Reklama telewizyjna – to warto wiedzieć

Czas czytania: 3 min.

Nuda jest tym, co zabija wszystko, co mogło stać się bezcennym skarbem. To prawidło idealnie prezentuje się na kanwie reklamy, szczególnie w czasach, w których wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Rzeczywiście, jako konsumenci staliśmy się bardziej wybredni i uważamy, że jesteśmy całkowicie odporni na wpływ przekazów reklamowych.

 

Z drugiej strony, z dosłownie każdej strony otaczają nas billboardy, filmy i spoty reklamowe czy teksty sponsorowane. Jak to jest z reklamą? Czy rzeczywiście z niej nie korzystamy, a może robimy to całkowicie nieświadomie?

Wpływ reklamy na nasze wybory

Gdyby zapytać się przechodniów czy wsłuchują się i wczytują w prezentowane im reklamowe treści, z pewnością więcej odpowiedzi byłoby negatywnych niż pozytywnych. Nie mniej jednak ta sama większość potrafiłaby wskazać spoty reklamowe, które wywołują negatywne odczucia, albo te, za których sprawą nucimy jakąś melodię czy się uśmiechamy.
To proste badanie może nam uzmysłowić, jak bardzo film korporacyjny czy szkoleniowy działa na podświadomość konsumentów, którzy z jednej strony deklarują absolutną niechęć i nieufność do tego rodzaju przekazów, a z drugiej perfekcyjnie znają ich przekaz. Kojarzymy logo z marką, znamy działanie poszczególnych produktów, a nawet jesteśmy w stanie wyrecytować hasło reklamowe. Ta spójność jest dziełem doskonałej i celowanej reklamy, której konstrukcja opiera się na kilkudziesięciu filarach.

Precyzyjnie tworzone filmy reklamowe opierają się o nasze preferencje. Czasem odnosimy wrażenie, że producenci danych produktów i usług czytają nam w myślach. Rzeczywiście, twórcy reklam idealnie odczytują potrzeby i na ich podstawie budują szkielet reklamy. Codzienność ma wydawać się lepsza, prostsza i bardziej komfortowa. Dostosowuje się więc język i muzykę do potencjalnych odbiorców – starsi ludzie nie byliby przecież zachwyceni, gdyby w reklamie im dedykowanej pojawiły się słowa typu „spoko ziom”. Dzisiejsza reklama nie jest ani sztampowa, ani nudna. Ma postać wysokiej produkcji filmowej wartej czerwonego dywanu w Cannes.

Nowocześnie i trafnie

Tak chętnie stosowane animacje 3d zdecydowanie zmieniły oblicze dzisiejszych spotów reklamowych. Pozwalają na oryginalne i absolutnie nietuzinkowe zaprezentowanie produktów i podkreślenie ich walorów.

Dzięki tej technologii możliwe jest dosłownie wszystko – od wykreowania absolutnie nowej postaci po stworzenie innego, fantastycznego otoczenia i świata. Nie straszne są im trudne pomysły – wprost przeciwnie, dzięki animacjom 3d staną się one niekwestionowanych hitem – perełką, która wciągnie nawet najbardziej opornego konsumenta. Filmy reklamowe oparte o animacje 3d powstają w szybkim tempie, ale nie można powiedzieć, że są niedokładne. Każdorazowo są realizowane w bezpośrednim odniesieniu do grupy odbiorców i potrzeb klienta. Posiadają swój scenariusz i właściwe tło muzyczne oraz kolorystyczne. Taka spójność pozwala uniknąć jakichkolwiek błędów, dzięki czemu sama reklama jest finalnie produktem perfekcyjnym.

Poleca: Ostro Video – reklama telewizyjna

Sylwia Machowska
Źródło: Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe