienny, sterowany sygnalizacją świetlną tzw. wahadłową. 

- W zakresie przeprowadzonych prac został m.in. wybudowany drugi tor na ostatnim odcinku, na granicy Świętochłowic i Rudy Śląskiej. W rezultacie wykonanych prac zmniejszona została szerokości jezdni ul. Droga do Lipin, a ten sposób zostały zmienione parametry geometryczne włączenia ul. Asfaltowej do ul. Droga do Lipin, w kierunku do Świętochłowic - informuje Andrzej Zowada - Rzecznik Spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Kiedy koniec prac i utrudnień w ruchu?

Mieszkańcy Rudy Śląskiej zastanawiają się, jak długo w tym miejscu działać będzie tymczasowa sygnalizacja świetlna. 

- Mam takie pytanie. Kiedy znikną światła na granicy Lipin i Chebzia. Od dłuższego czasu nic się tam nie dzieje, a zatory powstałe przez te światła są nie do zniesienia. Jak również bezsensowne czekanie w godzinach nocnych - napisał pan Dominik, jeden z naszych Czytelników.

Jak informuje przedstawiciel spółki Tramwaje Śląskie, do całkowitego zakończenia prac pozostało jeszcze wprowadzenie docelowej organizacji ruchu a w jej ramach – poza uruchomieniem sygnalizacji świetlnej najazdowej, wzbudzanej przez nadjeżdżające tramwaje – dokonanie nowego oznakowania poziomego tj. malowania jezdni, które to prace można wykonywać przy minimalnej temperaturze ok.10°C przy suchej jezdni.

- Z tego powodu realny i deklarowany termin zrealizowania wymienionych prac to koniec kwietnia br. Wtedy też, naturalnie, zostanie zlikwidowana, obecnie funkcjonująca, sygnalizacja wahadłowa. Do tego czasu sygnalizacja wahadłowa, ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa ruchu, zostanie zachowana  - informuje Andrzej Zowada

Mariusz Pol, Naczelnik Wydziału Dróg i Mostów w rudzkim magistracie, informuje, że Tramwaje Śląskie zadeklarowały, że wszelkie prace związane z przebudową i korektą układu drogowego w tym rejonie zostaną zakończone do końca kwietnia br. 

Komentarze (14)    dodaj »

  • Leni 234

    Wszyscy sie goraczkuja nad ta sytuacja.Przeciez ta Spolka Tramwajowa jest przyczyna tego,ze jezdzimy tak jak im pasuje.Zreszta w planach bylo wszystko calkiem inaczej,az jeden "GURU" z Tramwaji Slaskich postanowil wbrew wszelkim przepisom zmienic uzgodnione plany przebudowy ulic w tym rejonie.Planowane bylo skrzyzowanie na "Pawle" jako trasa tramwajowa dwutorowa oraz (dwutorowy trojkat) az do wiaduktu ,a co zrobili ??? Linia nr 9 miala byc dwutorowa ,az do Szombierek i co zrobili-jeden tor , bo tramwaje Slaskie potrzebowaly pilnie fundusze na rozbudowe polaczenia torowego na Chorzowskiej i Gliwickiej w Katowicach.Za zaoszczedzone tym sposobem pieniadze tj ponad 8 milionow zlotych "okradli" mieszkancow Rudy Slaskiej .Ponadto nadal motorniczowie musza przekrecac recznie sygnalizacje zabezpieczajaca przejazd przez odcinek jednotorowy.Wybudowali dwie nowe mijanki na tej liniii i to poza przystankiem okolo 20 metrow,skad motorniczy musi sklad ponownie zatrzymac,aby zabezpieczyc sobie przejazd .Co za nonsens-XXI wiek.Dopoki nie zdarzy sie cos tragicznego na tej czy innej jednotorowej linii to nigdy nie bedzie porzadku w tym przedsiebiorstwie. Ruda Slaska jest jedynym miastem na Slasku z najmniejsza iloscia linii tramwajowych -D W U T O R O W Y C H.Skandal i nic wiecej.

  • Tomek

    Do ciekawostek tego miejsca można jeszcze zaliczyć brak chodnika. Nie ma go z żadnej strony i w żadnym kierunku.

  • Maryjusz

    Musiał w tym brać udział Rudzki wydział dróg i mostów!

  • Urwis

    Trafione.

  • Krzysztof

    A temu co wymyślił ten odcinek i zwężenie w tym miejscu to dożywotnie powinien kierować ruchem. Trzeba kompletnie nieznacznie się na robocie żeby tak miejsce zakorkować.!!!!

  • Mać

    To jest celowe wstrzymanie ruchu. Podzielenie zbyt dużego ruchu na Godulę na dwa "korki". Trzeba trochę się znać żeby się wypowiadać.

  • 112

    Drogę projektuje się tak aby udrożnić ruch, zmniejszyć korki a tym zagraniem to potęguje korki

  • delta szofer

    Szczerze, to nie wiedzę tam naraz dwóch mijających się zestawów z naczepą. A już w ogóle jak jeden od Chebzia będzie na prawo skręcie, wtedy naczepa odchodzi i zwiększa się pole. Będą jaja, bo tam dużo zestawów jeździ!

  • Herman

    Kiedy zmieniono nazwę ulicy z Pawła czy Asfatowej na Droga do Lipin? Bo jakoś na mapsach nie widać takiej nazwy.

  • Ja

    Kretyni, od dwóch miesięcy (albo i dłużej) nic się tam nie dzieje. A to wszystko dlatego, że czekamy aż na dworze będzie + 10 stopni.... Po raz kolejny nikt nie pomyślał, żeby koniec prac zaplanować na kwiecień/maj. A tak to ponad pół roku będą w tym miejscu głupie światła...Już nie wspominając o tym, że z dwóch pasów które były, teraz zrobili zwężenie do jednego - przez co samochody jadące w kierunku Goduli będą musiały ustępować pierwszeństwa. Korki nadal będą się tworzyć i to jeszcze większe niż dotychczas. Nic tylko pogratulować pomysłu.

  • Jorguś

    Zgadzam się w 100% - jak można stworzyć sytuację w której nadrzędna jest droga lokalna o mniejszym natężeniu ruchu nad drogą wojewódzką 925 gdzie ruch jest przeogromny i tworzą się korki. To że coś zostało zrobione nie znaczy teraz, że nie można zmienić, przeorganizować zasad, wystarczy przywrócić drugi pas od Lipin i po kłopocie (skaskować pseudo wysepkę).

  • n4u

    Tam nie raz było i 20stopni, ale kto by wpadł na to by wtedy pomalować ...Poza tym - po co komu tam jakieś linie - wystarczy znak stop albo ustąp co by pod tramwaj nie wjechać

  • Nah

    Dokładnie tak! Głąb, który wymyślił to rozwiązanie powinien sam w tych krokach teraz stać. Apeluje do władz miasta o wymuszenie na tramwajach zmiany organizacji ruchu na tym odcinku.

  • Jenka

    RACJA, mam nadzieję że pierwszeństwo zostanie zmienione, przecież intensywność ruchu od łuku jest minimum 10 razy większa niż od Lipin. Jak trzeba będzie pozbieram podpisy od stojących w korku, jest tam ktoś myślący o praktycznych aspektach ruchu w mieście ? mam nadzieję że szanowni urzędnicy odpowiadający za ten stan rzeczy czytają ten portal.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również