Na początku lutego z przejazdu kolejowego na ulicy Hallera zniknęły rogatki i sygnalizatory świetlne. Polskie Linie Kolejowe wyjaśniają jednak, że nie będzie to przejazd niestrzeżony.
5 lutego na przejeździe kolejowy na ulicy gen. Józefa Hallera w Nowym Bytomiu zostały zdemontowane rogatki i sygnalizatory świetlne. Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A skąd taka decyzja.
Jak tłumaczy Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP, przejazd na Hallera znajduje się na linii kolejowej nr 187 Ruda Chebzie – Ruda Czarny Las na stacji Ruda Wschodnia. Z uwagi na sytuację KWK Pokój ( obecnie KWK Ruda) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawiesiły ruch pociągów na tej linii, a jedynym taborem kolejowym poruszającym się obecnie w obrębie tego przejazdu są składy manewrowe z bocznicy kolejowej Huty Pokój. To 2-3 składy manewrowe w ciągu tygodnia. W związku z tym podjęto decyzję o zmianie sposobu strzeżenia przejazdu.
#rozkład#
Obecnie, jak mogli już przekonać się niektórzy mieszkańcy, ruch na przejeździe jest kierowany przez uprawnionych do tego pracowników.
Jest to zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20.10.2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie. Do czasu ewentualnego przywrócenia ruchu pociągów na linii nr 187 na odcinku Ruda Chebzie – Ruda Czarny Las, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują ponownego montażu rogatek i sygnalizatorów. To bezpieczne rozwiązanie - podkreśla Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.